Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-24, 04:47
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Jag undrar om skicross finns om 10år.


Det har funnits i över 40 år, men de närmsta 10 åren skall idrotten försvinna?
Citera
2023-01-24, 10:19
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
13 raka pallplatser, ja, men här snackar vi segrar och där står Bö för närvarande på sex raka i vinter.

Segersviten bröts i Annecy, där både Lägreid och Dale vann varsitt lopp.

Nästa världscup är sprint-jakt, så det är inga höga odds på att han kommer att tangera Björndalens 8 raka segrar inför Östersund. Rekordjakt är väl det enda som är spännande på herrsidan i år.
Citera
2023-01-24, 16:34
  #27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast Sandra Näslund möter ju inte så många fler. Bara 23 deltagare i Åre, och sporten utövas knappt i mer än 4-5 länder.
Tycker mest det är pinsamt att jämföra henne med idrottare som uppnått sina prestationer i riktiga sporter i hård konkurrens.

Det är överhuvudtaget pinsamt att jämföra olika sporter. Det vore som att börja jämföra bandy med ishockey. Ingen skulle väl ens komma på tanken?
Citera
2023-01-24, 18:21
  #28
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast Sandra Näslund möter ju inte så många fler. Bara 23 deltagare i Åre, och sporten utövas knappt i mer än 4-5 länder.
Tycker mest det är pinsamt att jämföra henne med idrottare som uppnått sina prestationer i riktiga sporter i hård konkurrens.

Jag skulle nog sträcka mig till sex nationer, som satsar på ski-cross.

Frankrike, Kanada, Schweiz, Tyskland, Österrike och Sverige.

Lite märkligt att USA inte har några stjärnor i sporten, då freeski-grenarna ingår i X-Games som är stort där borta.

Norge och Finland har, av någon anledning, inte heller anammat "nymodigheten".
Citera
2023-02-17, 13:10
  #29
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag missade att jag hade räknat med en team event seger för Sandra, så hon står på 14 raka individuella segrar.

Här är en kortare lista över några dominanter med långa segersviter. (Avser starter på högsta nivå: Världscup, VM, OS)

17 – Johannes Høsflot Klæbo, längdsprint (2018–2020)
16 – Ingemar Stenmark, storslalom (1978–1980)
14 – Sandra Näslund, skicross (2021–2022)
13 – Hannah Kearney, puckelpist (2011–2012)
13 – Mikaela Shiffrin, slalom (2015–2016)


Sandra passerade nyss den gode Kläbo efter sin 18:e(!) raka.
Citera
2023-02-17, 16:08
  #30
Medlem
Skicross.
Citera
2023-02-17, 19:19
  #31
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Sandra passerade nyss den gode Kläbo efter sin 18:e(!) raka.

Svårslaget i skicross, hon är grym heat efter heat utan vurpor, de är lätt att man särar på bena, då är det kört .
Citera
2023-02-19, 13:29
  #32
Medlem
Stefan4s avatar
Johannes Thingnes Bö fick sin segersvit bruten i dagens masstart på VM, där Sverige tog en dubbelseger genom Sebastian Samuelsson och Martin Ponsiluoma.

JTB stannar därmed på nio raka vinster i vinter.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback