• 1
  • 2
2022-12-09, 23:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Så har 2019s bästa spel äntligen fått den uppföljaren den förtjänar och bevisar alla haters fel en gång för alla. Om spelet varit en flopp hade en uppföljare aldrig gjorts. Utannonsering och första trailer kom i gårdagens VGA.

https://m.youtube.com/watch?v=SdXMsRiEesM

Storyn var tydligen planerad i samband med Death stranding men skrevs om efter COVID. Ska bli spännande och se hur han väver in COVID, eller inspirationen han fick av pandemin i storyn.

https://www.ign.com/articles/hideo-k...id-19-pandemic

Också hur man utvecklar gameplay, spelvärlden, terrängerna och transporterna. Spelet går rakt in i topp av min most wanted.

Death Stranding 2 är förövrigt working titeln så kan komma att ändras men gissar att Kojima börjar där för att folk ska känna igen spelet.
Citera
2022-12-10, 00:57
Medlem
Narutoshippchops avatar
Svalt intresse i tråden. Jag tror inte det är många som ser fram emot en uppföljare till Postnords walking simulator.
Citera
2022-12-10, 01:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lyckades jag missa få med tvåan? Mod får gärna lägga till den i trådtiteln så det inte blandas ihop med första spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Svalt intresse i tråden. Jag tror inte det är många som ser fram emot en uppföljare till Postnords walking simulator.
Skapade ju nyss tråden. 250 svar på första är med flashback mått mätt ok. Ändå ett Kojima spel. Mannen har ett bra bagage med MGS spelen.

Desth stranding var både hyllat och en kommersiell succe som skapade stor uppmärksamhet. Sen må genren vara mer niche då det inte är ett pang pang spel som går ut på att döda.
Citera
2022-12-10, 10:32
Medlem
Nihennas avatar
Gillade ettan skarpt, dock är jag lite osäker kring att göra en franchise av det. För det första så kändes storyn fulländad mot slutet, en uppföljare känns lite onödig story mässigt, men sen känns spelet också som något som ska vara unikt och bara ha en del. Det är så himla speciellt och särskilt att det gärna hade fått finnas bara en del som sticker ut och är så unik.

Aja, jag kommer fortfarande köpa det och förmodligen gilla det, så egentligen ska jag väl inte klaga . Känns bara som ett sånt spel som "borde" vars en once in s lifetime experience.

Då är frågan vad de kommer ändra? Som jag förstår det lade de till lite åt "MGS-hållet" i directors cut med lite stealth grejer inomhus från mänskliga fiender och grejer? Om det stämmer får de gärna lägga till mer sånt i 2an. Just saker att göra inomhus var det väldigt lite av, om något, i vanliga versionen.

Hoppas dock att de undviker att göra ett quest som i ettan där man springer mil mellan två ställen 2 gånger fram och tillbaka. Tänker där med hon tjejen som dör och man ska transportera hennes kropp. Drygare quest fanns inte i spelet.
Senast redigerad av Nihenna 2022-12-10 kl. 10:46.
Citera
2022-12-10, 10:33
Medlem
swebarbs avatar
Jag hade svårt med det första mot slutet, blev mest en walking simulator bara, ska tvåan fungera precis samma på den punkten ?
Citera
2022-12-10, 19:59
Medlem
Kommer garanterat bli episkt. Det första spelet var fruktansvärt bra.
Citera
2022-12-10, 21:52
Medlem
VenturaCustoms avatar
Jag är positivt inställd till mer DS även om det som hängt med mig efter första spelet inte var storyn utan hur behagligt jag tyckte det var att lämna post till folk i en postapokalyptisk värld.

Det påminner om FFXV på så sätt, att jag minns bara halva det spelet när man åker runt med grabbarna på roadtrip och inte sista halvan där det är en jäkla massa story.
Citera
2022-12-11, 21:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenturaCustom
Jag är positivt inställd till mer DS även om det som hängt med mig efter första spelet inte var storyn utan hur behagligt jag tyckte det var att lämna post till folk i en postapokalyptisk värld.

Det påminner om FFXV på så sätt, att jag minns bara halva det spelet när man åker runt med grabbarna på roadtrip och inte sista halvan där det är en jäkla massa story.
Behagligt är en bra sammanfattning av spelet. Eller avslappnande. Påminner om mina upplevelser med Shadow of the collossus, Elden Ring eller för den delen FFXV. Även om jag inte var XVs största fan var spelvärlden kul att ta sig runt i och utforska. Det var combat och story som svek.

Elden Ring var lite samma sak. Visst brutalt svårt ibland och mycket fiender men mest kul hade jag med spelet var när jag bara utforskade blint.

Inte en massa map markers överallt och outposts som stör likt västerländska open world spel.

Bara ta sig från a A till B som Death stranding. Med lite behaglig musik i bakgrunden ( förhoppningsvis får man med sig en walkman från start nu) och njuta av omgivningen.

Hoppas tvåan utspelar sig i en annan del och inte samma karta. Annars kommer utforskande delen lida. Gärna med lite nya typer av landskap också.
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag hade svårt med det första mot slutet, blev mest en walking simulator bara, ska tvåan fungera precis samma på den punkten ?
Utannonserades ju nyss så ingen kan veta ( utom Kojima och hans gäng). Men kan inte se han frångå konceptet som gjorde första spelet till en sådan succe. Sen så har han säkert tagit in viss del av kritiken som funnits och kan säkert se det vara lite mer varierat i uppföljaren utan att frångå grunden.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2022-12-11 kl. 21:54.
Citera
2022-12-11, 23:48
Moderator
memymos avatar
Rubrik ändrad

/MOD
Citera
2022-12-13, 12:09
Medlem
Jonipoons avatar
Death Stranding var ju ingen walking simulator, det var ju bara ett skällsord från personer som inte orkade ta sig igenom spelet. För de som spelat DS vet ju att man tillslut kan bygga vägar, flygrutter osv samt använda robotar. Otroligt tillfredsställande när man väl låser upp nya färdrutter.

Personligheten älskade jag ettan man jag hoppades faktiskt på att det skulle stanna just där. Jag ser ingen mening med en uppföljare, möjligtvis hade jag velat se en DLC där man spelar som Fragile men som utspelar sig under ettan. Storyn är redan fantastisk och komplett, känns bara löjligt att man nu introducerar ett helt nytt företag (Drawbridge) samt återupplevar skurken Higgs.
Citera
2022-12-13, 17:01
Medlem
trallexs avatar
Nä jag är inte heller så varm emot en uppföljare. Hade hoppats på något helt nytt från Kojima-san. Däremot blir det ett köp, kanske på releasedagen den här gången.
Citera
2022-12-15, 08:17
Medlem
Fantastiska nyheter. Death Stranding är ett av de bästa spelen jag har spelat i hela mitt liv. Omgivningarna, storyn, musiken, karaktärerna, obehaget man känner när det börjar regna och man ser BT’s lite här och där.

Jag förstår att spelet inte är för alla. Men jag blev helt uppslukad av det och kunde inte sluta spela det när jag väl hade kommit igång.

Jag har svårt att tro att Death Stranding 2 skulle bli annat än otroligt. Jag ser verkligen fram emot det.

När tror vi att release skulle kunna vara aktuellt? 2023? 2024?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in