Gillade ettan skarpt, dock är jag lite osäker kring att göra en franchise av det. För det första så kändes storyn fulländad mot slutet, en uppföljare känns lite onödig story mässigt, men sen känns spelet också som något som ska vara unikt och bara ha en del. Det är så himla speciellt och särskilt att det gärna hade fått finnas bara en del som sticker ut och är så unik.
Aja, jag kommer fortfarande köpa det och förmodligen gilla det, så egentligen ska jag väl inte klaga

. Känns bara som ett sånt spel som "borde" vars en once in s lifetime experience.
Då är frågan vad de kommer ändra? Som jag förstår det lade de till lite åt "MGS-hållet" i directors cut med lite stealth grejer inomhus från mänskliga fiender och grejer? Om det stämmer får de gärna lägga till mer sånt i 2an. Just saker att göra inomhus var det väldigt lite av, om något, i vanliga versionen.
Hoppas dock att de undviker att göra ett quest som i ettan där man springer mil mellan två ställen 2 gånger fram och tillbaka. Tänker där med hon tjejen som dör och man ska transportera hennes kropp. Drygare quest fanns inte i spelet.