Hej.
Jag söker någon slags mjukvara.
Oavsett windows eller andra OS.
Det är antagligen funktioner som finns inom sk "cctv" och liknande övervakning för analys av större material.
1 .
jag har spelat in ca 10h långa klipp av en screenrecording på en android.
Man spelar in kontinuerligt en öppnad app som visar en persons onlinestatus.
Att snabbspola är möjligtvis ett alternativ men jag söker hellre en funktion, verktyg som kan göra en snabbanalys
Tex att identifiera skillnader i pixlar.
Ett markerat område
Så kan man generera fram alla tidpunkter programmet noterar att innehållet förändrats. Vilket i mitt fall är när notiser har skett, men skulle lika gärna kunna vara för den som letar efter motion detection... om det hade varit övervakningsfilm på ett område och man vill bara kunna spela upp de partier något sker i videofilen. Inte slötitta på de 99% inget alls sker.
Så får man utplottat i tidlinje i hela arbetsfilen och kan hoppa till alla dessa händelser.
2. Samma sak med audio.
Föreställ er att man använder en klassisk ljudinspelare, tex den inbyggda i en smartphone.
Jag sätter den på mitt nattduksbord och kör record under natten.
.hela denna 8h ljudfil skulle man sen vilja snabbt kunna se visuellt i ett program...
Där all tystnad är typ statiskt brus, illustrerat av en flack kurva
= men alla ljud och anomalier spikar grafen direkt. Så kan man spola dit och spela upp ljudet
Om det nu var jag själv som mumlade i sömnen, eller vadsom
Jag söker någon slags mjukvara.
Oavsett windows eller andra OS.
Det är antagligen funktioner som finns inom sk "cctv" och liknande övervakning för analys av större material.
1 .
jag har spelat in ca 10h långa klipp av en screenrecording på en android.
Man spelar in kontinuerligt en öppnad app som visar en persons onlinestatus.
Att snabbspola är möjligtvis ett alternativ men jag söker hellre en funktion, verktyg som kan göra en snabbanalys
Tex att identifiera skillnader i pixlar.
Ett markerat område
Så kan man generera fram alla tidpunkter programmet noterar att innehållet förändrats. Vilket i mitt fall är när notiser har skett, men skulle lika gärna kunna vara för den som letar efter motion detection... om det hade varit övervakningsfilm på ett område och man vill bara kunna spela upp de partier något sker i videofilen. Inte slötitta på de 99% inget alls sker.
Så får man utplottat i tidlinje i hela arbetsfilen och kan hoppa till alla dessa händelser.
2. Samma sak med audio.
Föreställ er att man använder en klassisk ljudinspelare, tex den inbyggda i en smartphone.
Jag sätter den på mitt nattduksbord och kör record under natten.
.hela denna 8h ljudfil skulle man sen vilja snabbt kunna se visuellt i ett program...
Där all tystnad är typ statiskt brus, illustrerat av en flack kurva
= men alla ljud och anomalier spikar grafen direkt. Så kan man spola dit och spela upp ljudet
Om det nu var jag själv som mumlade i sömnen, eller vadsom