2023-06-11, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det brukar också vara svårt att vinna allsvenskan om man inte klarar att vinna måstematcherna mot sämre lag. Alla segrar oavsett motstånd ger tre poäng. Så länge man håller poängsnittet så.

Tio segrar på tolv matcher skojar man inte bort.
Nä. Men just det faktum att ni haft alla marginaler med er och ändå har lag strax bakom er som haft alla marginaler emot sig borde vara oroande?
Citera
2023-06-11, 10:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det brukar också vara svårt att vinna allsvenskan om man inte klarar att vinna måstematcherna mot sämre lag. Alla segrar oavsett motstånd ger tre poäng. Så länge man håller poängsnittet så.

Tio segrar på tolv matcher skojar man inte bort.
Alla vet att DIFx2 är inte att leka med.
Citera
2023-06-11, 10:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nä. Men just det faktum att ni haft alla marginaler med er och ändå har lag strax bakom er som haft alla marginaler emot sig borde vara oroande?

Jag är inte det. Lag som vinner SM-guld brukar ha marginalerna på sin sida. Vi brukar ha flera sådana matcher de år vi vinner serien.
Citera
2023-06-11, 10:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Ja, det är tuffa matcher, men för att ta guld är alla matcher viktiga. Där har ju ni Stockholmslag lite att lära som ofta går in för hårt i era derbyn. De matcherna ger inte fler poäng.

Vet inte om jag är så oroad över er i toppen. Loppet kan ha gått. Ni är fyra poäng efter 2 poäng/match-snittet och får inte halka efter mer.
Citera
2023-06-11, 10:29
Medlem
Citat:
Sirius efter röda, Tele2 mot oss, krysset mot Bajen efter självmålsnicken osv.

Malmö tågar fram och vinner ologiskt i år.

Ologiskt? Någon särskild match du tänker på? Ett avgörande i sista minuten innebär inte att segern är ologisk eller oförtjänt.
Citera
2023-06-11, 10:38
Citat:
Jag är inte det. Lag som vinner SM-guld brukar ha marginalerna på sin sida. Vi brukar ha flera sådana matcher de år vi vinner serien.
Vad händer om marginalerna svänger då?
Citera
2023-06-11, 11:24
Medlem
TheJackets avatar
Sett om Malmös andra mål några gånger nu. Alltså vad tänkte Rasheed egentligen? Hade bollen inte studsat som den gjorde så hade han ju varit i ett riktigt dåligt läge ändå? Fattar inte.

För övrigt hade jag fått för mig att Rasheed var ung men han är ju bara en 31-åring som är lika dålig som en naiv junior
Citera
2023-06-11, 11:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vad händer om marginalerna svänger då?

Vi har ju skaffat oss lite marginaler tack vare vår poängskörd. Vi kan ju kanske ta förluster mot er och Djurgården samt någon plattmatch till.

Vad händer om era marginaler inte svänger? Ni har redan en förlust mer än förra året och inte råd med så många fler.
Citera
2023-06-11, 11:39
Citat:
Vi har ju skaffat oss lite marginaler tack vare vår poängskörd. Vi kan ju kanske ta förluster mot er och Djurgården samt någon plattmatch till.

Vad händer om era marginaler inte svänger? Ni har redan en förlust mer än förra året och inte råd med så många fler.
https://www.fotbollsweden.se/Allsve%...mg%2011-20.htm

https://www.svt.se/text-tv/343

Vi har alltså samma poäng fast 10+ bättre målskillnad än 2022 trots att vi spelat med b-laget hela våren. Inte så orolig.. 😇
Citera
2023-06-11, 11:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Sett om Malmös andra mål några gånger nu. Alltså vad tänkte Rasheed egentligen? Hade bollen inte studsat som den gjorde så hade han ju varit i ett riktigt dåligt läge ändå? Fattar inte.

För övrigt hade jag fått för mig att Rasheed var ung men han är ju bara en 31-åring som är lika dålig som en naiv junior

Gillar hans knallröda målvaktsdress. Snyggt på ryggen med bara ettan, inget namn eller någon sponsor.

Citat:
https://www.fotbollsweden.se/Allsve%...mg%2011-20.htm

https://www.svt.se/text-tv/343

Vi har alltså samma poäng fast 10+ bättre målskillnad än 2022 trots att vi spelat med b-laget hela våren. Inte så orolig.. 😇

Då måste ni alltså vara lika bra eller bättre resten av säsongen. Det är skönare att bygga upp lite marginal.
Citera
Citat:

Någon gång ska även den trenden brytas och det är bara att se framemot utmaningen. Men ni ligger redan illa till redan nu då ni har 4 förluster, man kan nog förlora som mest 2 matcher till resten av säsongen.
Citera
Medlem
Citat:
Angående Rygaard så var det tydligen han själv som var i Danmark och gifte sig igår men är ändå med idag. Helt plötsligt blir man imponerad av honom istället.
Borde planerat sitt bröllop bättre. Hade väl kunnat missa en match om schemat lagts annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in