Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-03, 17:08
  #1
Medlem
På den nya MBA M1 följde kalkylprogrammet Numbers med, känns väl sådär att använda. Har tidigare använt Apache Open Office vilket jag har varit mycket nöjd med. Skall jag ge Numbers en chans till eller finns det bättre freeware att hämta? Är lite osäker på om Open Office funkar på MBA.
Citera
2022-12-03, 17:27
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liguster
På den nya MBA M1 följde kalkylprogrammet Numbers med, känns väl sådär att använda. Har tidigare använt Apache Open Office vilket jag har varit mycket nöjd med. Skall jag ge Numbers en chans till eller finns det bättre freeware att hämta? Är lite osäker på om Open Office funkar på MBA.

Tycker absolut att du ska ge Numbers en chans. Det uppdateras kontinuerligt av Apple. Open Office funkar på MBA M1 men har inte alls hängt med i svängarna, krångligt att ens starta eftersom det inte anses som en säker programvara längre.

Libre Office är det du ska använda om du söker alternativ till Numbers:

https://www.libreoffice.org
Citera
2022-12-03, 17:32
  #3
Moderator
Rassas avatar
Justerat rubrik. Utgående rubrik: Numbers /Moderator
Citera
2022-12-03, 18:47
  #4
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Nativa appar fungerar alltid bäst i MacOS. Man kan ha Libreoffice som alternativ vid sidan av, men då installerar man självklart via brew.

brew install libreoffice
Citera
2022-12-03, 20:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Nativa appar fungerar alltid bäst i MacOS. Man kan ha Libreoffice som alternativ vid sidan av, men då installerar man självklart via brew.

brew install libreoffice
Efter att först ha installerat Homebrew.
Citera
2022-12-04, 09:54
  #6
Medlem
Tack för svar, ger väl Numbers en chans. Inga komplicerade ekvationer som skall lösas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback