Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-27, 23:29
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Då är han ju bra jävla dum i huvudet om han vägrar spel med u-21 laget, han behöver matcher, några 5-10 minuters inhopp i allsvenskan lär inte duga om han ska vara redo för mer.

Låter som värre hybris än han som flög med vaxvingar mot solen i Odyssén.
Citera
2023-07-27, 23:43
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
2,5 % chans enligt oddsen (41x pengarna). Hade jag fått 100:1 så hade jag tagit spelbolagets välkomstbonus på 1 250 spänn och skickat in lika mycket från egen ficka på guld.

Hoppet lever
Var det inte 1000:1 du ville ha nyss? Du tror mera på det nu alltså?

Hoppet dog efter typ 5 omgångar
Citera
2023-07-27, 23:56
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Var det inte 1000:1 du ville ha nyss? Du tror mera på det nu alltså?

Hoppet dog efter typ 5 omgångar

1000:1? Då skyfflar jag allt som är likvitt

Kan inte minnas att jag skrivit något om tusen på ett men näe det ser inte jätteljust ut. Dock har Coke rätt i att vi bara är halvvägs in och allsvenskan tenderar alltid att avgöras i slutomgångarna enligt sin egna lag. Antingen är vi utanför topp tre då eller så har vi nog fortsatt viss chans. 2,5 % kan säkert vara spelvärt om man har möjlighet att stänga spelet före sista omgången. Har väldigt svårt att se att vi står där efter 30 spelade.
Citera
2023-07-28, 00:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Kan inte minnas att jag skrivit något om tusen på ett men näe det ser inte jätteljust ut. Dock har Coke rätt i att vi bara är halvvägs in och allsvenskan tenderar alltid att avgöras i slutomgångarna enligt sin egna lag. Antingen är vi utanför topp tre då eller så har vi nog fortsatt viss chans. 2,5 % kan säkert vara spelvärt om man har möjlighet att stänga spelet före sista omgången. Har väldigt svårt att se att vi står där efter 30 spelade.

Free12 menar detta: (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2023

Citera
2023-07-28, 00:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Har för mig att du försökte få till ett sådant spel? Du var tydlig med att du ville ha en miljon tillbaka om du skulle satsa

Visst har han rätt i det, men ingenting talar för att vi ska kunna ta det.. Det funkar inte alls på bortaplan, det blev överkörning av Elfsborg, Elias saknas, ingen målskytt, det är 9 poäng upp med en match mer spelad, har alltid svårt för "smålag" på bortaplan, det är derbyn kvar, det är tre lag före.. Det är nästan så att vi måste gå rent om det ska kunna gå och det händer inte. Hoppas du på en Europaplats om det inte blir guld eller att vi får en säsong där det enbart är guld som gäller?
Citera
2023-07-28, 00:06
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Aah, tack. Det bettet tar jag fortfarande alla dagar i veckan. 200:1.

Dock ingen skyffel
Citera
2023-07-28, 00:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Okej, 200X var det, mindes bara en mille
Citera
2023-07-28, 00:09
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Aah, tack. Det bettet tar jag fortfarande alla dagar i veckan. 200:1.

Dock ingen skyffel
Då kunde du ju ha tagit 81X vid den tidpunkten om du nu tar det vid 100
Citera
2023-07-28, 00:16
Medlem
Londons avatar
Citat:
Har för mig att du försökte få till ett sådant spel? Du var tydlig med att du ville ha en miljon tillbaka om du skulle satsa

Visst har han rätt i det, men ingenting talar för att vi ska kunna ta det.. Det funkar inte alls på bortaplan, det blev överkörning av Elfsborg, Elias saknas, ingen målskytt, det är 9 poäng upp med en match mer spelad, har alltid svårt för "smålag" på bortaplan, det är derbyn kvar, det är tre lag före.. Det är nästan så att vi måste gå rent om det ska kunna gå och det händer inte. Hoppas du på en Europaplats om det inte blir guld eller att vi får en säsong där det enbart är guld som gäller?

Haha, ja Skarparattarn påminde mig. Ska man spela ska det vara värt något

Ja, jag tänker tvärt emot dig i Europafrågan. Varje kval vi kan spela som seedade ökar sannolikheten till fler koefficienter som i sin tur leder till fler seedade kval bortsett från pengarna.

En enorm fördel oavsett vilket kval vi kvalar i. Varje gruppspel vi tar oss till ökar kassan vilket ökar möjlighet till guld över tid. Den fördelen vi spelade till oss i fjol har vi fyra år på oss att utnyttja om vi inte förvaltar den bättre än så.

Lottningen vi fick i år var bortom all sannolikhet.
Citera
2023-07-28, 00:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Haha, ja Skarparattarn påminde mig. Ska man spela ska det vara värt något

Ja, jag tänker tvärt emot dig i Europafrågan. Varje kval vi kan spela som seedade ökar sannolikheten till fler koefficienter som i sin tur leder till fler seedade kval bortsett från pengarna.

En enorm fördel oavsett vilket kval vi kvalar i. Varje gruppspel vi tar oss till ökar kassan vilket ökar möjlighet till guld över tid. Den fördelen vi spelade till oss i fjol har vi fyra år på oss att utnyttja om vi inte förvaltar den bättre än så.

Lottningen vi fick i år var bortom all sannolikhet.
Helt klart, speciellt om det är på en rejäl underdog

Jo, jag förstår den delen men... Vad är alla ECL gruppspel värda om det inte blir några guld och inget CL kval? Om du fick välja mellan guld eller en till säsong som förra, tar du förra säsongen då?

Sen kan man ju ha den otroliga turen som Häcken har/hade också eller är det bara smålag utan publik som får det? Fattar inte vad man ska med pengar till om man inte vinner något, så jävla kul är det inte att vara i tredjedivisionen. Förutsättningarna finns ju för att spendera ordentligt och gå för guld då det automatiskt betyder som sämst ECL ?
Citera
2023-07-28, 00:39
Medlem
Londons avatar
Citat:
Helt klart, speciellt om det är på en rejäl underdog

Jo, jag förstår den delen men... Vad är alla ECL gruppspel värda om det inte blir några guld och inget CL kval? Om du fick välja mellan guld eller en till säsong som förra, tar du förra säsongen då?

Sen kan man ju ha den otroliga turen som Häcken har/hade också eller är det bara smålag utan publik som får det? Fattar inte vad man ska med pengar till om man inte vinner något, så jävla kul är det inte att vara i tredjedivisionen. Förutsättningarna finns ju för att spendera ordentligt och gå för guld då det automatiskt betyder som sämst ECL ?

Poängen är att med seedning så är Häckens enklaste väg typ den svåraste vi normalt kan få i ett framtida CL-kval. Kolla på lagen MFF kvalade mot i CL/EL förra året.

Vad gäller penningfrågan har vi idag möjlighet att värva spelare, dubbla på positioner och behålla dessa på ett sätt vi inte kunde drömma om för ens fem år sedan. Fortsätter vi denna väg ökar våra möjligheter till guld för varje år som går.

Att vi inte ligger i guldläge för 2023 kan väl dessutom knappast skyllas på europaspel? Vi har precis avslutat vår första match.
Citera
2023-07-28, 03:28
Citat:
Jag som är från framsidan! Vad i helvete är ”kville” känner endast till Kvibille

Oerhört OT men Kvillebäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in