Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 15:36
  #1
Medlem
Enok1Halvars avatar
Får man inte längre poäng på SAS Eurobonus om man flyger med Thai Airways som är med med i Star Aliance, för mig att under covid och Thai Airways var under Konkurs hot dom tog bort det, men googlar jag så är dom fortfarande med i Star Aliance?
Bokade hemresan med Thai Airways, men fanns inget om var jag kunde skriva in mitt Eurobonus nummer inom SAS
Nån som vet , I-landsproblem ok ,men ändå
Citera
2022-12-21, 17:13
  #2
Medlem
covfefe...s avatar
Ja, de är fortfarande med i *A
https://www.flysas.com/en/eurobonus/.../thai-airways/

Om du inte hittar någonstans att skriva in numret kan du göra det vid incheckning, eller be SAS kreditera poängen efter att du flugit
Citera
2022-12-21, 18:10
  #3
Medlem
Man kan även göra det efter man bokat om man går in på bokningen ska det ligga under fliken eller menyn för bonusprogram. Ska även gå att skicka in Bording korten efter flygningen.

Jag hade lite problem då mitt mellannamn står före tilltalsnamnet i passet. Då gick det inte att knappa in numret efter som Thai skulle ha namnet som det står på passet på bokningen och på Sas är det tilltalsnamnet först.
Citera
2022-12-21, 19:32
  #4
Medlem
feemaxxxs avatar
Ett tips (vet inte om det fortfarande är så, men det var för nåsgra år sedan). Då det är förbjudet i Thailand för flygbolagen att ta ut avgifter när man bokar bonusresor, så blir det mycket förmånligare att boka bonusresor genom Thai.
Citera
2022-12-22, 01:01
  #5
Medlem
Enok1Halvars avatar
Ok, tackar för tipsen
bokade dock via Ticket.se men ska väl få poäng ändå, provar när jag kommer hem i efterhand,funkar det inte så är det inget stort problem
Citera
2022-12-23, 12:45
  #6
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Får man inte längre poäng på SAS Eurobonus om man flyger med Thai Airways som är med med i Star Aliance, för mig att under covid och Thai Airways var under Konkurs hot dom tog bort det, men googlar jag så är dom fortfarande med i Star Aliance?
Bokade hemresan med Thai Airways, men fanns inget om var jag kunde skriva in mitt Eurobonus nummer inom SAS
Nån som vet , I-landsproblem ok ,men ändå

Sedan juni 2020 så får du inga eurobonus på resor med Thai.
Thai är under rekonstruktion.

googla:

Thai Airways Royal Orchid Plus Is Still Blocking Members From Using Miles For Star Alliance Awards
Citera
2022-12-25, 04:57
  #7
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Sedan juni 2020 så får du inga eurobonus på resor med Thai.
Thai är under rekonstruktion.

googla:

Thai Airways Royal Orchid Plus Is Still Blocking Members From Using Miles For Star Alliance Awards
Betyder väl inte att de hindrar andra EuroBonus-medlemmar från att ge poäng på Thais flyg? Vad du citerar på engelska är att Thais medlemmar inte kan använda sina poäng för att boka biljetter utanför Thai.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3496303

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback