Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-08, 00:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är väl självklart att storebror bor hyresfritt i huvudet på alla apor med tanke på deras derby facit. Hade inte även du passat på med att ge uttryck för ditt hat så tidigt så möjligt om du behövt gå in i säsongen med förväntningarna om 1-2 poäng på sin höjd från årets samlade derbymatcher?

Det skall dock påpekas att London inte är särskilt intresserad av varesig oss eller Bajen. Hans intresse för Guidetti gränsar dock till det onaturliga. Nu skulle jag hävda att allt användande av sociala medier är ett orostecken men; att följa JGs instagram med samma intensitet som en fjortis följer ett pojkband är minst sagt oroväckande och det kan nog finnas anledning till att söka igenom kebabhaken i Rissne efter gömda kameror.

Jo du har rätt ”London” har ett osunt förhållande till Guidetti han sitter och följer honom dagligen vad han äter om han gått upp eller ner i vikt osv. Ganska skrämmande för att vara hardcore djuuuuuu.
Citera
2022-12-08, 01:03
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tjockisen som sänkte er direkt i derbyt

Du är ganska lustig annars som ploppade upp här efter ni började gå bra. Man såg aldrig dig åren innan.

Vilka år syftar du på? Du blev medlem 2019, hyfsat DIF-år btw.

Var du ”här” eller gnagare före 2019 utan att skriva på forumet? Apropå lustigt är det just lustigt att jag kallar mig London när det är du som uppenbarligen är det. Born and raised gissar jag!
Citera
2022-12-08, 01:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vilka år syftar du på? Du blev medlem 2019, hyfsat DIF-år btw.

Var du ”här” eller gnagare före 2019 utan att skriva på forumet? Apropå lustigt är det just lustigt att jag kallar mig London när det är du som uppenbarligen är det. Born and raised gissar jag!

Jag hade ett konto som blev avstängt så har varit här sen 2008 ungefär.

Jo jag har varit i London frågor på det?

Varför är du så besatt av Guidetti?
Citera
2022-12-08, 01:14
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jag hade ett konto som blev avstängt så har varit här sen 2008 ungefär.

Jo jag har varit i London frågor på det?

Varför är du så besatt av Guidetti?

”Jag har varit i London”

Jo, det har jag också. Även Göteborg. Hejar varken på Frölunda eller IFK för det.
Citera
2022-12-08, 01:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
”Jag har varit i London”

Jo, det har jag också. Även Göteborg. Hejar varken på Frölunda eller IFK för det.

Jo det var ju ett bra svar

Varför svarar du inte på frågan?

Skulle du må bättre om jag satte upp en bild på Guidetti?
Citera
2022-12-08, 01:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jo det var ju ett bra svar

Varför svarar du inte på frågan?

Skulle du må bättre om jag satte upp en bild på Guidetti?

Varför jag roar mig över JG? Du tycker inte jag har förklarat det? Han kostade typ 15 när ni hade typ 50 i totala tillgångar. Han kärlekbombades av fans. Han skulle ”hem”.

Är du nöjd med vad ni fick? Du skrev själv att man skulle ge honom fem matcher innan man uttalade sig. ”Man ser att han har det i sig”. Får han fem nya matcher 2023 innan du kan se kritiskt på värvningen?

JG-värvningen är mer pinsam än när ni befordrade målaren till VD. Då som nu försvarar gnagare händelserna. Framöver likt nu kommer ni distansera er från det alla andra ser som vansinne och humor.
Citera
2022-12-08, 01:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Varför jag roar mig över JG? Du tycker inte jag har förklarat det? Han kostade typ 15 när ni hade typ 50 i totala tillgångar. Han kärlekbombades av fans. Han skulle ”hem”.

Är du nöjd med vad ni fick? Du skrev själv att man skulle ge honom fem matcher innan man uttalade sig. ”Man ser att han har det i sig”. Får han fem nya matcher 2023 innan du kan se kritiskt på värvningen?

JG-värvningen är mer pinsam än när ni befordrade målaren till VD. Då som nu försvarar gnagare händelserna. Framöver likt nu kommer ni distansera er från det alla andra ser som vansinne och humor.

