Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-10, 11:18
  #1
Medlem
Ja, är det bara till att ladda ner något program och isåfall vilket ?
Har idag win10 på c:/
Har aldrig haft med mac att göra tidigare..
Har ingen skiva heller.
__________________
Senast redigerad av tommen1 2022-12-10 kl. 11:28.
Citera
2022-12-10, 12:37
  #2
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Ja, är det bara till att ladda ner något program och isåfall vilket ?
Ja, i princip. Men om man tolkar sättet du skriver på så får man intryck av att du kanske saknar lite av den kompetens som nog kommer krävas av dig.

Hursomhelst, du kan läsa hur man gör och vilka krav på maskinvara, etc som krävs här;
https://elitemacx86.com/threads/how-...intel-amd.920/
Citera
2022-12-10, 15:35
  #3
Medlem
Man tackar ödmjukast för detta !
Jag har aldrig jobbat med mac, men har rejäl erfarenhet av windows&Co.., så jag är inte helt handikappad..
MEN !
Enl nedanstående kopia så blir det problem..eftersom jag inte har Mojave redan..


To start with the guide, you'll also need to have access to a fully functional computer running macOS Mojave or later. This requirement is must as you need to access to Mac App Store in order to download a copy of macOS and create an installation USB Flash Drive later on.
__________________
Senast redigerad av tommen1 2022-12-10 kl. 15:50.
Citera
2022-12-10, 21:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Man tackar ödmjukast för detta !
Jag har aldrig jobbat med mac, men har rejäl erfarenhet av windows&Co.., så jag är inte helt handikappad..
MEN !
Enl nedanstående kopia så blir det problem..eftersom jag inte har Mojave redan..


To start with the guide, you'll also need to have access to a fully functional computer running macOS Mojave or later. This requirement is must as you need to access to Mac App Store in order to download a copy of macOS and create an installation USB Flash Drive later on.
Kolla här https://pureinfotech.com/create-maco...e-usb-windows/
Citera
2022-12-11, 09:06
  #5
Avstängd
PalmeKillers avatar
Är det en Hackintosh installation som TS vill göra? Det är ganska svår installaton, du måste ha rätt hårdvara osv..

https://hackintosh.com/
Citera
2022-12-11, 22:21
  #6
Medlem
Nej, det är på en Asus..
Citera
2022-12-12, 09:17
  #7
Medlem
Skulle det vara omöjligt om man formaterar en del av hårddisken för MAC-installation?
Citera
2022-12-12, 16:44
  #8
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Skulle det vara omöjligt om man formaterar en del av hårddisken för MAC-installation?

Nej är det korta svaret. Du har fått en del tips, det går inte att installera macOS rakt upp och ner på en Windowsdator (en PC, i det är fallet din Asus). Även om macOS är gjort för Intel är det så mycket annat vad gäller hårdvaran som skiljer sig från Apples datorer jämfört med tex Asus för att det ska funka att installera macOS utan en del speciallösningar.
Citera
2022-12-12, 16:46
  #9
Medlem
Tack för ett bra svar !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback