Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-12-10, 19:46
  #73
Medlem
Bajabongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror på vad som är mest logiskt.
De sa, du följde. Har inget med logik att göra. Logik i det här fallet handlar om att ta in information från olika källor för att i slutändan komma fram till en korrekt slutsats. Du låter förvirrad och det är inget fel med det, många som är det i dessa tider.
Citera
2022-12-10, 23:11
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Som jag uppfattar det så har folk blivit både otrevligare arrogantare och dummare i huvet enligt mig helt korkade.
Kan det bero på covid vaccinet ?
Folk verkar inte bry sig som nåt regler i trafiken ..Folka ljuger och lovar allt möjligt på myndigheter och överallt utan att bry sig.

Så var det inte innan covid 19.
Man kan inte lita på någon nuförtiden alla bara ljuger ingen bryr sig om nåt vad har det blivit med folk ?

En kombination av social isolering under pandemin, befogad eller obefogad oro, högre användade av internetbaserad kommunikation på bekostnad av mänskliga möten samt ett allt mer tilltagande klassamhälle.

Folk lever sin bubblor och utgår i från att alla utanför är fiender.
Citera
2023-02-04, 15:41
  #75
Medlem
carlps avatar
Jag har en person i min närhet som blivit helt förändrad. Han var väldigt vaken och vi har pratat massor om hur media manipulerar människor från invandringen till klimatet.
Vi pratade om undrar vad nästa grej kommer vara.

Och sen när Ukraina kriget blev nästa grej så förstår han helt plötsligt inte att media manipulerar han att hata Ryssland.

Solklart exempel på att vaccinet gör något med människors hjärna.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback