Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-03-25, 22:31
  #49
Medlem
Tubbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Also, Gud är en latin lover.

Maria var jungfru. Protestanter snackar om våldtäkt.

Gud är en förförare. En stor förförare even.

Tänk att dejta Gud. Och Gud berättar planen. Hon får se sin sons öde. Hon vet vad släppa in Gud i sitt liv kommer betyda. Hon är en liten tjej och hon vet allt som ska hända. Hennes offer kanske är större än sin sons.

Men jag är en gammal hädare. Och förförare. Så Luther är väl bjälke öga för min del. Ah så iaf.

https://youtu.be/Yam5uK6e-bQ The Cranberries - Dreams ungefär som den sången tänker jag att Maria var som person när hon var ung mamma med sin kille Josef på flykt med sin son. Hon håller hela världen i sin famn.

Snabba möten, lita på alla, hoppas på det bästa. Life. Hon gick i mål. Best girl.

Helt ärligt. Jag tror faktiskt att det här är ganska värdefull teologi.

Självklart är Gud en latin lover.

Ja, se på skillnaderna mellan katolsk och protestantisk kultur. I katolska/latinska länder är bilden att alla är gifta men har älskare/älskarinnor. Där finns glädje, livslust och förlåtelse.

I protestantiska länder är man strävsam och arbetar på. I slutändan är du en syndare ändå. Där finns enbart tyngd, nedstämdhet och fördömelse. Så bränn en häxa (Ja, häxbränningar är främst ett protestantiskt fenomen - googla).

Medan den katolske älskaren åker iväg med din fru.

I vilken värld vill du leva? Vem vill du vara?
__________________
Senast redigerad av Tubbo 2023-03-25 kl. 22:44. Anledning: Tillägg.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback