Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-03, 15:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Nej då, han är ju dock känd för sitt helvetiska temperament under sina tidigare dagar. Han skrek på ALLA. En galen perfektionist som jobbade med en budget alá pengarna man hittade mellan soffkuddarna. Vissa dagar käkade han inte för det fanns inte pengar. Alla fick smaka på vreden om man fuckade upp i princip och det var väl några tillfällen där det hade kunnat gå riktigt illa för någon skådespelerska också. Det är nog det han pratar om nu som framgångsrik äldre herre som blickar tillbaka. Lite som när en själv tittar tillbaka på sitt 20-åriga jag, riskerna man tog, skiten man stoppade kuken i, killarna som åkte på käftsmällar på någon snedspårad fest, etc. Idag skakar iaf jag på huvudet och tänker på allt man hade kunna gjort så annorlunda idag eller inte alls typ.

Jag tvivlar på att det har med hans egna beteende i yngre dar.
Detta är samma man som välsignade senaste Terminator filmen. Det tycker jag säger allt om var han står idag.

Sitt egna äckliga beteende i yngre dar tror jag han skiter fullständigt i.
Citera
2022-12-03, 17:04
  #14
Medlem
happilappis avatar
Avatar kommer bli giga woke.
Citera
2022-12-03, 21:35
  #15
Medlem
Borasare1980s avatar
Han har väl alltid varit åt det feministiska hållet. Både Sarah Connor, Vasquez och Ellen Ripley är ju starka hjältinnor på ett trovärdigt sätt i hans bästa actionfilmer från 80-talet. Men jag tycker han tappat känslan senaste 20 åren som regissör. Han borde tacka sina forna testosteronnivåer för sin energi, perfektionism och driv under storhetstiden, annars hade han inte blivit så framgångsrik som han blivit.
Citera
2022-12-04, 13:03
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Jag tvivlar på att det har med hans egna beteende i yngre dar.
Detta är samma man som välsignade senaste Terminator filmen. Det tycker jag säger allt om var han står idag.

Sitt egna äckliga beteende i yngre dar tror jag han skiter fullständigt i.

Tror du missade vad jag syftade på. Jag menar ju givetvis hans minst sagt toxic arbetssätt blandat med risktagandet / genvägarna han var tvungen att ta / kompromissa med för att ro vissa saker i hamn i början utav sin karriär = när han var yngre och okänd. Inte hur han var som person privat alltså.

Rätta mig om jag har fel men jag vill minnas att en och annan skådespelare har varit nära att dö under hans filmskapande där han chansade lite väl mycket pga. budgeten där man tummade på säkerheten.
Citera
2022-12-04, 16:30
  #17
Avstängd
kpiteskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Vad tror ni, har gubben blivit senil eller har han på allvar vaggats in i WOKEismens grepp? Tror ni att hans anti-testosteron filosofi kommer att avspeglas i hans nya film?

Ja, han också. Den fjanten med sina piss-filmer. Avatar On Water eller vad den nu heter, den senaste.
Citera
2022-12-04, 21:46
  #18
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kpiteskit
Ja, han också. Den fjanten med sina piss-filmer. Avatar On Water eller vad den nu heter, den senaste.

Jag hörde någon som kallade den för AVATAR 2: AIDS water Det tyckte jag var en passande titel.
Citera
2022-12-04, 21:59
  #19
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Dravel.

Det finns ingen testosteron brist. Det är något listiga affärsmän lurar i män med låg IQ.

Män med normal eller hög IQ däremot lyssnsr på James Cameron som är gammal och klok, och får bättre hälsa och liv på köpet.
Tråkig trollning men iq har inget med intelligens att göra så jag ger dig bara en svag 2/10 i ditt försök.

Cameron försöker rida på wokevågen nu. Ifall Avatar 2 försöker sig på det med så blir det ”go woke go broke” som gäller.

Tror inte han egentligen tycker såhär. Man måste vara skapligt jävla efterbliven samt ha en massa toxic feminism i sig för att ens kunna närma sig denna slutsats. För en snubbe finns det absolut ingenting positivt med låga testosteronnivåer såvida man inte är 5 år gammal då så får man vänta 10 år.

Ifall du bad om tips för att leva mer hälsosamt och fick rådet ”gå inga promenader, käka inga sallader samt drick lite vatten” så hade det varit ett mer vetenskapligt argument samt att de bara hade varit hälften så idiotiskt som det Cameron sa. Såpass ute är han och cyklar.
__________________
Senast redigerad av Clas.Ohlsson.453 2022-12-04 kl. 22:03.
Citera
2022-12-04, 22:40
  #20
Medlem
Ratads avatar
Han har ju rätt i det ur den synvinkeln att det påverkar risken för prostatacancer. Men jag antar att han snöat in på woke skit. Gå och gör än dålig Terminatorfilm till gubbjävel.
Citera
2022-12-04, 23:03
  #21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Han har väl alltid varit åt det feministiska hållet. Både Sarah Connor, Vasquez och Ellen Ripley är ju starka hjältinnor på ett trovärdigt sätt i hans bästa actionfilmer från 80-talet. Men jag tycker han tappat känslan senaste 20 åren som regissör. Han borde tacka sina forna testosteronnivåer för sin energi, perfektionism och driv under storhetstiden, annars hade han inte blivit så framgångsrik som han blivit.
Något har ju gått fel. Thelma & Louise är både en hygglig film och en feministisk milstolpe. Till skillnad mot moderna slay queens var inte Sarah Connor, Ellen Ripley eller Thelma & Louise oövervinnliga pappersfigurer som kan och vet allt. Charmen med både Ridley Scotts och James Camerons Alienfilmer är att Ellen i princip är en lastbilschaffis i rymden som måste lära sig saker bara för att överleva.

Det är fan underligt hur många regissörer och manusförfattare som helt verkar ha tappat hur man gör ens en halvintressant intrig och karaktär.
Citera
2022-12-04, 23:05
  #22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Tråkig trollning men iq har inget med intelligens att göra så jag ger dig bara en svag 2/10 i ditt försök.

Cameron försöker rida på wokevågen nu. Ifall Avatar 2 försöker sig på det med så blir det ”go woke go broke” som gäller.

Tror inte han egentligen tycker såhär. Man måste vara skapligt jävla efterbliven samt ha en massa toxic feminism i sig för att ens kunna närma sig denna slutsats. För en snubbe finns det absolut ingenting positivt med låga testosteronnivåer såvida man inte är 5 år gammal då så får man vänta 10 år.

Ifall du bad om tips för att leva mer hälsosamt och fick rådet ”gå inga promenader, käka inga sallader samt drick lite vatten” så hade det varit ett mer vetenskapligt argument samt att de bara hade varit hälften så idiotiskt som det Cameron sa. Såpass ute är han och cyklar.
Kan det vara så att han vet att filmen är ren skit men han försöker projicera att de som inte gillar den är misogyna och hatar blå CGI-karaktärer? Sådant toxiskt beteende har gjorts tidigare när filmmakare vet att de klämt ut en bajskorv. Alternativt är egot så enormt att han tror på sina egna vanföreställningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback