2023-05-02, 19:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
sluta med ful tjacket

åter till min fråga bör el gordo ingå i en grupp som ställer krav på att bevisa att man både ska finnas i klubben och kan hantera att spela där ? jag menar han själv har inte gjort det sen han anslöt för 10 miljoner i sign on så vem är han att ställa krav på någon !
Guidetti sa att man borde gå "back to basics" med taktiken. Milo och Nordfeldt klagade på bristande energi och dålig inställning.
Citera
2023-05-02, 19:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
sluta med ful tjacket
Tack för tipset mr "jag gillar ladd och skyltar med det överallt i tid och otid så det fan blir ochill"

Nu var det så att du citera Guidetti i ett citat där det är tydligt att det var Nordfeldt som sa det, att Guidetti stället krav är smått komiskt med tanke på hur jävla lite han presterat.
Citat:
åter till min fråga bör el gordo ingå i en grupp som ställer krav på att bevisa att man både ska finnas i klubben och kan hantera att spela där?
Ja nu har vi investerat så mycket i honom så vad är ditt förslag?
Citat:
jag menar han själv har inte gjort det sen han anslöt för 10 miljoner i sign on så vem är han att ställa krav på någon !
Helt enig.
Citera
2023-05-02, 19:48
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tack för tipset mr "jag gillar ladd och skyltar med det överallt i tid och otid så det fan blir ochill"

Nu var det så att du citera Guidetti i ett citat där det är tydligt att det var Nordfeldt som sa det, att Guidetti stället krav är smått komiskt med tanke på hur jävla lite han presterat.

Ja nu har vi investerat så mycket i honom så vad är ditt förslag?

Helt enig.

jag ber om ursäkt jag tänkte inte på citatet när jag skrev frågan det var därför jag markera el gordos namn, min fråga gällde inte citatet utan att el gordo är en av dom som ställer krav på truppen

missförstånd gjorde oss eniga oeniga men det är bra nu puss

att krav från er börjar ställas på att det är slut med cirkus och snack och börja prestera istället
Citera
2023-05-02, 19:55
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Guidetti sa att man borde gå "back to basics" med taktiken. Milo och Nordfeldt klagade på bristande energi och dålig inställning.

Är det inte jävligt märkligt hur vissa saker kan sitta i väggarna?

Norling kritiserades för sitt spel som var alldeles för ”basic” (baktungt) och inledde då experiment Atalanta. Katastrof och Bartosz fick städa tillbaka till ”basic” före han började kritiseras. Brännström tar efter och försöker göra sitt intryck men får redan nu tryck på sig (eller efterföljare) att ta saker tillbaka till ”basic” före man garanterat vill komma ifrån ”basic” igen

Gräset är verkligen aldrig grönare på Friends
Citera
2023-05-02, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Och straffar lär dom säkert få, dom har ju redan fått typ 85% av alla straffar dömda hittills och ett antal rent ut sagt felaktiga.
Ingen lika billig som eran avgörande straff mot Kalmar dock.

Sedan kommer vi få mycket straffar hela året. Det blir lätt så när vindsnabba anfallare huserar i motståndarnas straffområde 90% av all tid i match efter match.
Citera
2023-05-02, 20:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Är det inte jävligt märkligt hur vissa saker kan sitta i väggarna?

Norling kritiserades för sitt spel som var alldeles för ”basic” (baktungt) och inledde då experiment Atalanta. Katastrof och Bartosz fick städa tillbaka till ”basic” före han började kritiseras. Brännström tar efter och försöker göra sitt intryck men får redan nu tryck på sig (eller efterföljare) att ta saker tillbaka till ”basic” före man garanterat vill komma ifrån ”basic” igen

Gräset är verkligen aldrig grönare på Friends
Lättare att skylla på taktik och tränare än att inse att man är en bortskämd horunge som inte orkar springa i 90 minuter och ge en 100 insats om det inte är toppmatch. Nu verkar spelare (iaf. Milo och Nordfeldt..) inse att det inte går att lasta över allt ansvar på Brännström när man redan gjort det förra säsongen med Bartosz men vi får väl se var det hela slutar inom kort.
Citera
2023-05-02, 20:08
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Lättare att skylla på taktik och tränare än att inse att man är en bortskämd horunge som inte orkar springa i 90 minuter och ge en 100 insats om det inte är toppmatch. Nu verkar spelare (iaf. Milo och Nordfeldt..) inse att det inte går att lasta över allt ansvar på Brännström när man redan gjort det förra säsongen med Bartosz men vi får väl se var det hela slutar inom kort.

skönt läsa sånt här men går det få förändring med brännan ? känns som han tappat allt och alla dom som är anställda för backa honom är på semester eller sjukskrivna kanske är det bäst att gå back to ica basic med någon annan som tränare ?
Citera
2023-05-02, 20:10
Medlem
Londons avatar
Citat:

Nu ser vi på hans agerande från samma ögon. Att komma i bra form från hans utgångsposition är dock inget som kräver mirakel. Tvärt om.

