Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-05, 18:53
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWEDESWEDE
Polisen säger att de ska vara mera synliga i utsatta områden, är det något som märks?? Själv ser jag oftare en soppbil än en polisbil i Stockholm.
I Södertälje är de verkligen överallt i alla fall. De syns väldigt ofta i alla utsatta område som tex Ronna, lina, saltskog, hovsjö, Blombacka osv. Dessutom är det drönare överallt (vilket förklarar varför de senaste skjutningarna har varit inomhus) och om inte drönare så är helikoptern ute o kikar runt. Så jag ser verkligen deras närvaro och deras försök
Citera
2022-12-05, 19:15
  #122
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasgrubram.
I Södertälje är de verkligen överallt i alla fall. De syns väldigt ofta i alla utsatta område som tex Ronna, lina, saltskog, hovsjö, Blombacka osv. Dessutom är det drönare överallt (vilket förklarar varför de senaste skjutningarna har varit inomhus) och om inte drönare så är helikoptern ute o kikar runt. Så jag ser verkligen deras närvaro och deras försök

Dom hade en patrull bara 200 meter från senaste skjutningen, så det verkar stämma.
Citera
2022-12-05, 19:18
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnThaw
George Korkis? Finns på Ratsit

Yes, den stavningen gick att hitta.
Citera
2022-12-05, 19:23
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AL-ASSYRO
det tragiska att dessa är föda och uppväxta av svenska skola och äter svenska husmanskost och pizza kebab det enda skillnaden är att de lär aldrig accepteras som svenskar utan svenska medborgare och det har de upptäkt att pengar är A O i sammanhanget …


Ska dom vara svenskar när det passar och sen syrianer när det passar?
Jag har aldrig träffat en syrian som kallar sig svensk-syrian, aldrig.


Men en sak är säker - fortsätter man att hålla på såhär så kommer dom inte ha bra rykte utanför staden.
Citera
2022-12-05, 20:00
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Ska dom vara svenskar när det passar och sen syrianer när det passar?
Jag har aldrig träffat en syrian som kallar sig svensk-syrian, aldrig.


Men en sak är säker - fortsätter man att hålla på såhär så kommer dom inte ha bra rykte utanför staden.


Bra att du håller med att de blir inte svenskar
Citera
2022-12-05, 21:22
  #126
Medlem
Stones avatar
När skall dessa gängskjutningar börja klassas som terrorism. De sprider skräck i samhället och det hindrar folk att röra sig fritt. Börja döma livstid för varje mord och försök till mord.
Citera
2022-12-06, 00:30
  #127
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Yes, den stavningen gick att hitta.


Kopplingar till M. Korkis, som dömdes 2014 till 18 års fängelse för mord?
Citera
2022-12-06, 05:54
  #128
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kopplingar till M. Korkis, som dömdes 2014 till 18 års fängelse för mord?

Så ute 25-26 beroende på hur länge han satt häktad. Hur är dom här Kork*s blir det vika ner sig eller blodshämnd?
Citera
2022-12-06, 09:11
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWEDESWEDE
Polisen säger att de ska vara mera synliga i utsatta områden, är det något som märks?? Själv ser jag oftare en soppbil än en polisbil i Stockholm.

Då har du inte varit i Södertälje. Minst en polisbil i alla områden.
Citera
2022-12-06, 10:34
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glhf1258
Vet du vem den fjärde personen som Lt refererar till är? En 28 åring från linafalangen

Den de avser är Amin Ilich.
Citera
2022-12-06, 12:23
  #131
Medlem
Vilken adress blev han skjuten på?

Grannar ska ha påpekat blodfläckar.
Citera
2022-12-06, 12:24
  #132
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Ska dom vara svenskar när det passar och sen syrianer när det passar?
Jag har aldrig träffat en syrian som kallar sig svensk-syrian, aldrig.


Men en sak är säker - fortsätter man att hålla på såhär så kommer dom inte ha bra rykte utanför staden.

Exakt det kanske är så att de inte vill identifiera sig som svenskar. Det är många svenskar som tror att det är oerhört åtråvärt att få ynnesten att vara en svensk. Många kanske identifierar sig med det man är uppväxt med istället?. Det bor många svenskar i Spanien. Ytterst få identifierar sig som spanjorer utan de identifierar sig som "svenskar som bor i Spanien".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback