2022-12-19, 17:47
Medlem
AdamLanzas avatar
Har en hel del profiler som denna på olika forum och applikationer. Adam Lanza var en 20-årig man med Asperger och Antinatalistiska samt Nihilistiska tankar som för ungefär tio år sedan, 14/12-2012, sköt ihjäl tjugo 6-7åriga barn och sex vuxna på Sandy Hook Elementary School i Newtown, Connecticut. Har även ett fåtal profiler dedikerade till Asperger terrorist masskjutaren Anders Behring Breivik, tillräckligt känd här på FB för att inte behöva någon introduktion. Finns även andra typer som dessa jag ser upp till.

Förstår väl att för den vanliga medelmåttiga människan som är Pro-Life anses detta "hemskt". Tydligen tillräckligt "hemskt" för att både användare och "grupper" på olika plattformar ska hålla på och bannlysa mina profiler. Ingenstans har man rätt till sina egna värderingar och åsikter utan att folk ska hålla på att våldta en med sina egna värderingar som jag tydligen måste hålla med om, som om jag vore ett litet barn. Från den dag en ny människa föds ska vuxna strypa dennes möjlighet till att utvecklas själv, den nyfödda människan ska överrumplas med kulturella värderingar och bli värderingsvåldtagen tills den "passar in". Den ska censureras och inte kunna yttra sig, begränsas. Personer som Breivik och Lanza som sedan protesterar mot detta ruttna samhälle genom att ta livet från några av samhällets produktmänniskor på ett smärtfritt vis får man tydligen absolut inte ha det minsta sympati för och man får heller inte prata om dessa "mördare". De har blivit förtryckta hela livet av samhället precis som alla andra men är tillräckligt intelligenta för att se problemet och gå emot samhället, attackera. Att göra revolt och förändra på ett mer civiliserat sätt (utan att döda människor) är omöjligt, samhället vill dock att vi ska tro det är möjligt...

Frågan är nu ifall FB är lika censurerande, eller ifall den här tråden möjligen kan få överleva kvar här ett tag. Kan jag bara få ha mina egna värderingar och åsikter, hur extrema de än kan tänkas vara? Även när det gäller dessa "mördare"? Nån som vart med om något liknande?
Senast redigerad av AdamLanza 2022-12-19 kl. 17:58.
Citera
2022-12-19, 17:58
Medlem
Narutoshippchops avatar
Barn i den åldern är oskyldiga, hundar är däremot djävulens avkomma.
Citera
2022-12-19, 17:58
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Sök på "varför Anders Behring Breivik" är en hjälte.
En mycket bra tråd som föredömligt fått finnas kvar här på FB.
Sen kanske den är lite väl hårt modererad ibland.
Men FB är väl ett diskussionsforum, inte bara ett klotterplank för att hylla vår civilisations hjältar.
Citera
2022-12-19, 18:01
Moderator
Ruskigbusss avatar
Frågor om Flashback =>

Censur och yttrandefrihet --> Flashback
/Moderator
Citera
2022-12-19, 18:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLanza
Har en hel del profiler som denna på olika forum och applikationer. Adam Lanza var en 20-årig man med Asperger och Antinatalistiska samt Nihilistiska tankar som för ungefär tio år sedan, 14/12-2012, sköt ihjäl tjugo 6-7åriga barn och sex vuxna på Sandy Hook Elementary School i Newtown, Connecticut. Har även ett fåtal profiler dedikerade till Asperger terrorist masskjutaren Anders Behring Breivik, tillräckligt känd här på FB för att inte behöva någon introduktion. Finns även andra typer som dessa jag ser upp till.

