Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-12-23, 09:09
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
I åtta månader har Vladimir Putin nekat.

Men nu kan New York Times visa vad som egentligen hände på ”dödens väg” i Butja.

De digitala spåren leder till ett ökänt fallskärmsjägarförband.

Caught on Camera, Traced by Phone: The Russian Military Unit That Killed Dozens in Bucha

Ännu en dokumentär om de krigsbrott 234th Guard Air Assault Regiment begick vid Bucha.

Både nytt och gammalt material sammanfattas.

De har t om följt de samtal som har gjorts av de dödade civilas mobiltelefoner.

Klart sevärd dokumentär som släppts av New York Times.
Senast redigerad av ForzaLeon 2022-12-23 kl. 10:06.
Citera
2022-12-23, 10:35
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Caught on Camera, Traced by Phone: The Russian Military Unit That Killed Dozens in Bucha

Ännu en dokumentär om de krigsbrott 234th Guard Air Assault Regiment begick vid Bucha.

Både nytt och gammalt material sammanfattas.

De har t om följt de samtal som har gjorts av de dödade civilas mobiltelefoner.

Klart sevärd dokumentär som släppts av New York Times.
Vr hittar man den ?
Citera
2022-12-23, 12:33
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Vr hittar man den ?

https://www.nytimes.com/2022/12/22/v...takeaways.html
Senast redigerad av ForzaLeon 2022-12-23 kl. 12:43.
Citera
2022-12-23, 20:48
Medlem
svennebabbians avatar
det var ukronazi som slaktade civila
Citera
2022-12-24, 01:33
Medlem
Jahbrahs avatar
Omg NY Times som släppt den! Då bara måste det ju vara helt korrekta uppgifter.
Citera
2022-12-24, 01:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Så länge inte RT släpper den är det fejk enligt de vanliga trollen.
Citera
2022-12-24, 18:04
Medlem
SKetchers avatar
Den ligger på youtube också https://www.youtube.com/watch?v=IrGZ66uKcl0
Har aldrig tidigare i modern historia har jag sett så många kameror med ljudupptagning och drönarvideos för ett krigsbrott.
Kring 13:30 är rätt sinnessjukt, dom stal en mobil efter en avrättning och halva plutonen ringde hem till ryssland med den.

Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
det var ukronazi som slaktade civila
Nu lider du med största sannolikhet av syrebrist, men när du lagt ifrån dig limmet så kolla på klippet och återkom.
Citera
2022-12-25, 10:36
Medlem
svennebabbians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Den ligger på youtube också https://www.youtube.com/watch?v=IrGZ66uKcl0
Har aldrig tidigare i modern historia har jag sett så många kameror med ljudupptagning och drönarvideos för ett krigsbrott.
Kring 13:30 är rätt sinnessjukt, dom stal en mobil efter en avrättning och halva plutonen ringde hem till ryssland med den.

Nu lider du med största sannolikhet av syrebrist, men när du lagt ifrån dig limmet så kolla på klippet och återkom.

the New York times skojar du med mig?
har du äns hört talas om obamas SMMA lag
som styr median. läs om lagen fört.

fake news

det var ukronazisterna som slaktade civila i bucha. det kan vilken normal människa räkna ut
Citera
2022-12-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
the New York times skojar du med mig?
har du äns hört talas om obamas SMMA lag
som styr median. läs om lagen fört.

fake news

det var ukronazisterna som slaktade civila i bucha. det kan vilken normal människa räkna ut
Vad är det mer specifikt som är fel med dokumentären? Hur kommer du fram till den slutsats som du gör?
Citera
2023-12-29, 10:26
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Bucha false flag.

Tydligen var diskussionen kring Bucha i huvudtråden förbjuden. Eller så har folk anmält dig för trams/off topic/falsk ryktesspridning

Så jag lägger in mitt ett svar här. Ser här i tråden att det finns tillräckligt redan.

men låt oss gå till botten med ditt svammel.

Rybar som källa? Jisses människa.
Då skulle jag kunna kasta in Denys Davydov eller Operator Starsky också?
Citat:
Ett pro-ryskt konto på sociala medier, Rybar, säger att Maxar-satellitbilderna som visas i den här artikeln inte togs den 19 mars - utan den 1 april, dagen efter att de ryska styrkorna lämnade.

Ryssland har gjort ogrundade påståenden om att morden utfördes av ukrainare, men om kropparna fanns där den 19 mars, vilket satellitbilderna visar, kan det inte vara fallet. Då kontrollerade Ryssland området.

Rybar säger att dess slutsatser är baserade på en analys av skuggor från bilder som laddats ner från Maxar-databasen, vilket avslöjar datum och tid då fotografiet togs.

Vi kontaktade Maxar, som sa att det verkade som om Rybar hade använt företagets bildsökverktyg felaktigt, och att om de används på rätt sätt kan bilderna tydligt visas vara från den 19 mars.

BBC har också kontrollerat denna analys och jämfört bilder från tre olika företag (PlanetLab, Apollo Mapping och Maxar) tagna från tillgängliga satellitbilder under denna period.

Vi har kommit fram till att skuggornas längd (och därmed solens vinkel) stämmer överens med att satellitbilderna togs på morgonen den 19 mars och inte den 1 april.

Du ljuger som en häst travar eller, du är helt enkelt ryss. Öppnar du munnen, så är det direkt en lögn.

https://www.bbc.com/news/60981238
Citera
2023-12-29, 11:04
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Tydligen var diskussionen kring Bucha i huvudtråden förbjuden. Eller så har folk anmält dig för trams/off topic/falsk ryktesspridning

Så jag lägger in mitt ett svar här. Ser här i tråden att det finns tillräckligt redan.

men låt oss gå till botten med ditt svammel.

Rybar som källa? Jisses människa.
Då skulle jag kunna kasta in Denys Davydov eller Operator Starsky också?

Du ljuger som en häst travar eller, du är helt enkelt ryss. Öppnar du munnen, så är det direkt en lögn.

https://www.bbc.com/news/60981238

Då hoppar jag väl den diskussionen. Dock vill jag påpeka att din tillit till Maxar som är direkt kopplad till Pentagon inte kan vara mer malplacerad.
Citera
2023-12-29, 11:08
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Då hoppar jag väl den diskussionen. Dock vill jag påpeka att din tillit till Maxar som är direkt kopplad till Pentagon inte kan vara mer malplacerad.

Du är läskunnig?
BBC har kollat upp detta med andra källor.
Men Rybar(???) är mera trovärdig.
Jisses vad korkat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här