• 1
  • 2
2022-12-16, 20:57
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Intressant. Om man tar järntabletter så kanske man kan tappa sig på blod då så man går något plus i näring?
Nu finns det mer än järn i blod, men typiskt är väl att aktiva boxare och fertila kvinnor behöver järntillskott, inga andra (förutom blodgivare då).

Kan tänka mig att bättre metod att i alla fall en period, utnyttja sin kropp, är att fettsuga sig och sätta i sig det. Sedan tillkommer ju andra negativa effekter av det.
Citera
2022-12-16, 21:00
Avstängd
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Nu finns det mer än järn i blod, men typiskt är väl att aktiva boxare och fertila kvinnor behöver järntillskott, inga andra (förutom blodgivare då).

Kan tänka mig att bättre metod att i alla fall en period, utnyttja sin kropp, är att fettsuga sig och sätta i sig det. Sedan tillkommer ju andra negativa effekter av det.
Jo det kanske skulle vara mer effektivt. Men i en nödsituation där kroppsfettet är lågt så har man ju fortfarande lika mycket blod i sig?
Citera
2022-12-16, 21:03
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Att kroppen skulle känna igen det egna blodet?

Man kan må illa och kräkas av magsår, men det tror jag har med andra mekanismer att göra.

Intressant om det du säger stämmer.
Det är något jag har hört för länge sen, att man spyr av sitt eget blod i stora mängder, men jag vet som sagt inte om det är sant.
Citera
2022-12-16, 21:04
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jo det kanske skulle vara mer effektivt. Men i en nödsituation där kroppsfettet är lågt så har man ju fortfarande lika mycket blod i sig?
Mängden blod är mindre om man är mager.
Citera
2022-12-16, 21:07
Avstängd
Rastapunxs avatar
Citat:
Mängden blod är mindre om man är mager.
Tänker ändå att kroppen har lättare att producera blod än fett. Men såklart inget att rekommendera.
Citera
2022-12-16, 21:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Fortsatte att googla på den italienska äktenskapsmäklerskan, men kunde inte hitta. Däremot fanns det på någon NSF-sajt påstående om att judar bakade syrat bröd på människoblod. Och så har vi ju det där med "Jesu blod", blodet som kom från Jesus när han hängde på korset. Det som i dag symboliseras av nattvardsvinet.

Okej, det handlar inte om att dricka sitt eget blod, eller steka i det som någon menade att man kunde göra. Men om intag av människoblod.
Citera
2022-12-16, 21:57
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Intressant. Om man tar järntabletter så kanske man kan tappa sig på blod då så man går något plus i näring?

Järndepåerna skulle bli uttömda vid frekvent blodtappning och järntabletterna kommer ha ringa effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Aldrig hört talas om. Kanske är något av båda?!

Nåväl har kikat upp en del recept och de flesta innehåller runt 0.5 L grisblod och med ytterligare googlingar så hittade jag att man ger runt en halv liter per besök ALLTSÅ är det säkert att tappa sig själv och gör en batch blodpudding på sitt eget blod.

Detta är något jag verkligen nu vill göra. Frågan är hur man ska gå tillväga med blodet. Jobbigt o behöva snitta sig själv då det blir besvär i efterhand med ärr på det. Går det att beställa hem såna där blod grejer man tar på sjukhuset eller ska man försöka tjåla till sig det på någon akutmottagning?

0,45 liter är vad blodgivarna lämnar i Sverige. Det finns blodtömningskit att få tag på, förekommer bland de som använder AAS för att sänka sitt HB-värde.
Citera
2022-12-17, 09:06
Medlem
Alepherons avatar
Mänskligt blod och djurblod är ganska lika till smaken. Köp hellre nöt eller renblod om du vill använda i matlagning. Eller marsch iväg till trollskogen med dig
Citera
2022-12-22, 17:49
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Järndepåerna skulle bli uttömda vid frekvent blodtappning och järntabletterna kommer ha ringa effekt.

0,45 liter är vad blodgivarna lämnar i Sverige. Det finns blodtömningskit att få tag på, förekommer bland de som använder AAS för att sänka sitt HB-värde.

I shall deliver! https://imgur.com/a/JIgIxUB

Går denna bra? Stal den från sjukan. Om den går bra kommer jag inte göra det fören ett tag men den som väntar på något gott..

Tänker även kolla upp mitt blod så man kanske kan bjuda på lite "blodpudding"
Senast redigerad av ruttenfimp 2022-12-22 kl. 17:52.
Citera
2022-12-22, 17:58
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
I shall deliver! https://imgur.com/a/JIgIxUB
Du måste ha vakumrör också.
Citera
2022-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckYes
Blod skapas ganska snabbt i kroppen och man klarar sig utan en del. Därför man kan lämna blod.
Då skulle man också kunna tappa sitt blod själv och göra någon mat på det. Vad skulle vara lämpligt för mat att laga då? Smakar människoblod och djurblod annorlunda när man äter det?
Är det någon som provat äta sitt eget blod.

Du kommer få ”galna människo sjukan” om du inte redan fått det haha!
Citera
2022-12-22, 18:46
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Du måste ha vakumrör också.

Fan oxå. Tänkte på det faktiskt men dom där rören innehåller ju nån vätska man inte vill ha i maten misstänker jag. Borde ju gå på något annat sätt typ koppla något till den där tuben. Typ ta en pump och suga ut ur slangen men fan vilket jobb....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in