Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-06, 11:45
Medlem
Magica-Lazios avatar
Köpte nyss ett spel på xbox one x (den gamla konsolen för att förtydliga, inte xbox series)

Dyker inte upp på menyn när jag satt i skivan att spelet installeras, ingenting händer. Testade att starta om och se ifall det bara buggade. Konsolen har alltid de senaste uppdateringarna så kan inte bero på det.

Aldrig tidigare varit med om detta. Är det någon som haft samma problem? Någon som har en lösning?
Citera
2022-12-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Köpte nyss ett spel på xbox one x (den gamla konsolen för att förtydliga, inte xbox series)

Dyker inte upp på menyn när jag satt i skivan att spelet installeras, ingenting händer. Testade att starta om och se ifall det bara buggade. Konsolen har alltid de senaste uppdateringarna så kan inte bero på det.

Aldrig tidigare varit med om detta. Är det någon som haft samma problem? Någon som har en lösning?

Inte så att du köpt ett series x spel?
Funkar andra skivor?
Citera
2022-12-06, 13:55
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym8520
Inte så att du köpt ett series x spel?
Funkar andra skivor?

Nej, det står xbox series x och xbox one vid vänstra översta hörnet på förpackningen så spelet är kompatibelt för båda konsolerna.

Ja alla andra spel funkar men de är ju redan installerade på konsolen sedan lång tid tillbaka. Det är inte att få igång spel som redan är installerat som är problemet utan det är att jag inte kan installera mitt nyinköpta spel. Det händer liksom ingenting. Spelet ska lägga sig i en "kö" och såväl spelet och ev uppdateringar till spelet ska börja installeras direkt vid xbox menyn
Citera
2022-12-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Nej, det står xbox series x och xbox one vid vänstra översta hörnet på förpackningen så spelet är kompatibelt för båda konsolerna.

Ja alla andra spel funkar men de är ju redan installerade på konsolen sedan lång tid tillbaka. Det är inte att få igång spel som redan är installerat som är problemet utan det är att jag inte kan installera mitt nyinköpta spel. Det händer liksom ingenting. Spelet ska lägga sig i en "kö" och såväl spelet och ev uppdateringar till spelet ska börja installeras direkt vid xbox menyn

Nä är det kompatibelt o du har uteslutet lasern så är det väll skivan det e fel på, bara o lämna tillbaka o få en ny
Citera
2022-12-07, 10:16
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Nä är det kompatibelt o du har uteslutet lasern så är det väll skivan det e fel på, bara o lämna tillbaka o få en ny

Verkar inte bättre. Försökte hitta någon lösning genom att googla. Det enda jag hitta problemlösning för var om själva installationen påbörjade men stannade vid 0%. Men så långt kommer jag inte, dyker inte upp överhuvudtaget att spelet existerar när skivan är isatt och jag väntar på att det ska installeras.
Citera
2022-12-07, 10:43
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Jag gjorde en reset på konsolen. Nu fungera det. Läste att är det korrupta filer på konsolen så kan det krävas reset. Så enkelt var det.

Fanns två alternativ reset allt så alla spel försvinner och reset så alla spel finns kvar. Tog alternativ två.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback