Citat:
Ursprungligen postat av
London
Varför jag roar mig över JG? Du tycker inte jag har förklarat det? Han kostade typ 15 när ni hade typ 50 i totala tillgångar. Han kärlekbombades av fans. Han skulle ”hem”.
Är du nöjd med vad ni fick? Du skrev själv att man skulle ge honom fem matcher innan man uttalade sig. ”Man ser att han har det i sig”. Får han fem nya matcher 2023 innan du kan se kritiskt på värvningen?
JG-värvningen är mer pinsam än när ni befordrade målaren till VD. Då som nu försvarar gnagare händelserna. Framöver likt nu kommer ni distansera er från det alla andra ser som vansinne och humor.
Kan börja med att påpeka att jag varit väldigt kritisk mot BW genom åren. Han har varit okej på att hitta spelare och stått för några hyfsade värvningar men har samtidigt varit oerhört dålig på att få betalt för spelare vilket har inneburit att det försprång vi borde haft i Stockholm sett till vilka spelare vi producerat i jämförelse med er och bajen inte översatts till ett ekonomiskt försprång. Jag har varit väldigt tydlig här med att jag sett Bosse som tveklöst den bästa sportchefen i svensk fotboll på senare år.
Med detta sagt så hävdar jag dock fortfarande att värvningen av JG fortfarande har gott om tid att visa sig vara rätt. Oavsett vad du och andra i tråden säger så har JG inte varit dålig den gångna säsongen och stått för ett poängsnitt som är minst sagt respektabelt. 5 mål och 2 ass på 14 matcher är ett tveklöst acceptabelt facit särskilt när vi beaktar hur vårt mittfält såg ut under säsongen där i stort sett samtliga underpresterade. Vi har nu tagit, i min mening, rätt steg och värvat in några oerhört intressanta spelare på dom platser där vi behövt fylla på och går in i 2023 med en offensiv som tveklöst ser starkare ut än vad den gjort på väldigt länge. Lägg därtill snittåldern i truppen med många yngre med hög potential som går in i säsongen med ytterligare ett år av erfarenhet som kan vara den X-faktorn som behövs för att gå hela vägen. Kan vi spetsa truppen ytterligare med en profilvärvning á Kristoffer Olsson eller Jordan Larsson vågar jag nog hävda att vi går in i säsongen som titelutmanare och jag tror nog att JG kan utmana om att vinna skytteligan även med nuvarande trupp.