Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-02, 20:59
Medlem
Saltkungens avatar
Funktionen "Read Aloud" finns nu på dator och telefon. Du väljer rösten inne på inställningar och den läser upp den text som du bett den generera. Efterlängtat.
Citera
2024-03-03, 10:58
Medlem
Jag har under några veckors tid upplevt att ChatGPT ibland klumpar ihop mina två senaste svar. I en pågående diskussion kan den besvara den senaste frågan OCH den näst senaste frågan tillsammans, trots att den redan har besvarat den näst senaste frågan. Idag fick jag detta bekräftat: när jag öppnade en pågående konversation på en ny dator hade den klumpat ihop mina två senaste frågor och tagit bort det mellanliggande svaret. Det mellanliggande svaret går fortfarande att se på min andra dator, där den ursprungliga sessionen fortfarande är öppen.

Någon annan som har varit med om samma sak? Jag har googlat på en lösning utan framgång.
Citera
2024-03-03, 22:47
Medlem
cerns avatar
Har ChatGPT lärt sig ta in några senare år nu? Eller är det fortfarande så att den bara kan spotta ut info pre 2019?
Citera
2024-03-04, 07:58
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har ChatGPT lärt sig ta in några senare år nu? Eller är det fortfarande så att den bara kan spotta ut info pre 2019?
Den verkar veta saker efter/under 2022

https://global.discourse-cdn.com/openai1/original/3X/f/e/fe4f321ba11051f686b98c5b27c11bd9c4e40dca.png

Men svårt att veta exakt datum. Man kan fråga efter "knowledge cutoff date" och liknande men då är risken man får hallucinationer. Men konsensus verkar vara allra minst "typ 2022 någon gång" som är senaste datum.
Citera
2024-03-04, 09:47
Medlem
Är det fortfarande safe att använda chatgpt i skolarbete? Skulle man kunna kopiera texter rakt av och lämna in? Såklart fixar man grammatiska fel och byter ut opassande ord.
Citera
2024-03-04, 18:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baguettemannen
Är det fortfarande safe att använda chatgpt i skolarbete? Skulle man kunna kopiera texter rakt av och lämna in? Såklart fixar man grammatiska fel och byter ut opassande ord.
Safe i bemärkelsen att du inte lär dig någonting alls? Ja.
Citera
2024-03-04, 18:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Cut Off Date på GPT 4 är just nu april 2023.
November 2021 var den ursprungliga cut off-datumet för GPT 3.
Citera
2024-03-04, 19:51
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Cut Off Date på GPT 4 är just nu april 2023.
November 2021 var den ursprungliga cut off-datumet för GPT 3.

Fortfarande fallet för API versionerna av GPT.
Citera
2024-03-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baguettemannen

Finns ju AI humanizer program som gör om texten så att AI detection program inte ska kunna identifiera det som AI.
Citera
2024-03-13, 22:33
Medlem
Sam Altman fick nytt förtroende. OpenAI har intressant nog skrivit kontrakt med ett par europeiska förlag och tidningar. ChatGPT får därutöver människor att vilja prata med robotar, som Figure 1 t.ex. Och skönheten Mira Murati säger till WSJ att Sora kommer släppas senare i år.

Allt går som på räls med andra ord. Så fotorealistiska och perfekt skräddarsydda AI-vänner som besitter högre IQ än användaren BeneathTheBajamaja får vi kanske jobba med senare i år?

https://www.wsj.com/tech/personal-tech/openai-cto-sora-generative-video-interview-b66320bb
Citera
2024-03-15, 12:49
Medlem
Planerna för framtiden tycks vara stora. Och de är i storleksordningen minst lika häftiga som Jeff Bezos kärnanläggnings köp:
OpenAI has plans to deploy hundreds of thousands of GPUs in their largest multi-site training cluster, which requires hundreds of megawatts of Critical IT Power. (...) Microsoft has the largest pipeline of datacenter buildouts pre-AI era, and our data shows its skyrocketed since. They have been gobbling any and all colocation space they can as well aggressively increasing their datacenter buildouts. (...) Google, and Microsoft/OpenAI both have plans for larger than Gigawatt class training clusters in the works.

https://www.semianalysis.com/p/ai-datacenter-energy-dilemma-race
Citera
2024-03-15, 15:58
Medlem
Full-Retards avatar
Nån som har prövat att få chat gpt att prata med sig själv, t ex genom att ha två mobiler på högtalare? Vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in