Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Bucha false flag.
Tydligen var diskussionen kring Bucha i huvudtråden förbjuden. Eller så har folk anmält dig för trams/off topic/falsk ryktesspridning
Så jag lägger in mitt ett svar här. Ser här i tråden att det finns tillräckligt redan.
men låt oss gå till botten med ditt svammel.
Rybar som källa? Jisses människa.
Då skulle jag kunna kasta in Denys Davydov eller Operator Starsky också?
Citat:
Ett pro-ryskt konto på sociala medier, Rybar, säger att Maxar-satellitbilderna som visas i den här artikeln inte togs den 19 mars - utan den 1 april, dagen efter att de ryska styrkorna lämnade.
Ryssland har gjort ogrundade påståenden om att morden utfördes av ukrainare, men om kropparna fanns där den 19 mars, vilket satellitbilderna visar, kan det inte vara fallet. Då kontrollerade Ryssland området.
Rybar säger att dess slutsatser är baserade på en analys av skuggor från bilder som laddats ner från Maxar-databasen, vilket avslöjar datum och tid då fotografiet togs.
Vi kontaktade Maxar, som sa att det verkade som om Rybar hade använt företagets bildsökverktyg felaktigt, och att om de används på rätt sätt kan bilderna tydligt visas vara från den 19 mars.
BBC har också kontrollerat denna analys och jämfört bilder från tre olika företag (PlanetLab, Apollo Mapping och Maxar) tagna från tillgängliga satellitbilder under denna period.
Vi har kommit fram till att skuggornas längd (och därmed solens vinkel) stämmer överens med att satellitbilderna togs på morgonen den 19 mars och inte den 1 april.
Du ljuger som en häst travar eller, du är helt enkelt ryss. Öppnar du munnen, så är det direkt en lögn.
https://www.bbc.com/news/60981238