Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-04, 12:39
  #1
Medlem
Hej,
jag har en ångestdiagnos och i samband med en särskilt dålig period vaknade jag upp med en dröm där jag såg en skylt om att jag skulle dö ett visst år. Jag förstår att detta är en mardröm men känner mig på grund av min ångest så förvirrad. Någon som varit med om någon liknande dröm och kan ge något råd?
Citera
2022-12-04, 13:49
  #2
Medlem
peterZiipens avatar
Min mormor hade en liknande dröm. Hon dog en vecka från datumet hon hade drömt om.
Citera
2022-12-04, 13:52
  #3
Medlem
BrotherXIIs avatar
Min far drömde att han skulle dö ett visst år sju år innan han faktiskt dog. Knäppt att sånt här kan stämma ibland.

Vet inte om han ens mindes att han drömde om sin dödsdag. Nämndes bara för att min syster började prata om drömmar nära efter att han drömt den.
Citera
2022-12-04, 14:18
  #4
Medlem
Vem skriver något sådant som ovan till någon som redan mår dåligt? Om människor skulle kunna få reda på när de ska dö genom drömmar borde detta vara allmänt känt om det inte är sammansträffanden.
Citera
2022-12-04, 14:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Min far drömde att han skulle dö ett visst år sju år innan han faktiskt dog. Knäppt att sånt här kan stämma ibland.

Vet inte om han ens mindes att han drömde om sin dödsdag. Nämndes bara för att min syster började prata om drömmar nära efter att han drömt den.

Kan du förklara vad du menar och varför du skulle vilja skrämma upp mig med detta?
Citera
2022-12-04, 14:48
  #6
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantlehello
Hej,
jag har en ångestdiagnos och i samband med en särskilt dålig period vaknade jag upp med en dröm där jag såg en skylt om att jag skulle dö ett visst år. Jag förstår att detta är en mardröm men känner mig på grund av min ångest så förvirrad. Någon som varit med om någon liknande dröm och kan ge något råd?

Jag hade en sån dröm för många år sen när jag knarkade och var deprimerad, eller vice versa. (Höna/ägg) I vilket fall som helst..
Det var strax efter nyår och datumet som angavs för min stundande bortgång, var nästföljande vinter.
Alltså, ca. 11 månader framåt i tiden.
Jag ska inte ljuga för dig, det var ett omtumlande och ångestladdat år. Men när datumet väl kom och sen passerade så vart det en stooor sten som lättade från mina axlar!
Så jävla mycket energi hade gått åt det året, på att älta, frukta, invänta, stöta och blöta.
Att jag var helt tom lång tid efteråt, men samtidigt också tömd på mycket skit och obearbetat, emotionellt bagage..
Det var nästan som en nystart för mig, en slags pånyttfödelse i månt och mycket.
För det finns ett före och ett efter det datumet, i mitt liv!
På sätt och vis var det som att en del av mig dog det där datumet, rent filosofiskt och ur askan reste sig fågel Fenix!

Hoppas att det kan vara till någon tröst.
Citera
2022-12-04, 14:49
  #7
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantlehello
Kan du förklara vad du menar och varför du skulle vilja skrämma upp mig med detta?

Vadå skrämma upp? Du har ju efterfrågat 'liknande händelser' i din trådstart.
Citera
2022-12-04, 14:56
  #8
Medlem
Hej och tack för ditt svar,
Har förstått idag att dessa drömmar inte är ovanliga. La upp en liknande tråd på Reddit och har under dagen fått svar från fler än 20 personer som haft denna typ av drömmar och inget hände vid datumet. Sjävklart svarar några här att det hänt, se tråd. Antar att mycket osant och skit skrivs här också. Är ny på flashback.



Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Jag hade en sån dröm för många år sen när jag knarkade och var deprimerad, eller vice versa. (Höna/ägg) I vilket fall som helst..
Det var strax efter nyår och datumet som angavs för min stundande bortgång, var nästföljande vinter.
Alltså, ca. 11 månader framåt i tiden.
Jag ska inte ljuga för dig, det var ett omtumlande och ångestladdat år. Men när datumet väl kom och sen passerade så vart det en stooor sten som lättade från mina axlar!
Så jävla mycket energi hade gått åt det året, på att älta, frukta, invänta, stöta och blöta.
Att jag var helt tom lång tid efteråt, men samtidigt också tömd på mycket skit och obearbetat, emotionellt bagage..
Det var nästan som en nystart för mig, en slags pånyttfödelse i månt och mycket.
För det finns ett före och ett efter det datumet, i mitt liv!
På sätt och vis var det som att en del av mig dog det där datumet, rent filosofiskt och ur askan reste sig fågel Fenix!

Hoppas att det kan vara till någon tröst.
Citera
2022-12-04, 15:14
  #9
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Det var en dröm. Hur kan du lägga så mycket tanke och värde på en dröm? Släpp o gå vidare sjuka människa.
Citera
2022-12-04, 15:36
  #10
Medlem
Ja det verkar kanske stört att tänka på det utöver att det var en dröm. Är ny på FB men antar att personer som de med historierna ovan inte går att lite på?


Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det var en dröm. Hur kan du lägga så mycket tanke och värde på en dröm? Släpp o gå vidare sjuka människa.
Citera
2022-12-04, 15:49
  #11
Medlem
MaxQuiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantlehello
Hej,
jag har en ångestdiagnos och i samband med en särskilt dålig period vaknade jag upp med en dröm där jag såg en skylt om att jag skulle dö ett visst år. Jag förstår att detta är en mardröm men känner mig på grund av min ångest så förvirrad. Någon som varit med om någon liknande dröm och kan ge något råd?
Du kommer absolut inte att dö ett visst datum du har sett i din dröm. Gissar dock att du fäster stor vikt vid detta datum. Har du kanske planerat något värdefullt du skulle hinna göra innan dagen kommer? Din dröm borde tolkas positivt - fortsätt leva och fixa på viktiga saker du skulle göra i ditt långt liv.
Citera
2022-12-04, 16:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxQuiet
Du kommer absolut inte att dö ett visst datum du har sett i din dröm. Gissar dock att du fäster stor vikt vid detta datum. Har du kanske planerat något värdefullt du skulle hinna göra innan dagen kommer? Din dröm borde tolkas positivt - fortsätt leva och fixa på viktiga saker du skulle göra i ditt långt liv.

Har blivit ännu mer rädd efter vad som skrivits ovan. Är ung och ny på FB och antar att alla inte talar sanning här?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback