2022-12-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
kör dom mot varandra? trodde dom körde tsm?

Dom kör inte mot varandra vad jag vet men det jag menar är tänk om det är det som hände nu
Citera
2022-12-25, 09:03
Medlem
Citat:
Uppdaterad 25 december 08:58
25 december 08:35, Skottlossning, Stockholm

Från Rinkeby fick polisen samtal om ljud som beskrev som skott.

När polisen kontrollerade uppgiften anträffades en skadad person utomhus och livräddande åtgärder startade.

Uppdatering klockan 08:56

Polisen är på plast för att ta reda på vad som har hänt. Det görs genom att platsen där personen hittades är avspärrad. Polisen har även beordrat att tunnelbanetågen inte stannar vid stationen Rinkeby tills polisen har sökt igenom perrongerna.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ing-stockholm/
Citera
2022-12-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Dom kör inte mot varandra vad jag vet men det jag menar är tänk om det är det som hände nu
kan vara så vem vet, annars vilka från dp some ute ens? typ 3 pers kanske nån av dom e skytt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
kör dom mot varandra? trodde dom körde tsm?
Dom är allierade. Mer troligt någon fiende skjutit antingen Scorpionerna eller Shottaz//SSA. Tror mer på att Scorpionerna är BO eller tvärtom här
Citera
Medlem
Skottlossningen inträffade alltså under söndagsmorgonen?
Citera
2022-12-25, 09:06
Medlem
SVT skriver allvarligt skadad https://sverigesradio.se/artikel/jus...ning-i-rinkeby
Citera
2022-12-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Dom är allierade. Mer troligt någon fiende skjutit antingen Scorpionerna eller Shottaz//SSA. Tror mer på att Scorpionerna är BO eller tvärtom här
grejen är att dom skrev att bo är i 20 årsålderna folk i scorpionerna är inte så gamla jag gissar på någon från flg, vilka är ute från det gänget idag?
Citera
2022-12-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Skottlossningen inträffade alltså under söndagsmorgonen?

Ja för ca 40 minuter sedan
Citera
2022-12-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja för ca 40 minuter sedan

Tiden för skjutningen säger mig att det inte handlar om någon gängskjutning men vi får se.
Citera
2022-12-25, 09:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tiden för skjutningen säger mig att det inte handlar om någon gängskjutning men vi får se.

Jodå det tror jag. Vad skulle det annars vara? Rånmord?

Tror dock att det kan bli stort. En så ung kille skjuten på juldagen. Kan nog bli hämndaktioner redan i mellandagarna.
Citera
2022-12-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jodå det tror jag. Vad skulle det annars vara? Rånmord?

Tror dock att det kan bli stort. En så ung kille skjuten på juldagen. Kan nog bli hämndaktioner redan i mellandagarna.

Kan vara så men första gången isåfall det sker en skjutning så här tidigt på dygnet i Järva området. Det är ovanligt. Kanske något julfirande som har spårat ur.
Citera
2022-12-25, 09:19
Medlem
Uppdatering klockan 09:10

Polisen har sökt igenom perrongerna vid tunnelbanestation Rinkeby och tunnelbanetågen stannar återigen vid stationen. Polisen kommer inventera om det finns kameramaterial som kan hjälpa polisen att ta reda på vad som hänt. Den person som hittades utomhus har skottskador och polisen har inlett förundersökning angående försök till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in