Citat:
Ursprungligen postat av
Kundalini
Vad jag reagerade på var hur optimistiskt MAIF-spelarna spelade. Många snabba anfall och spelare som vågade göra sin gubbe. Nu var det kanske Kalmar som försvarade dåligt. Fastän man kanske saknade Rosengren och detta visade sig i de 32% man hade bollen totalt över matchen så skrapade man ihop ett xG på närmre två. På så sätt saknades Rosengren öht inte. Sen om detta säger nåt om MAIFs offensiva spel framgent eller om det mest återspeglade en dålig försvarsinsats av KFF återstår att se.
Ja, förutom återkomstens första år med dödgrävarfotboll så har dom alltid spelat så. Snabbt spel, helst på marken, löp mycket. Om hela laget är med på det så får man väldigt bra spel för en billig peng. 🙂
Det är inte ovanligt att se mittbackarna Eile och Tom Pettersson göra räder in i motståndarnas straffområde. Jag gillar det.
Otto var väl tredje bäst i allsvenskan på att få in bollen i straffområdet eller nått sånt, så med honom hade det blivit ännu mer boll där framme. 🙂
Men ja, det kändes som att Kalmars försvar inte alltid var på topp heller, mestadels på fasta.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Såg ut som Eile blev rädd för att krascha in i stolpen, antingen direkt om han satsat hårdare eller att han skulle blivit inknuffad av spelarna som rusade mot honom, var nog därför det blev lite taffligt?
Jag tycker nog att Petterssons läge innan var ännu bättre. Det räcker att han helt ostörd lyckad peta bollen framåt där för att det skall bli mål. Visst att det var volley men det var ingen stenhård boll som krävde jättemycket tajming för att träffa.
Nja. Eile fick ju stå still och vänta in bollen så jag ser inte hur han kan ha tvekat på grund av stolpen. Inte heller en motståndare borde kunnat skrämma honom så. Snarare psykologiskt, han fick så god tid på sig så han stressade upp sig själv..
Toms var klart svårare, kom i fart och fick slänga upp benet och ta den på volley.