• 1
  • 2
2022-12-02, 14:50
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1010436
Vad skulle syftet vara? Skrämmas? Hur?
Citera
2022-12-02, 14:50
Moderator
Ancistruss avatar
Svag trådstart som egentligen borde kastas i papperskorgen, men jag hjälper till och räddar den.

Här är två citat från artikeln:

Citat:
Flera ukrainska ambassader i Europa har mottagit ”blodiga” paket med djurögon under fredagen. Det uppger Ukrainas utrikesministerium, rapporterar Reuters.

[...]

Även ukrainska ambassader i bland annat Ungern, Nederländerna, Polen, Italien och Kroatien har mottagit liknande brev.

/Mod
Senast redigerad av Ancistrus 2022-12-02 kl. 15:44.
Citera
2022-12-02, 14:54
Avstängd
Skrämselpropaganda eller false flag, det är frågan. Hade det varit ryssarna tror jag att dom hade skickat riktiga människoögon.
Citera
2022-12-02, 15:45
Moderator
Ancistruss avatar
Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Politik: utrikes
/Moderator
Citera
2022-12-02, 16:18
Medlem
LostinDarknesss avatar
Asså vaFAN! Alltså jag hatar ju inte människor mindre efter att ha läst detta! O nej jag är inte vegetarian, men hade lätt dödat människor som gör djur illa!

Hoppas ww3 blir verklighet så, så många msk som möjligt utrotas ! ´

Visst oskyldiga kommer att drabbas men lugnet därefter...
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-12-02 kl. 16:20.
Citera
2022-12-02, 18:15
Medlem
CHR1Ll50Ns avatar
Min direkta tanke är snarare ett missnöje över den Ukrainska regegingen, dess ambassder, Zelensky mm. för att till varje pris dra ut på lidandet och fortsätta kriget mot Ryssland. Snart bara legosoldater kvar som strider för Ukraina. Dom dör som flugor fast massmedia säger att Ukraina avancerar. Det tror fan det när NATO-USA pumpar in miljarder dollar i vapen och t.o.m. betalar Al-Quadia att slåss mot Ryssen. Så jag skulle nog satsa på att en eller ett nätverk av missnöjda Ukrainare eller folk med anknytning till Ukraina gör detta.
Citera
2022-12-02, 18:21
Jag tippar på att detta är ytterligare en grej som Ukraina gör mot sig själva för att få mer sympati (läs pengar) från väst.

Det räckte inte med den där bomben som de skickade på Polen för att få NATO med på tåget. De blev liksom tagna med byxornanere den gången även hur mycket den envisa och lilla dvärgen envisades med det var Ryssland.

Vill Ryssland skicka och skrämma på riktigt så hade de nog valt riktiga "grisögon från Ukrainska soldater" istället.
Ukraina blir bara mer och mer pinsam som nation.

Heja Ungern som stoppar biståndet. Någon ordning får det vara nu, vill pissluffarna i Kiev ha lite värme och lugn och ro under julen skulle de kanske gått med på vapenvila ett tag ...men just det. Det vägrade ju den knarkande dvärg-tiggaren från Kiev,
Citera
2022-12-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Asså vaFAN! Alltså jag hatar ju inte människor mindre efter att ha läst detta! O nej jag är inte vegetarian, men hade lätt dödat människor som gör djur illa!

Hoppas ww3 blir verklighet så, så många msk som möjligt utrotas ! ´

Visst oskyldiga kommer att drabbas men lugnet därefter...

Alltså det lär nog vara biprodukter från slakterier. sånt tex som blir djurmat eller mals ner till annat.
Citera
2022-12-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1010436
Vad skulle syftet vara? Skrämmas? Hur?

Vad jag fattar det som ska det vara till länder som produceras vapen eller ammunition.. men kanske uppfattat det fel.. kanske någon som hatar nazister.
Finns väl tusen olika anledningar.
Citera
2022-12-02, 22:22
Medlem
Det fins även et mycket stort internasjonalt företag som mottagit liknande paket den här veckan. Det vet jag från säkra källor. Polisen vet redan vilken minst en ut av gärningsmännen är.

Det har skickats blod och kroppsdelar från djur, men även något pulver som medfört att berörda fabriker och butiker har fått stänga tills polisen har utförd brottsplatsundersökningar då man misstänkt att det rör sig om giftiga ämnen.

Vilket företaget är lär nog avslöjas av media inom kort.
Citera
2022-12-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Det fins även et mycket stort internasjonalt företag som mottagit liknande paket den här veckan. Det vet jag från säkra källor. Polisen vet redan vilken minst en ut av gärningsmännen är.

Det har skickats blod och kroppsdelar från djur, men även något pulver som medfört att berörda fabriker och butiker har fått stänga tills polisen har utförd brottsplatsundersökningar då man misstänkt att det rör sig om giftiga ämnen.

Vilket företaget är lär nog avslöjas av media inom kort.

Känns ändå som att det är väldigt tyst kring detta... hade det varit till ryska ambassaden hade varit hurrarop och världens diskussion överallt.
Citera
2022-12-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Känns ändå som att det är väldigt tyst kring detta... hade det varit till ryska ambassaden hade varit hurrarop och världens diskussion överallt.

Gissar på att man inte vill ge andra sjuka personer några ideer, fins gott om idioter som limmar fast sig, stör trafiken/flyg m.m. som säkert tycker det är en jättegod ide att skicka en massa skit och stänga ner oljebolag eller liknande några dagar. Känns som en rätt säker metod med om man inte vill åka fast om man gör det rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in