2023-07-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Så här halva säsongen in och med stundande europakval, vad tror du är en rimlig förväntan på Häcken i allsvenskan? Löser ni en europaplats?

Nej det gör dom inte, kommer inte klara av att dubbla med europa sa det redan när säsongen började att dom kommer inte topp 3. Och nu kommer väl snart den stora internationella stjärnan hem Jeremitsou som nu varit i Grekland och fått nytt namn stjärna som han är Han brukar ju vända hem till Häcken när han failat nånstans
Citera
2023-07-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Även Sonko hade ju ett idiotläge att göra 2-0 när han sköt 10m över. Jag hittar inga highlights på Youtube nu men Lund tacklades fult i samband med att han nickade ut bollen till hörnan som gav 1-1 målet.

Fast du måste skilja på tur och flyt. Jag har inte sagt att ni bara haft tur och vi haft otur. Men ni har haft mycket marginaler med er och vi har haft mycket emot. Det går inte att förneka.

Matchen mellan oss där ni får det där kvitteringsmålet och vi får det emot oss är signifikativt för hela säsongen. Och nu söker jag ingen diskussion huruvida bollen faktiskt var inne eller inte. Även om den nu var 5cm över mållinjen så var det flyt.

Allt jag säger är egentligen att detta flytet eller inget flyt kommer mkt från spelidé och mindset.
Sen kommer det alltid uppstå situationer under en match där det gäller att förvalta dessa.

Förra året hade Malmö inget flyt, denna säsongen har vi flyt.
Jag skulle vilja säga att Milos spel och spelarnas mindset skapade vårt inget flyt medans Rydströms spelsätt och spelarnas mindset skapar detta flyt dvs det kommer inte gratis.

Nu har du stenkoll på Häcken och vet mer än mig om denna vs förra säsongen men kanske kan vara att spelarna hade 5% mer att ge förra säsongen för att få in den där jävla bollen i mål och fick lite mer flyt i vissa situationer.

För att hålla det kortfattat, bästa laget har oftast mest flyt eller marginaler under en säsong jag tror inte det är en slump.
Citera
2023-07-04, 13:53
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Allt jag säger är egentligen att detta flytet eller inget flyt kommer mkt från spelidé och mindset.
Sen kommer det alltid uppstå situationer under en match där det gäller att förvalta dessa.

Förra året hade Malmö inget flyt, denna säsongen har vi flyt.
Jag skulle vilja säga att Milos spel och spelarnas mindset skapade vårt inget flyt medans Rydströms spelsätt och spelarnas mindset skapar detta flyt dvs det kommer inte gratis.

Nu har du stenkoll på Häcken och vet mer än mig om denna vs förra säsongen men kanske kan vara att spelarna hade 5% mer att ge förra säsongen för att få in den där jävla bollen i mål och fick lite mer flyt i vissa situationer.

För att hålla det kortfattat, bästa laget har oftast mest flyt eller marginaler under en säsong jag tror inte det är en slump.

Får man allt att kugga i så får man marginaler med sig också. Flyt ger mer flyt. Samtidigt är det svårt att få det att kugga i när det väl börjat jävlas och det känns som att det inte spelar någon roll vad man gör. På samma sätt som att man får allt med sig när det stämmer.
Citera
2023-07-04, 14:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jobbigt när styrelsen saboterar!

Tränaren ni tog in ska vara Norges motsvarighet till MP?

Kan väl inte kännas stabilt?

Vart har du läst det?
Citera
2023-07-04, 14:20
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Att Kalmar fick godkänt för spel på Guldfågeln var något jag missat helt faktiskt. Eftersom det nu var kommunen som ordnade belysningen kan man inte då säga att KFF är kommunal verksamhet?
Citera
2023-07-04, 14:26
Medlem
Citat:
Får man allt att kugga i så får man marginaler med sig också. Flyt ger mer flyt. Samtidigt är det svårt att få det att kugga i när det väl börjat jävlas och det känns som att det inte spelar någon roll vad man gör. På samma sätt som att man får allt med sig när det stämmer.

