Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-26, 13:36
Medlem
aac_rippers avatar
Tycker de är rätt fräcka djur. De har funnits miljoner år innan oss och kommer säkerligen överleva oss (människan).
Citera
2007-03-26, 15:31
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
Tycker de är rätt fräcka djur. De har funnits miljoner år innan oss och kommer säkerligen överleva oss (människan).

Agree, är fan coola. Samtidigt är de mycket mindre än kackerlackor - som jag förstår att man kan äcklas utav.

Silverfiskar for teh win!

(och ja, hur imponerande är det inte att de kan bli upp till 8 år gamla. Måste börja ta bättre hand om mina Silvisar här hemma)
Citera
2007-06-25, 03:15
Bannlyst
silverfisk

just det.silverfiskar,hur fan blir man av med dom jävla äckliga vidriga parasiterna som är invaderat ens hus ??
Citera
2007-06-25, 03:23
Medlem
Boogie-ads avatar
Anticimex kommer med några kassa fällor som ska stå i några månader.. Så bästa är att själv jaga ihjäl dom rackarna. Dom lever ju runt avlopp och där det är fuktigt. Googla så får du nog en massa bra tips..

Hade själv tänkt ge dig namnet på en del medel men min trötta hjärna kom av sig. Lycka till iaf.
Citera
2007-06-25, 03:23
Bannlyst
Håll rent kanske?
Citera
2007-06-25, 05:15
Medlem
Boogie-ads avatar
Det är inte enda orsaken till att dom kommer.

Min tjej fick dom krypen i sin förra lägenhet och hon är pedant så det visslar om det, dom dök upp ändå.
Citera
2007-06-25, 05:28
Medlem
Drapåtrissors avatar
Anticimex sprutade hos mig. Dock dör dom inte direkt utan det dröjer några dagar innan giftet verkar. Äckliga kryp som förökar sig snabbt. Hittade t.om en i taket en morgon.
Citera
2007-06-25, 08:39
Medlem
Dem är ihärdiga som fan! Svåra att få bort dem små rackarna.. för mig jag såg en tråd om silverfiskar för ett tag sedan!? Där tipsades väl en hel del?
Citera
2007-06-25, 10:05
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Anticimex kassa klisterfällor har sedan någon månad tillbaka fått en konkurrent. Åk till dit och få dig ett par Snip Myrdosor. Fungerar bra mot myror, men ännu bättre mot silverfisk. De går in i dem, äter och dör.
Citera
2007-06-25, 11:34
Medlem
Spola varmvatten i alla dina avlopp, spola länge.
Citera
2007-06-25, 11:37
Medlem
Giggis avatar
Silverfiskar dras ju till fukt, men de behöver mat för att kunna överleva. I badrummet består födan av våra hudrester, tvålrester och annat gott som lägger sig i kakelfogar. I köket består det av stärkelse och socker. Se till att hålla rent och torrt och döda alla du ser så försvinner de snart. Har man fått dessa små rackare i huset och de sprider sig till andra rum än våtrummen ska man vara lite observant och kanske göra en fuktmätning. I vanliga fall ska de inte finnas någon annanstans än i badrummet och i undantagsfall köket.
Citera
2007-06-25, 12:30
Medlem
johnny-62s avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=505872

Kanel kanske kan vara nåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem