• 1
  • 2
2022-12-02, 22:39
Medlem
Hej flashback! Befinner mig i en knepig situation som jag gärna tar emot synpunkter på.

Är en man i 30 års åldern, sambo, barn på 4 år, stabilt arbete osv. Har sakta mak börjat acceptera att förhållandet tar mer energi än det ger, samtidigt som vi båda är måna om att dottern ska ha det så bra som möjligt och vi försöker samarbeta så gott det går.

Sambons sexlust försvann i princip över en natt efter graviditeten och efter att den intimiteten försvann så känner jag mig inte särskilt delaktig i hushållet. Huset är inrett med mest hennes grejer och hon har ett mycket större kontroll- och städbehov än mig så det är hennes regler som gäller (enligt henne). Jag är om jag får välja väldigt minimalistisk.

Har försökt ta detta till tals otaliga gånger men verkar vara ett känsligt ämne och skulden läggs snabbt på mig, att jag inte städar tillräckligt eller visar henne uppskattning på andra sätt. Jag gillar ju henne utan att hon behöver prestera men verkar som att hennes attraktion numera baserar sig på hur snabbt jag tömmer diskmaskinen. De senaste åren har jag sgs. betalat alla räkningar då jag har en ok inkomst och vi var överens att hon skulle få fokusera på dottern. Allt detta såklart ur mitt perspektiv och är fullt medveten om att jag nog också har mina brister.

Således alltså en ganska trist situation. Ännu värre blir det då jag vet ett par töser som gärna skulle utveckla relationerna med mig men har hållit distansen då jag levt i en tro att detta skulle lösa sig men jag blir mer och mer tveksam. Gjort några tafatta försök med parterapi (på hennes initiativ) men har inte gått dit igen efter att sambon sista besöket höll en timmes monolog om hur lite jag bidrog med hemma, t.o.m. psykologen började försvara mig lol.

Har ni erfarenheter av tydlig personlighetsförändring och förlust av sexlust efter graviditet? Lösningar? Trodde jag aldrig skulle vara den otrogna sorten men överväger nu detta. Det otillfredställda sexdrivet är en riktigt obehaglig kraft att tampas med. Tror ärligt jag skulle vara en bättre människa om jag skulle få ligga oftare.
Citera
2022-12-02, 22:45
Medlem
Så du har inte fått knulla på fyra år för att frun inte vill och har lust. Herregud hur kan du acceptera det? Gissar att din fru är svensk.

Skilj dig eller ställ in dig på att runka resten av livet. Det är dina val. Tror inte din fru kommer ändra sig.
Citera
2022-12-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Så du har inte fått knulla på fyra år för att frun inte vill och har lust. Herregud hur kan du acceptera det? Gissar att din fru är svensk.

Skilj dig eller ställ in dig på att runka resten av livet. Det är dina val. Tror inte din fru kommer ändra sig.

Tack! Hon är faktiskt sydeuropé, jag hade en fantasi om att söderlänningar skulle vara mera levande men så var inte fallet denna gång.
Citera
2022-12-02, 22:50
Medlem
EmmaW85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbnormalPosture
Hej flashback! Befinner mig i en knepig situation som jag gärna tar emot synpunkter på.

Är en man i 30 års åldern, sambo, barn på 4 år, stabilt arbete osv. Har sakta mak börjat acceptera att förhållandet tar mer energi än det ger, samtidigt som vi båda är måna om att dottern ska ha det så bra som möjligt och vi försöker samarbeta så gott det går.

Sambons sexlust försvann i princip över en natt efter graviditeten och efter att den intimiteten försvann så känner jag mig inte särskilt delaktig i hushållet. Huset är inrett med mest hennes grejer och hon har ett mycket större kontroll- och städbehov än mig så det är hennes regler som gäller (enligt henne). Jag är om jag får välja väldigt minimalistisk.

Har försökt ta detta till tals otaliga gånger men verkar vara ett känsligt ämne och skulden läggs snabbt på mig, att jag inte städar tillräckligt eller visar henne uppskattning på andra sätt. Jag gillar ju henne utan att hon behöver prestera men verkar som att hennes attraktion numera baserar sig på hur snabbt jag tömmer diskmaskinen. De senaste åren har jag sgs. betalat alla räkningar då jag har en ok inkomst och vi var överens att hon skulle få fokusera på dottern. Allt detta såklart ur mitt perspektiv och är fullt medveten om att jag nog också har mina brister.

