2023-01-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Mjo här har du en lista.

https://www.google.com/amp/s/www.bus...piracies-2013-
Länken fungerar inte
Citera
2023-01-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jag är lyckligt lottad över att ej märka av denna kris ett dugg
Äter du inte, klär du dig inte, använder du ingen el?
Citera
2023-01-11, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Äter du inte, klär du dig inte, använder du ingen el?

Jo men har aldrig behövt kolla priser när jag handlar utan vet att köpen går igenom varje gång, elen har blivit 100kr dyrare (bor i en etta) så där har jag klarat mig bra också.

Självklart har min ekonomi påverkats genom denna kris att jag kan spara mindre in på aktier men kan fortfarande lägga undan en bra slant varje månad.

Det jag ville säga var att jag inte behövt ändra mina vanor alls under denna kris äter som jag brukar göra, försöker ej spara el etc
Citera
2023-01-14, 14:23
Medlem
Helt övertygad om att folk kan dra ner rejält på sina utgifter. Vi får börja tänka efter lite igen innan vi spenderar. Vi får nog vänta några år innan vi kan låna pengae nästan gratis igen
Citera
2023-01-14, 14:24
Medlem
Masingas avatar
Vi kanske blir lyckligare?
Citera
2023-01-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jo men har aldrig behövt kolla priser när jag handlar utan vet att köpen går igenom varje gång, elen har blivit 100kr dyrare (bor i en etta) så där har jag klarat mig bra också.

Självklart har min ekonomi påverkats genom denna kris att jag kan spara mindre in på aktier men kan fortfarande lägga undan en bra slant varje månad.

Det jag ville säga var att jag inte behövt ändra mina vanor alls under denna kris äter som jag brukar göra, försöker ej spara el etc
Jag kollar priser och jag kan köpa vad jag vill och mina köp kommer gå igenom, men självklart betalar jag inga överpriser, har aldrig gjort och därför har jag idag bra ekonomi.
Citera
2023-01-20, 12:55
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Är det verkligen en så stor katastrof som vissa vill göra gällande?
Vissa kommer knappt märka av det, för andra kommer det innebära både stora emotionella och ekonomiska problem.
Citera
2023-01-20, 12:57
Medlem
Mjälls avatar
Att få lägre levnadsstandard än världens bästa är ingen fara.

Att stora delar av vår befolkning aktivt och mot bättre vetande röstat för att försämra landet, bland annat ekonomiskt, är förstås en psykologisk krutdurk. Där ligger det intressanta i sammanhanget.
Citera
2023-01-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Att få lägre levnadsstandard än världens bästa är ingen fara.

Att stora delar av vår befolkning aktivt och mot bättre vetande röstat för att försämra landet, bland annat ekonomiskt, är förstås en psykologisk krutdurk. Där ligger det intressanta i sammanhanget.
Skitsnack.Har någon , någonsin gått o röstat emot sina egna intressen?Den personen borde isåfall bli nästa statsminister/premiärminister/president.
Citera
2023-01-20, 13:13
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Skitsnack.Har någon , någonsin gått o röstat emot sina egna intressen?Den personen borde isåfall bli nästa statsminister/premiärminister/president.

Du har feltolkat mitt inlägg. Bättre lycka nästa gång. Annars går det bra att skriva din åsikt utan att citera mig och låtsas att den har med mitt inlägg att göra.

Jag kan bjuda på en förklaring ändå: Egenintresse i konformismens trygghet är också egenintresse. (Enligt mig med total självklarhet - hur skulle det kunna vara på något annat sätt? Varför skulle någon få för sig något annat?)
Citera
2023-01-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du har feltolkat mitt inlägg. Bättre lycka nästa gång. Annars går det bra att skriva din åsikt utan att citera mig och låtsas att den har med mitt inlägg att göra.

Jag kan bjuda på en förklaring ändå: Egenintresse i konformismens trygghet är också egenintresse. (Enligt mig med total självklarhet - hur skulle det kunna vara på något annat sätt? Varför skulle någon få för sig något annat?)
Jag påstår att folk inte röstat mot bättre vetande.De har varit övertygade om att de ska få det bättre / ännu bättre.
Citera
2023-01-20, 13:20
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Jag påstår att folk inte röstat mot bättre vetande.De har varit övertygade om att de ska få det bättre / ännu bättre.

Folk har röstat för landets försämring mot bättre vetande eftersom det gynnat dem personligen. Allt detta är helt självklart. På vilket sätt är din förvirring relevant för trådens ämne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in