2022-12-08, 23:35
Medlem
Hatbars avatar
Min italienska mormor var duktig i ven svensk husmanskost som den fascist hon var hon lagade denna rtt nr hon hade det pyrt ekonomiskt men fr alla oss barnen i familjen jag minns den som s god men hon ligger dd och begravd i en grav idag s RIP MORMOR Paola! Som jag ej han frga hur du farmor gjorde denna rtt

Allt jag minns r att rtten gjordes p en ugnsplt med kokt ris i botten vet ej vilken? Skivad kassler, lk, paprika skert salt peppar ngot mer rtigt och ngon ost i ugnen. Ge mig hela receptet jag ska laga den imorgon och f nostalgi.

Minns det som godare n frvntat har jag missat ngot i detta hemliga smakml?
Senast redigerad av Hatbar 2022-12-08 kl. 23:46.
Citera
2022-12-09, 00:30
Medlem
Molton99s avatar
Ntt t det hr hllet kanske?
https://www.ica.se/recept/gratinerad...ananas-724616/
Citera
2022-12-09, 00:59
Medlem
Tnkt p att frga din mor kanske?
Citera
2022-12-09, 02:02
Medlem
Hatbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Ntt t det hr hllet kanske?
https://www.ica.se/recept/gratinerad...ananas-724616/
Mycket mjligt eller grdde vi mste reda ut detta. Paprika hade hon ocks minns jag.
Citera
2022-12-09, 06:34
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatbar
Min italienska mormor var duktig i ven svensk husmanskost som den fascist hon var hon lagade denna rtt nr hon hade det pyrt ekonomiskt men fr alla oss barnen i familjen jag minns den som s god men hon ligger dd och begravd i en grav idag s RIP MORMOR Paola! Som jag ej han frga hur du farmor gjorde denna rtt

Allt jag minns r att rtten gjordes p en ugnsplt med kokt ris i botten vet ej vilken? Skivad kassler, lk, paprika skert salt peppar ngot mer rtigt och ngon ost i ugnen. Ge mig hela receptet jag ska laga den imorgon och f nostalgi.

Minns det som godare n frvntat har jag missat ngot i detta hemliga smakml?

Ugnsbakat ris lter skitgott. Kassler med ananas dremot Dessa italienare Bara fr det kom jag p att jag ska till salongen idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in