Således alltså en ganska trist situation. Ännu värre blir det då jag vet ett par töser som gärna skulle utveckla relationerna med mig men har hållit distansen då jag levt i en tro att detta skulle lösa sig men jag blir mer och mer tveksam. Gjort några tafatta försök med parterapi (på hennes initiativ) men har inte gått dit igen efter att sambon sista besöket höll en timmes monolog om hur lite jag bidrog med hemma, t.o.m. psykologen började försvara mig lol.

Har ni erfarenheter av tydlig personlighetsförändring och förlust av sexlust efter graviditet? Lösningar? Trodde jag aldrig skulle vara den otrogna sorten men överväger nu detta. Det otillfredställda sexdrivet är en riktigt obehaglig kraft att tampas med. Tror ärligt jag skulle vara en bättre människa om jag skulle få ligga oftare.

Kan du prata med henne om detta och berätta hur du känner?
Alltså mer på djupet.
Utan att ni ( hon) svarar och fastnar i vardagssysslor...
Var ärlig mot dig själv och henne.
Citera
2022-12-02, 22:52
Medlem
Miffeds avatar
Det låter på dig som att ni båda vantrivs i varandras sällskap, men att ni trots det tänker hålla ihop för barnets skull.
Om så är fallet skulle jag föreslå att du pratar med henne. Fråga försiktigt hur hon skulle ställa sig till ett öppet förhållande.
Ja, det kan vara så att hon blir sårad och arg, det kan bli så att den frågan är början på slutet.

Men….ingen av er kommer må bra om ni håller ihop utan någon äkta kärlek. Av erfarenhet kan jag säga att lusten hos en kvinna dalar fort när hon känner att något är skevt i förhållandet. Det kan vara en väldigt ojämn fördelning av hushållsarbete, det kan vara att ni inte kommunicerar med varandra, det kan vara en av miljoner olika orsaker.
Man brukar säga att ”En man har sex FÖR att må bra, en kvinna har sex NÄR hon mår bra.” Det är väldigt träffande enligt mig.

Om man är lycklig i sitt förhållande så är man för det mesta romantiskt och sexuellt intresserad av sin partner. Så enkelt är det.
Citera
2022-12-02, 22:55
Jag tror att hon är helt jävla slutkörd. Hon drar säkert största lasset med barn och hem. Jobbar hon också? Hur fan ska hon orka knulla på kvällen? Nej.

Ärligt talat, gör slut. Ni båda kommer bli lyckligare jag lovar dig.
Citera
2022-12-02, 22:56
Och om du ändå ska vara otrogen, gör slut istället. Ligg runt sen. Skada inte relationen till ditt barns mamma. Vårda den även om ni bara blir vänner istället. För ni ska ändå uppfostra ungen tillsammans.

1. Gör slut
2. Ligg
3. Ni båda kommer va lyckligare
Citera
2022-12-02, 23:00
Medlem
grungewhores avatar
Om hon är sydeuropé är hon van vid otrohet och vill endast ha benefits som passar henne. Kör på.
Citera
2022-12-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaW85
Kan du prata med henne om detta och berätta hur du känner?
Alltså mer på djupet.
Utan att ni ( hon) svarar och fastnar i vardagssysslor...
Var ärlig mot dig själv och henne.

Det blir samma visa om disk och städning varje gång, hon verkar inte kunna förstå mig. Kan sexdriften vara så olika för män och kvinnor att fylld diskmaskin räknas som förspel? Det var absolut inte så när vi träffades, när det var dags för barnaskapande var hon som ett djur i sängen. Hormonell störning?
Citera
2022-12-02, 23:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Finns ju risk att hon drar och tar barnet med sig om du fular dig. Ingen lätt situation. Men förstår att du vill ha närhet, något hon inte ger dig.
Citera
2022-12-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
Jag tror att hon är helt jävla slutkörd. Hon drar säkert största lasset med barn och hem. Jobbar hon också? Hur fan ska hon orka knulla på kvällen? Nej.

Ärligt talat, gör slut. Ni båda kommer bli lyckligare jag lovar dig.

Det stämmer att hon står för större delen av hushållsarbetet, men det är inte heller så att jag bara lägger mig i soffan när jag kommer hem från jobbet. I mina ögon är hon i princip besatt av att allting ska vara fixat för att kunna slappna av. Så var det inte innan barnet.
Citera
2022-12-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbnormalPosture

Skulle heller aldrig vara otrogen, men får inte den uppmärksamheten, närheten och konversationen jag behöver med min partner, så är i samma tankespår som dig.

Kanske skall hitta lite nya killar att utveckla relationer med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in