• 2
  • 3
2022-12-09, 20:10
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Du tycks ha ADHD. Fett är bra, men det betyder inte att det är det enda som är bra. Proteiner och grönsaker är också bra. Sträva efter 60% fett, 20 % protein och 20% kolhydrater, så blir det nog bra.

Om du försöker leva fettminimalt lurar du bara dig själv.

Du är inte bara dum i huvudet, utan knappt ens läskunnig eller har nån som helst förståelse för nånting! Jag vill fettreducera 10%-ig köttfärs. Om jag sen dricker olivolja till frukost, lunch och middag, vet du således inget om. Se här nedan ett konstruktivt förslag. Så här borde du förhålla dig till ditt sorgliga liv...

Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Vill du inte äta fettet, så häll ur det ur pannan efter att du stekt. Det är ju flytande i det skeendet.

I övrigt...

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det finns inget överflödigt fett i köttfärs 10%, den går ju inte ens att steka utan att tillsätta fett.

Tack för input. Skriv aldrig till mig igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Varför vill du fettreducera köttfärsen?

Skit du i det.

Citat:
Ursprungligen postat av sinkliving
Han vill bli swole.

DAMN STRAIGHT!!! Äntligen lite vettigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Vad jag läst och hört så behövs fett i måltiden för att proteinet ska gå ut optimalt i muskler, vävnad, etc. Så om han vill bli swole borde han äta fettet istället för kasta det.

Tror du jag äter köttfärs som enda föda livet igenom? Dumma jävla hora!
Citera
2022-12-09, 20:11
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag köper själv alltid 5 % nötfärs. Lite dyrare, men godare. Du kan ju steka på den fetare nötfärsen och hälla bort en del överskottsfett.

Ännu ett riktigt bra förslag! Till skillnad från de flesta andra...
Citera
2022-12-09, 20:12
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homolobbyist
Ja, håller med. Men som de säger, vill man vara fin får man lida pin.

Fytt i rackarn! Får testa helt enkelt...
Citera
2022-12-09, 20:39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Du är inte bara dum i huvudet, utan knappt ens läskunnig eller har nån som helst förståelse för nånting! Jag vill fettreducera 10%-ig köttfärs. Om jag sen dricker olivolja till frukost, lunch och middag, vet du således inget om. Se här nedan ett konstruktivt förslag. Så här borde du förhålla dig till ditt sorgliga liv...

I övrigt...

Tack för input. Skriv aldrig till mig igen.

Skit du i det.

DAMN STRAIGHT!!! Äntligen lite vettigt...

Trevlig attityd, du måste vara en favorit på fester.
Citera
2022-12-10, 08:00
Medlem
1-10% är väl kanon?
Men alltid kul med någon som frågar om något helt meningslöst och sen idiotförklarar halva befolkningen.
Citera
2022-12-10, 09:29
Medlem
Den siste idioten är uppenbarligen inte född än. Ts bevisar det. Jag har malt själv i över fem år och där har jag ju alla chanser att reglera. Tar jag en bit rulle så blir det närmare noll procent, fast det skulle aldrig falla mig in så klart.

Jag brukar använda högrev till burgare och tacos och karrè till korv, men då tillsätter jag ibland lite ister. Ska jag göra köttfärssås så mal jag ner ett par paket bacon med högreven.
Citera
2022-12-10, 10:01
Medlem
Citat:
Har under lång tid alltid kunnat få tag på köttfärs som ligger på 5% fetthalt och lagat funktionell mat (obs!) med den. Numera bor jag på en ort där det bästa jag kan få tag i är 10% fetthalt.

Nåt som slår mig då jag steker detta är hur otroligt mycket fett det blir i blandningen. Man ser det speciellt efter att det kylts ner i kylskåp eller frys.

Finns det nåt praktiskt sätt att få bort det överflödiga fettet? Känns som att langa över det från stekpannan till en sil och pressa, inte är praktiskt el så bra för smaken, då man kanske pressar ut det vatten som ändå finns kvar? Vill inte ha den för torr.

Vet inte om någon gett förslaget men du kan steka köttfärsen sen silar du det medan det fortfarande är varmt. Vill du få bort ännu mer fett så skölj färsen med varmvatten från kranen bara.
Finns kött med låg fettprocent annars. Grytbitar innehåller knappt något fett.
Citera
2022-12-10, 11:50
Medlem
Citat:

Ja det tror jag din lilla tattar-unge, torka stekta köttfärsen med hushållspapper, det blir bra.
Citera
2022-12-10, 21:46
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
1-10% är väl kanon?
Men alltid kul med någon som frågar om något helt meningslöst och sen idiotförklarar halva befolkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Den siste idioten är uppenbarligen inte född än. Ts bevisar det. Jag har malt själv i över fem år och där har jag ju alla chanser att reglera. Tar jag en bit rulle så blir det närmare noll procent, fast det skulle aldrig falla mig in så klart.

Jag brukar använda högrev till burgare och tacos och karrè till korv, men då tillsätter jag ibland lite ister. Ska jag göra köttfärssås så mal jag ner ett par paket bacon med högreven.

Ni två bevisar verkligen hur dumt FB är. Ni vet att man kan söka på era andra poster i olika forum va? Så sjukt jävla dumma...

JohnWicks: om nån hade en vit vägg och undrade hur den skulle kunna måla om den, skulle du då svara..."vitt är väl kanon??". Du är verkligen inte smart alls...

debattoer: Tror du att jag befinner mig på en ort där jag har de alternativen? LÄS trådstarten. Din dumma jävla hora!

Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Vet inte om någon gett förslaget men du kan steka köttfärsen sen silar du det medan det fortfarande är varmt. Vill du få bort ännu mer fett så skölj färsen med varmvatten från kranen bara.
Finns kött med låg fettprocent annars. Grytbitar innehåller knappt något fett.

Här har vi ännu en gång, ett konstruktivt förslag!!! LÄR av det ni andra gycklare i detta inlägg...
Citera
2022-12-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ni två bevisar verkligen hur dumt FB är. Ni vet att man kan söka på era andra poster i olika forum va? Så sjukt jävla dumma...

JohnWicks: om nån hade en vit vägg och undrade hur den skulle kunna måla om den, skulle du då svara..."vitt är väl kanon??". Du är verkligen inte smart alls...

debattoer: Tror du att jag befinner mig på en ort där jag har de alternativen? LÄS trådstarten. Din dumma jävla hora!

Här har vi ännu en gång, ett konstruktivt förslag!!! LÄR av det ni andra gycklare i detta inlägg...

Whatever tuffing. Äger dig alla dagar i veckan. Köpte förresten köttfärs med 5% idag. Helt okey. Tänkte på dig. Du skulle varit med! Köper du 20% eller vet du inte att det finns kött med 5%? O_o
Citera
2022-12-23, 12:16
Medlem
Zilvios avatar
Näring, kost och kosttillskott --> Matlagning och metoder
/Moderator
Citera
2022-12-23, 12:32
Medlem
Blir det för fett brukar jag hälla färsen i ett durkslag eller en sil
Citera
  • 2