Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Jag tror tråden mest blivit någon sorts tävling i vem som kan posta först om någon halvkändis frånfälle. När en person som Olivia Newton-John gick och dog nyligen är det ju intressant, men i de flesta fall har nog inte ens inläggsskaparen själv hört talas om personen innan.
Jag säger inte att tråden är värdelös men de alla flesta namn som dyker upp där är ju bara ett

.
Detta tillsammans med anektdoter eller egna åsikter gör att många som faktiskt innehar någon form av kändisskap försvinner bland massan, bland annat därav de striktare reglerna.
Det har genom åren funnits många som försökt med olika "roligheter" för att dra iväg från ämnet; att posta nästintill okända kändisar som är namne med riktiga kändisar, att få för sig att alla med en nekrolog i en tidning eller alla som haft en offentlig post är samma en kändis, posta "vem är det" eller "good riddance/RIP"osv. Någonstans försöker vi hålla en linje för att tråden ska vara läsbar och on topic.
I vissa fall stryker nog tyvärr även harmlöst OT på foten då vi i andra fall hamnar i "aaa men varför fick hans inlägg vara kvar men inte mitt". Det är inte alltid lätt gränsdragning och ju mer tillåtande vi är desto svårare gör vi det för oss och desto mindre tydligt blir det för användarna.
Jag får lika många PM från de som vill ha det striktare som från de som tycker det modereras för hårt så i slutänden verkar ingen vara helt nöjd vilket förmodligen är att betrakta som ett godkänt resultat i det här läget.