Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Eftersom jag, via skattesedeln, är med och pröjsar för ditt elstöd så du kan fortsätta bo i din jättevilla och värma upp din pool anser jag att jag visst är relevant i debatten.

Nej, det är du inte. Visa gärna var elstödet specificerat på skattesedeln...

Det är återbetalning av del av redan inbetalda medel där staten fått in orimliga summor i överföringsavgifter.
Citera
2022-12-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är ju ingen nyhet att människan släpper ut CO2 samt att en modern bil drar ca 0,33 l/mil
att själv söka upp på Google ger dig den infon.

Definitionen av idioti är nämligen att prova samma sak igen och förvänta sig ett annat resultat.
När ska miljöpartisterna förstå att dom inte leder landet?
Jag vill ha beräkningen för det du påstår.

Eller har du bara dragit det ur röven?

Va inte så jävla lat.

Är du en lat jävel?

Vilka parametrar har du tagit med ?

Har du räknat själv?
Citera
2022-12-12, 12:22
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Ja, hoppas det kommer kosta 100 kr kwh. Jag är redo. Hoppas folk börjar vakna till lite kanske

Vad ska folk vakna till kring?
Att vi nettoexportörer? Att vi importerar mindre och mindre?
Eller ska vi vakna till över att det är kris i Europa? Vad ska vi göra åt det tycker du? Gå ut ur EU?

Är väl snarare tvärtom att folk är yrvakna och alldeles hispiga
Folk behöver varva ner lite
Citera
2022-12-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reactvue
För du bor i en jävla lägenhet, du är inte relevant.

Inte säker om man blir mindre relevant bara för att man lever på ett sätt att man klarar tuffare tider. Idioter som bor i enorma hus med stora lån de inte hade täckning för får skylla sig själva.
Citera
2022-12-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
hur mycket höjs hyran?

Fick nya räkningarna nu för 6 månader fram, inte höjts med ett öre.
Citera
2022-12-12, 12:24
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes

Snarare är det smart att ha ett system som bygger på import några få timmar om året. Att bygga bort detta sista behov skulle kosta enorma pengar.

Jo. Jag har haft denna dialog med andra självutnämnda experter. Det generella svaret är: staten bekostar det.
Att de inte förstår sig på energiförbrukning är en sak. Men att inte fatta var "statens" pengar kommer ifrån är beklagligt korkat.
Citera
2022-12-12, 12:25
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Tänkte nog på att mer borde delas ut med tanke på vinsten staten gör.

Förstår inte varför jag ens skall ha ersättning då elpriserna ej påverkar mig.
Mina pengar gör väl mer nytta hos dom med rörligt avtal.
Har flera kollegor som har rörligt avtal samt även elbil.
Inte svårt att gissa vilket samtalsämne vi har på våra raster......
Citera
2022-12-12, 12:25
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Du verkar ha missat att elstödet är överföringsavgifter som betalas tillbaka, det är ej skattepengar.

HAHAHA! Jo tjena. På samma sätt som att andra bidrag bara är ”överföringsavgifter” menar du?
Citera
2022-12-12, 12:26
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Vad ska folk vakna till kring?
Att vi nettoexportörer? Att vi importerar mindre och mindre?
Eller ska vi vakna till över att det är kris i Europa? Vad ska vi göra åt det tycker du? Gå ut ur EU?

Är väl snarare tvärtom att folk är yrvakna och alldeles hispiga
Folk behöver varva ner lite
Det jag menar, inget kommer hända. Allting kommer fortsätta i vanlig ordning som det alltid har gjort i alla tider. Finns mycket att vakna från men det är som du skriver, kommer aldrig fungera. EU är en bra idé men ja, detta är förmodligen för det bästa
Citera
2022-12-12, 12:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Ajaj, nu får den bajsnödiga medelklassen stänga av utomhusjacuzzin, säga upp fadderbarnen, och desperat försöka överlåta leasingavtalet på Teslan till någon annan sucker. När riksbanken sedan drämmer till med 75 punkter i februari så kanske även årets resa till tredje världen är i fara. Det får bli husvagn dragen av en 13 år gammal Volvo v50 i år.
Citera
2022-12-12, 12:34
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Svenskarna måste bli miljonärer när vi exporterar dyr el hela vintern.

Du får lära dig särskilja på statliga och privata intäkter.
Men faktum kvarstår. Skulle vi inte vara nettoexportörer, utan nettoimportörer, så hade det svidit mer i plånboken nu
Citera
2022-12-12, 12:44
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra att du påminner oss om lögnaktiga vallöften, och länkar till en artikel före valet, den 19 aug. Du nämner Moderaterna, men de andra partierna som de regerar tillsammans med lovade också liknande skydd och lättnader.

Noterade du att energiministern tar för givet att hon inte kommer frysa någonsin?

Ebba Busch hade en vit top med urringning och utan ärm under Nobelmiddagen. Tänkte hon på hur hon lovade lägre bensinpriser och en massa kärnkraft under valrörelsen när hon får makten? Jag tänkte; hon är ju nästan utan kläder,.
Varför tror du att de inte uppfyller löftet? För att situationen är betydligt värre än vad de då kände till. Det handlar inte om pengar utan om brist, skulle man genomfört löftet så får vi blackouts.

Jag är rätt säker på att när faran är över så kommer ytterligare stöd komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in