Förstår väl att för den vanliga medelmåttiga människan som är Pro-Life anses detta "hemskt". Tydligen tillräckligt "hemskt" för att både användare och "grupper" på olika plattformar ska hålla på och bannlysa mina profiler. Ingenstans har man rätt till sina egna värderingar och åsikter utan att folk ska hålla på att våldta en med sina egna värderingar som jag tydligen måste hålla med om, som om jag vore ett litet barn. Från den dag en ny människa föds ska vuxna strypa dennes möjlighet till att utvecklas själv, den nyfödda människan ska överrumplas med kulturella värderingar och bli värderingsvåldtagen tills den "passar in". Den ska censureras och inte kunna yttra sig, begränsas. Personer som Breivik och Lanza som sedan protesterar mot detta ruttna samhälle genom att ta livet från några av samhällets produktmänniskor på ett smärtfritt vis får man tydligen absolut inte ha det minsta sympati för och man får heller inte prata om dessa "mördare". De har blivit förtryckta hela livet av samhället precis som alla andra men är tillräckligt intelligenta för att se problemet och gå emot samhället, attackera. Att göra revolt och förändra på ett mer civiliserat sätt (utan att döda människor) är omöjligt, samhället vill dock att vi ska tro det är möjligt...

Frågan är nu ifall FB är lika censurerande, eller ifall den här tråden möjligen kan få överleva kvar här ett tag. Kan jag bara få ha mina egna värderingar och åsikter, hur extrema de än kan tänkas vara? Även när det gäller dessa "mördare"? Nån som vart med om något liknande?

Du får ha vilka åsikter du vill här så länge som du postar dem på rätt ställe i forumet. De ska alltså vara on topic där de postas.

Tyvärr är det alltför många med starka åsikter som tror/tycker att de kan trycka in dem var som helst och att det är on topic där.
Citera
2022-12-19, 18:34
Moderator
Allaballawallas avatar
Är obrydd om vem du sympatiserar med. Ser det på samma sätt som folk som dyrkar Zlatan eller Kardashians. Inte mitt problem.
Citera
2022-12-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLanza

Frågan är nu ifall FB är lika censurerande, eller ifall den här tråden möjligen kan få överleva kvar här ett tag. Kan jag bara få ha mina egna värderingar och åsikter? Även när det gäller dessa "mördare"?

Jag förstod inte vad som var din åsikt och därför kan jag inte avgöra om den bryter mot svensk lag (om hets mot folkgrupp, uppvigling, mm) och mot Flashbacks regler. Men kan vi diskutera om aspberger-diagnosen verkligen är orsaken till våldet i de här fallen?

Engelska wikipedia och dess källor säger att Breivik har inbillat sig saker, men att hans beteende ändå inte passar in särskilt väl på någon psykiatrisk diagnos. Huvudslutsatsen verkar vara han har antisocial personlighetsstörning och narcissism men att han inte var i ett tillstånd av psykos. Ett par psykiatriker var inne på att han har autism. En psykiatriker sa initialt att han dessutom hade Tourettes möjligen med paranoid psykos, plus schizofreni plus substansmissbruk. Det stämmer ju på hans inbillade verklighet, men andra höll inte med. Någon menar att han ligger mitt emellan flera olika diagnoser, och därför inte låter sig fångas av de kriterier som finns. Det finns ju rätt konkreta checklistor för alla dom har diagnoserna.

Vilken diagnos tror du bäst förklarar hans beteende? Varför skulle just aspbie vara bästa förklaringen? Att inbilla sig saker är inte typiskt för aspberger, de brukar tvärtom vara ganska rationella.

Många aspies är incels, men alla incels är inte aspies. Några incels har begått massmord på olika ställen i världen men få säger att det är för att de är aspies. Jag tänker att kanske får de inga flickvänner för att de är aspies, eller för att tjejer märker att de är farliga och våldsamma. I vissa fall leder bitterheten över att inte få någon flickvän till oresonlig ilska mot hela världen. Jag tänker att massmord även utförs av icke-aspies som fylls av ilska för att de inte får någon flickvän, eller har tappat sin flickvän. Ta Mattias Flinck som exempel. Där spelade droger och en psykos också roll om jag minns rätt. Svartsjukedraman, våld i nära relationer och hedersmord har säkert vissa kopplingar oavsett om nån är aspie eller ej.

Här är en studie som tar avstånd från kopplingen mellan autism och massmord, trots att det finns exempel på massmördare med autism/aspberger.

Jag tänker att det Breivik, Flinck mfl gjorde, var irrationellt. De vann inget med det. Sossarna fick fler stödröster efter Breiviks dåd, så att invandringskritisk politik fick vänta ett tag. Det är ovanligt att någon vinner något på att genomföra terrorism.

Varför är du personligen intresserad av de här frågorna?
Senast redigerad av guru1966 2022-12-19 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in