Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-16, 18:15
  #1
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Folk som sysslar med spel och speedrunning är ju förtjusta i CRT, pga noll lag. Är det någon som sitter på en CRT? Varför i så fall?
Kan man köpa en ny CRT? Jag gissar att det inte finns någon tillverkare, men kanske något lager kvar.
__________________
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-12-16 kl. 18:17.
Citera
2022-12-16, 18:17
  #2
Medlem
Bassplays avatar
Jag brukar leta på secondhand då jag vill ha till gamla tv spel men det är sällsynt att hitta ett fint ex där jag bor

Känner inte till några nyproducerade
Citera
2022-12-16, 18:32
  #3
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Folk som sysslar med spel och speedrunning är ju förtjusta i CRT, pga noll lag. Är det någon som sitter på en CRT? Varför i så fall?
Kan man köpa en ny CRT? Jag gissar att det inte finns någon tillverkare, men kanske något lager kvar.
Hade faktiskt en tjock-TV fram tills för åtta år sen. Fan vad jag saknar den ibland.

Den användes väldigt sällan och när den användes så var det mest av nostalgiska skäl.
Citera
2022-12-16, 18:38
  #4
Medlem
Narutoshippchops avatar
Haha jag satt precis och spelade på en gammal tjockTV. Ja, jag har kvar en liten ful TV. Den är perfekt till NES och SNES spel (Det blir rätt bildskala/upplösning med CRT).
Citera
2022-12-16, 19:47
  #5
Medlem
trngws avatar
Hmm, spännande. Jag har en Sony Trinitron TV 17" i nära nyskick som jag inte använder. Vad kan en sådan vara värd, tro
Citera
2022-12-16, 20:02
  #6
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag brukar leta på secondhand då jag vill ha till gamla tv spel men det är sällsynt att hitta ett fint ex där jag bor

Känner inte till några nyproducerade

Jag slängde ett mycket fint exemplar i somras. Det var inget fel på den, men Com Hem ändrade något i kabelnätet så att det knappt gick att kolla på TV på grund av eftersläpningar. Apparaten fungerade dock bra om jag anslöt en extern enhet till antennuttaget på TV:n.
Citera
2022-12-17, 14:43
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag brukar leta på secondhand då jag vill ha till gamla tv spel men det är sällsynt att hitta ett fint ex där jag bor

Känner inte till några nyproducerade
Ett alternativ kan vara att köpa från Tradera, vissa skickar med posten t.ex
https://www.tradera.com/item/170703/...nitor-acn-7101
https://www.tradera.com/item/170703/...achi-tjock-tv-
Citera
2023-01-08, 13:50
  #8
Medlem
Jag har 6-7 st CRT tv's och har två set-ups där en är för gamla spelkonsoler och en är för gamla filmformat så som vhs, betamax, laserdisc med mera. Använder de rätt ofta, några gånger i veckan i alla fall.
Att köpa idag så är det tradera, blocket och Facebook marketplace som gäller. Men hämta helst, stor risk för skador i frakten annars.
Citera
2023-06-23, 13:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Jag slängde ett mycket fint exemplar i somras. Det var inget fel på den, men Com Hem ändrade något i kabelnätet så att det knappt gick att kolla på TV på grund av eftersläpningar. Apparaten fungerade dock bra om jag anslöt en extern enhet till antennuttaget på TV:n.
För fan alltså… Sånt är hårdvaluta i retrokretsar. Finns folk som kommer och hämtar från nästan halva Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback