• 1
  • 2
2006-07-29, 04:37
Medlem
kafkas avatar
OT som bara den, men jag måste fråga. Vad tycker egentligen veganflickvännen om ditt foie-grais ätande?
Citera
2006-07-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Fan vad svinigt gjort alltså! Men det är ju på ett sätt ganska intressant ändå, jag tror man blir helt cp om man får i sig massa kött, men om man smyger ned lite som du säger och sen berättar det för henne så undrar man ju hur hon skulle reagera??
För vissa veganer skulle det nog vara lite som man själv fick reda på att man just käkat människokött eller liknande.
Hade en vän som blev helt ursinnig när det råkade ramla ner ett bröd inehållande löpe i hennes veganska måltid.

Har igentligen föga konstruktiva förslag till dig Hasse , men som pålägg kan du ju alltid äta Soja ost.... smakar förvisso röv och iallafall jag får rännskita av det.... hum, macka med tomat med lite salt på har jag levt på mången dag, eventuellt kan man käka smörgåsgurka också.. kanske göra aubergineröra med äggfri majonäs att ha på mackan ? Jag vette fan du.
Citera
2006-07-29, 10:05
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseHomo
Jag har drabbats/välsignats med en veganflickvän och nu undrar jag en del prylar:

Finns det något vegetariskt man kan använda istället för ägg för att få saker att hänga ihop? Jag har testat med agar-agar, men det beter sig inte som jag vill. Vad jag söker är något som stelnar/koagulerar som kan användas i efterätter, vegetariska biffar osv?

Sen vill jag ha tag på vegetariska pålägg också, tartex blir så enformigt efter ett tag.

Ös på, allt som har med veganätande att göra är intressant.

Tack på förhud!

Hummus är billigt, gott och nyttigt pålägg.
Citera
2006-07-29, 13:23
Medlem
pjtrs avatar
Stek kantareller, dylik svamp.
Citera
2006-07-30, 19:58
Medlem
HasseHomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafka
OT som bara den, men jag måste fråga. Vad tycker egentligen veganflickvännen om ditt foie-grais ätande?

Hon tycker det är lika äckligt som allt annat kött. Hon är ju tack och lov inte djurrättsmänniska utan hennes köttvägrande kommer ur någon bizarr föreställning om att det är äckligt att äta delar av djur helt enkelt.
Citera
2006-07-31, 00:19
Medlem
kafkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseHomo
Hon tycker det är lika äckligt som allt annat kött. Hon är ju tack och lov inte djurrättsmänniska utan hennes köttvägrande kommer ur någon bizarr föreställning om att det är äckligt att äta delar av djur helt enkelt.

Låter lite som min situation, inget överdrivet djurrättstänk, bara allmän olustkänsla gällande animaliska produkter. Sen att bilder från tvångsmatning av div. fåglar får mig lite illa till mods kanske bara har att göra med att jag är mesig, vad vet jag.

För att gå on topic igen. Pålägg, ett evigt problem, har man tröttnat på tartex och inte gillar sojapålägget (den hårda, markattapucken) kanske du kan kolla efter div. cream cheese-varianter. Min erfarenhet är att de veganska sorterna finns vid samma ställe som all annan mjukost i butiken. Dyrt som satan är det, men funkar helt ok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in