2023-05-31, 21:05
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Östersund har sakta men säkert påbörjat sin vandring mot botten och zebran jobbar för fullt på sina ursäkter

Säsongen är lång. Östersund kommer komma tillbaka, det finns ett annat go i laget i år. De hade med lite tur kunnat stå på fyra poäng mer och vara med på allvar redan.

Tyvärr tror jag fortfarande att de blir 3a efter 30 omgångar.

Sundsvall däremot är mer svårbedömt. Jag gillar dock vad jag ser stundtals. Fint med Robban Lundström, Engblom och Hallenius som successivt kuggar igång. 0-3 mot Östersund var ju dock uruselt.
Citera
2023-05-31, 21:08
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Måste kännas konstigt heja på 2 klubbar i samma division ÖFK och HIF.

Om jag ska vara jävligt oseriös för en stund så håller jag på tre lag, vad har du missat?
Citera
2023-05-31, 21:10
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Måste kännas konstigt heja på 2 klubbar i samma division ÖFK och HIF.

Det är som att han är norrlänning och dansk på samma gång. Förvirrad i sin identitet förmodligen

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Säsongen är lång. Östersund kommer komma tillbaka, det finns ett annat go i laget i år. De hade med lite tur kunnat stå på fyra poäng mer och vara med på allvar redan.

Tyvärr tror jag fortfarande att de blir 3a efter 30 omgångar.

Sundsvall däremot är mer svårbedömt. Jag gillar dock vad jag ser stundtals. Fint med Robban Lundström, Engblom och Hallenius som successivt kuggar igång. 0-3 mot Östersund var ju dock uruselt.

Nej, det gör det inte. Vad är det 2 poäng senaste 4 omgångarna? Klassiskt bottenlag som överpresterar i början på säsongen. Ni åker nog inte ur i år heller, men ni kommer knappast vara i toppen som du tror.

Sundsvall är också usla precis som Gefle. Fotbollen tillhör Svealand och Götaland.
Citera
2023-05-31, 21:11
Medlem
hortaxis avatar
Bra dag! Stolta Giffers spöar geeefle på betongvallen och kräkessund torskar i 95’e mot Brage.

Kan Utsikten vara den osexigaste klubben någonsin i Allsvenskan om dom går upp?

Önskelista degradering: Helsingborg och Öfk
Citera
2023-05-31, 21:14
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det är som att han är norrlänning och dansk på samma gång. Förvirrad i sin identitet förmodligen

Nej, det gör det inte. Vad är det 2 poäng senaste 4 omgångarna? Klassiskt bottenlag som överpresterar i början på säsongen. Ni åker nog inte ur i år heller, men ni kommer knappast vara i toppen som du tror.

Sundsvall är också usla precis som Gefle. Fotbollen tillhör Svealand och Götaland.

Att jag råkar bo i Ånge och är medlem i Helsingborg gör mig inte till "Ni" vad gäller Östersund. Inte ens det kan du få ihop eller läsa dig till. Att jag följer Giffarna lika mycket har du inte heller noterat.

Sundsvall är i nuläget före Östersund. Kul för Oscar Jonsson som gjort det helt OK i mål.
Citera
2023-05-31, 21:15
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Bra dag! Stolta Giffers spöar geeefle på betongvallen och kräkessund torskar i 95’e mot Brage.

Kan Utsikten vara den osexigaste klubben någonsin i Allsvenskan om dom går upp?

Håller med dig om allt förutom degraderingen för HIF. Fin kväll för Sundsvall, riktigt kul!
Att Brage slog Östersund med sista sparken var inte heller dumt!
Senast redigerad av zebra121 2023-05-31 kl. 21:18.
Citera
2023-05-31, 21:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Att jag råkar bo i Ånge och är medlem i Helsingborg gör mig inte till "Ni" vad gäller Östersund. Inte ens det kan du få ihop eller läsa dig till. Att jag följer Giffarna lika mycket har du inte heller noterat.

Sundsvall är i nuläget före Östersund. Kul för Oscar Jonsson som gjort det helt OK i mål.

Du kan slå ifrån dig hur mycket du vill, vi alla vet att du är vi med Östersund. Ingen skam i det så sett. Betydligt mer begripligt att en snubbe från Ånge håller på Östersund än Heif. Kanske kan du ta en öl med azdz nån dag. Jag har hans adress om du vill ha den?
Citera
2023-05-31, 21:20
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

ni slutar i nedre skicket även i år östersund
Citera
2023-05-31, 21:22
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Du kan slå ifrån dig hur mycket du vill, vi alla vet att du är vi med Östersund. Ingen skam i det så sett. Betydligt mer begripligt att en snubbe från Ånge håller på Östersund än Heif. Kanske kan du ta en öl med azdz nån dag. Jag har hans adress om du vill ha den?

Jag tar gärna en öl med trevligt folk.
Sägas ska dock att vi i HIF har en del folk på matcherna här i Norrland så att tro att jag är ensam häruppe, då tror du fel. Vet några i Jämtland och Västernorrland som man träffat på både sittplats och ståplats.
Citera
2023-05-31, 21:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Haha, alltså.. Har vi blivit era rivaler nu också? Vi bryr oss inte ens om er. Ni är typ som Halmstad fast längre bort. Varje år gör vi som vi vill i er stad. Ni finns knappt supportermässigt.
Citera
2023-05-31, 21:27
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Haha, alltså.. Har vi blivit era rivaler nu också? Vi bryr oss inte ens om er. Ni är typ som Halmstad fast längre bort. Varje år gör vi som vi vill i er stad. Ni finns knappt supportermässigt.

Bra brandy.
Citera
2023-05-31, 21:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Jag tar gärna en öl med trevligt folk.
Sägas ska dock att vi i HIF har en del folk på matcherna här i Norrland så att tro att jag är ensam häruppe, då tror du fel. Vet några i Jämtland och Västernorrland som man träffat på både sittplats och ståplats.

Jag är inte alls förvånad att det finns fler med osäker identitet uppe i norr. Sen kan det säkert finnas några exilare också. Du får ursäkta mig om jag går hårt åt nu, men min farsa är tillsammans med en kvinna från Östersund och hela hennes familj är ÖFKare så jag har lite att jobba med om man säger så

Du har adressen i PM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in