Personligen tycker jag absolut Guidetti varit mer än godkänd hittills. Mål både mot er och Bajen tex bara det värmer i hjärtat. Visst han har sett lite trött och rund ut men man ser att han har fotbollen i sig. Hellre honom än Edvardsen eller Berisha.

Vi får helt enkelt utvärdera efter nästa säsong har han gjort 2 eller 15 mål? Då kan vi börja utvärdera honom på ett korrekt sätt. Killen kom från bänken i en spansk bottenklubb mitt under säsongen liksom.
Citera
2022-12-08, 01:42
Medlem
Londons avatar
Citat:
Personligen tycker jag absolut Guidetti varit mer än godkänd hittills. Mål både mot er och Bajen tex bara det värmer i hjärtat. Visst han har sett lite trött och rund ut men man ser att han har fotbollen i sig. Hellre honom än Edvardsen eller Berisha.

Vi får helt enkelt utvärdera efter nästa säsong har han gjort 2 eller 15 mål? Då kan vi börja utvärdera honom på ett korrekt sätt. Killen kom från bänken i en spansk bottenklubb mitt under säsongen liksom.

En och en halv säsong för att rättvist kunna utvärdera en av era tyngsta (japp) värvningar någonsin?

Ger dig ett bättre förslag. Låt oss vänta ytterligare tre-fyra år tills du eventuellt kan se tillbaka på situationen nyktert.
Citera
2022-12-08, 03:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag hade ett konto

Vad hette det?
Citera
2022-12-08, 03:57
Medlem
Teus avatar
Citat:

Kan börja med att påpeka att jag varit väldigt kritisk mot BW genom åren. Han har varit okej på att hitta spelare och stått för några hyfsade värvningar men har samtidigt varit oerhört dålig på att få betalt för spelare vilket har inneburit att det försprång vi borde haft i Stockholm sett till vilka spelare vi producerat i jämförelse med er och bajen inte översatts till ett ekonomiskt försprång. Jag har varit väldigt tydlig här med att jag sett Bosse som tveklöst den bästa sportchefen i svensk fotboll på senare år.

Med detta sagt så hävdar jag dock fortfarande att värvningen av JG fortfarande har gott om tid att visa sig vara rätt. Oavsett vad du och andra i tråden säger så har JG inte varit dålig den gångna säsongen och stått för ett poängsnitt som är minst sagt respektabelt. 5 mål och 2 ass på 14 matcher är ett tveklöst acceptabelt facit särskilt när vi beaktar hur vårt mittfält såg ut under säsongen där i stort sett samtliga underpresterade. Vi har nu tagit, i min mening, rätt steg och värvat in några oerhört intressanta spelare på dom platser där vi behövt fylla på och går in i 2023 med en offensiv som tveklöst ser starkare ut än vad den gjort på väldigt länge. Lägg därtill snittåldern i truppen med många yngre med hög potential som går in i säsongen med ytterligare ett år av erfarenhet som kan vara den X-faktorn som behövs för att gå hela vägen. Kan vi spetsa truppen ytterligare med en profilvärvning á Kristoffer Olsson eller Jordan Larsson vågar jag nog hävda att vi går in i säsongen som titelutmanare och jag tror nog att JG kan utmana om att vinna skytteligan även med nuvarande trupp.
Citera
2022-12-08, 09:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Känns ju lite som att förbundet kört en copy/paste på premiäromgången ifjol och i år.

Lagen på Tele2 inleder hemma mot en nykomling/Degerfors.
Istället för BKH borta får AIK HBK borta.
Malmö möter Kalmar men denna gång hemma.
Göteborg-Värnamo.

Mycket att se framemot innan AS drar igång men klart som fan att man längtar redan nu..
Citera
2022-12-08, 11:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
JG är 1,85. Ja, muskler väger mer än späck men Bergström är fan tyngre än vad jag är. Not good.
Du är förmodligen inte medveten om det, men lite då och då (varje månad?) lägger Mjällby ut "toppliste-statistik" om sina spelare. Bergstöm har dykt upp där under kategorin "Flest antal löpmeter under en match".
Ska du svinga om dåligt tränade spelare så finns det få så dåliga exempel som Bergström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in