Jo lite så är det ju, blir en effekt av tidigare flyt.
Skulle vi fått 0-0 mot Kalmar sen 1-0 till BP skulle vi haft en helt annan säsong och man kanske skulle varit ett krislag 😂

Men över en hel säsong så brukar det ändå bli att laget som haft bäst spel fått mest flyt.
Hittills tycker jag Malmö och Elfsborg haft bäst spel och även mest flyt/marginaler.
Citera
2023-07-04, 14:52
Medlem
Pancevs avatar
Du skriver mer nu Trazke..börjar bli stressad va?

DIFfen närmar sig bakifrån..kan skymta er bakdel nu
Citera
2023-07-04, 15:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vart har du läst det?
Det är vad som sägs på norska supporterforum.
Citera
2023-07-04, 15:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vad jag reagerade på var hur optimistiskt MAIF-spelarna spelade. Många snabba anfall och spelare som vågade göra sin gubbe. Nu var det kanske Kalmar som försvarade dåligt. Fastän man kanske saknade Rosengren och detta visade sig i de 32% man hade bollen totalt över matchen så skrapade man ihop ett xG på närmre två. På så sätt saknades Rosengren öht inte. Sen om detta säger nåt om MAIFs offensiva spel framgent eller om det mest återspeglade en dålig försvarsinsats av KFF återstår att se.
Ja, förutom återkomstens första år med dödgrävarfotboll så har dom alltid spelat så. Snabbt spel, helst på marken, löp mycket. Om hela laget är med på det så får man väldigt bra spel för en billig peng. 🙂
Det är inte ovanligt att se mittbackarna Eile och Tom Pettersson göra räder in i motståndarnas straffområde. Jag gillar det.
Otto var väl tredje bäst i allsvenskan på att få in bollen i straffområdet eller nått sånt, så med honom hade det blivit ännu mer boll där framme. 🙂
Men ja, det kändes som att Kalmars försvar inte alltid var på topp heller, mestadels på fasta.

Citat:
Såg ut som Eile blev rädd för att krascha in i stolpen, antingen direkt om han satsat hårdare eller att han skulle blivit inknuffad av spelarna som rusade mot honom, var nog därför det blev lite taffligt?

Jag tycker nog att Petterssons läge innan var ännu bättre. Det räcker att han helt ostörd lyckad peta bollen framåt där för att det skall bli mål. Visst att det var volley men det var ingen stenhård boll som krävde jättemycket tajming för att träffa.
Nja. Eile fick ju stå still och vänta in bollen så jag ser inte hur han kan ha tvekat på grund av stolpen. Inte heller en motståndare borde kunnat skrämma honom så. Snarare psykologiskt, han fick så god tid på sig så han stressade upp sig själv..

Toms var klart svårare, kom i fart och fick slänga upp benet och ta den på volley.
Citera
2023-07-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det är vad som sägs på norska supporterforum.
Du skriver bara massa skit rykten. Byt tråd till Silly season.
Citera
2023-07-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Du skriver mer nu Trazke..börjar bli stressad va?

DIFfen närmar sig bakifrån..kan skymta er bakdel nu

Tror han börjar inse att dom inte kommer komma topp 3 nu om dom säljer traore och ska dubbla med europa, dessutom så har dom ju spelat mindre bra ett antal matcher, dom har släppt olden larsen, och sadiq ska väl snart dra en baksida igen, bröderna pajas är överskattade så det sjunger om det.
Får ni nåt så när ordning på ert bortaspel så lär ni gå förbi.
Citera
2023-07-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Du skriver bara massa skit rykten. Byt tråd till Silly season.

Han har väl inte så mycket annat att göra än att läsa allt skit som skrivs om hans klubb, han bor i växjö för helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in