2023-06-10, 14:24
Samuel avstängd. Lars Olden Larsen och Hammar skadade, Rygaard på bröllop(!!!!!) ? Och typ 10 skador sedan innan. Hur fan skall vi ställa upp?

Sonko........Traore.........Uddenäs

Simon Gustafson...Amane....Dahbo

Lund.....Hovland...Sandberg....Fridriksson

....................Abrahamsson

Ändå en on elva. Men kommer vi någon jävla gång få spela med våran bästa elva i år?
Senast redigerad av trazke 2023-06-10 kl. 14:36.
Citera
2023-06-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Samuel avstängd. Lars Olden Larsen och Hammar skadade, Rygaard på bröllop(!!!!!) ? Och typ 10 skador. Hur fan skall vi ställa upp?

Sonko........Benie.........Uddenäs

Är Rygaard på riktigt borta på grund av bröllop?
Citera
2023-06-10, 14:35
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Är Rygaard på riktigt borta på grund av bröllop?
Typ det dummaste jag hört. Helst med tanke på hur mycket spelare vi saknar. Då borde han själv tagit sitt ansvar även om det blivit ok:at långt tidigare.
Citera
2023-06-10, 14:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Samuel avstängd. Lars Olden Larsen och Hammar skadade, Rygaard på bröllop(!!!!!) ? Och typ 10 skador sedan innan. Hur fan skall vi ställa upp?

Sonko........Traore.........Uddenäs

Ändå en on elva. Men kommer vi någon jävla gång få spela med våran bästa elva i år?

Ring in lite spelare från blåvitt
Citera
2023-06-10, 14:40
Citat:
Typ det dummaste jag hört. Helst med tanke på hur mycket spelare vi saknar. Då borde han själv tagit sitt ansvar även om det blivit ok:at långt tidigare.

Fina Häckenhjärtat.
Citera
2023-06-10, 14:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Malmö har ca 45 minuters avstånd till Helsingborg så det kvalar in som ett derby utan tvekan.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!

Med din logik är alltså Malmö-FC Köpenhamn/Bröndby. AIK-Sirius. Göteborg-Varberg/Elfsborg & Hammarby-Syrianska också derbyn?! Det mest urvattnade jävla ordet i svensk fotbollshistoria. Att det är ett rivalmöte är INTE samma sak som ett derby, alltså är IFK Malmö-Malmö FF ett derby men inte Malmö-Helsingborg...
Citat:
Nämn ett enda tillfälle när detta skett i samband med en match mot BP.
Att det inte finns nån som helst fientlighet mellan lagen innebär inte att det inte är ett derby.
Citat:
Kan va bland det mest surrealistiska jag läst.
Senast redigerad av ZlatanMania 2023-06-10 kl. 14:43.
Citera
2023-06-10, 15:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Med din logik är alltså Malmö-FC Köpenhamn/Bröndby. AIK-Sirius. Göteborg-Varberg/Elfsborg & Hammarby-Syrianska också derbyn?! Det mest urvattnade jävla ordet i svensk fotbollshistoria. Att det är ett rivalmöte är INTE samma sak som ett derby, alltså är IFK Malmö-Malmö FF ett derby men inte Malmö-Helsingborg...

Att det inte finns nån som helst fientlighet mellan lagen innebär inte att det inte är ett derby.

Tänk på att killen bor ute på landet.

45 min i Skåne är en annan stad. I Stockholm är det pendlingstid många har till jobbet.
Citera
2023-06-10, 15:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Inte bara i Sverige vi använder begreppet löst. Derby d'Italia, Revierderby m.m. Men ser du BP som vilket annat fotbollslag som helst? Jag ser nämligen BP som en fotbollsakademi med ett seniorlag och därmed väldigt annorlunda övriga klubbar i Sverige vilket även innebär att jag sätter en enorm asterisk på BP matcherna om jag skulle kalla dom ett derby.
Citera
2023-06-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

45 min i Skåne är en annan stad. I Stockholm är det pendlingstid många har till jobbet.

Landet? Ska du säga vad fan är Växjö då, tänk också på att skåne är jävligt litet, hela stockholm med grannkommuner är i princip nästan lika stort.
Citera
2023-06-10, 15:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Humor när du av alla snackar om att folk bor på vischan
Citera
2023-06-10, 15:52
Rygaard med i truppen. Det var visst skitsnack att han var på bröllop. Eller så har han ändrat sig.

Sana, Trpcevski och Tebo tillbaka i truppen! 🌶️💪
Citera
2023-06-10, 16:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Inte bara i Sverige vi använder begreppet löst. Derby d'Italia, Revierderby m.m. Men ser du BP som vilket annat fotbollslag som helst? Jag ser nämligen BP som en fotbollsakademi med ett seniorlag och därmed väldigt annorlunda övriga klubbar i Sverige vilket även innebär att jag sätter en enorm asterisk på BP matcherna om jag skulle kalla dom ett derby.
BP som motståndare är väldigt likgiltigt och typ som att möta Trelleborg. Sen kan jag beundra klubben för dess ungdomsverksamhet och dom gör mycket gott men ingen höjdarmatch om man säger så.

Historiskt brukar vi ha jävligt enkelt för dom vilket är väldigt välkommet då vi möts i nästa omgång.
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Landet? Ska du säga vad fan är Växjö då, tänk också på att skåne är jävligt litet, hela stockholm med grannkommuner är i princip nästan lika stort.
Helt fel. Kollar vi Stockholms län från en bit innan Arlanda flygplats till bortom Södertälje har du en area på 6,519 km² och Skåne ligger på 11,303 km².
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in