Har han det inte i sig själv av oklara anledningar får organisationen steppa in. En slimmad JG som visar i handling att han vill vända på detta kan räcka lång väg. Borde vara en enkel icke-fråga.

Edit: första steget som i alla problem är att inse problemet och plocka ner honom från tronen. Vad du precis har gjort.
Senast redigerad av London 2023-05-02 kl. 20:20.
Citera
2023-05-02, 20:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Så du menar då att betongplastsandmattan på tele2 är bra och hur ofta är gräset på friends bra och det skitet ska vara nationalarena. Avundsjuk knappast, ni stockholmare har fan storhetsvansinne som heter duga.
Stockholm Stadion och Grimsta har speldugliga planer också..
Vilka är etta tvåa och trea i publikligan?
Citera
2023-05-02, 20:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
skönt läsa sånt här men går det få förändring med brännan ? känns som han tappat allt och alla dom som är anställda för backa honom är på semester eller sjukskrivna kanske är det bäst att gå back to ica basic med någon annan som tränare ?
Sure, att byta tränare hade kanske fungerat om det inte redan varit en ordentlig rotation på rollen tidigare. Jag tycker ex. att vi borde låtit Alm gå från posten bra mycket tidigare än han gjorde. Att byta tränare i dagsläget löser dock inte de grundläggande problemen såvida vi inte har en tvättäkta psykopat á Bielsa eller Magath tillgänglig att komma in och fysiskt slita ner vissa spelare från sin höga hästar. Helst hade jag sett att truppen får gå hem från Mjällby efter ha först bett om ursäkt till varenda människa som orkar ta resan ner om man fortsätter i samma mönster.

Citat:
Nu ser vi på hans agerande från samma ögon. Att komma i bra form från hans utgångsposition är dock inget som kräver mirakel. Tvärt om.

Har han det inte i sig själv av oklara anledningar får organisationen steppa in. En slimmad JG som visar i handling att han vill vända på detta kan räcka lång väg. Borde vara en enkel icke-fråga.
Ja, vi får väl banta hans kontrakt rejält om han själv vägrar banta kroppen. Klarar man bara av att spela en handfull minuter varje säsong ska man också ha betalt därefter. Sen är det inte bara JG som ska ha kritik utan det är snarare 2/3 av truppen som ska ha ordentligt med skit. Billy är exempelvis på väg att göra en Ravel Morrison. Oerhörd talang som håller på att rinna ut i sanden och det är helt och hållet självförvållat.
Citera
2023-05-02, 20:47
Medlem
Londons avatar
Citat:
Sure, att byta tränare hade kanske fungerat om det inte redan varit en ordentlig rotation på rollen tidigare. Jag tycker ex. att vi borde låtit Alm gå från posten bra mycket tidigare än han gjorde. Att byta tränare i dagsläget löser dock inte de grundläggande problemen såvida vi inte har en tvättäkta psykopat á Bielsa eller Magath tillgänglig att komma in och fysiskt slita ner vissa spelare från sin höga hästar. Helst hade jag sett att truppen får gå hem från Mjällby efter ha först bett om ursäkt till varenda människa som orkar ta resan ner om man fortsätter i samma mönster.

Ja, vi får väl banta hans kontrakt rejält om han själv vägrar banta kroppen. Klarar man bara av att spela en handfull minuter varje säsong ska man också ha betalt därefter. Sen är det inte bara JG som ska ha kritik utan det är snarare 2/3 av truppen som ska ha ordentligt med skit. Billy är exempelvis på väg att göra en Ravel Morrison. Oerhörd talang som håller på att rinna ut i sanden och det är helt och hållet självförvållat.

Lovar att sluta leka Dr Phil efter detta inlägg men JG är ju i mångt och mycket centrum i denna trupp. Typ som Zlatan var i landslaget senare år på gott och ont. Funkar inte mittpunkten blir det snabbt ringar på vattnet.

Har ingen aning om vad som fick honom att dyka upp i den form han befann sig i eller varför han fortsatt inte kommit till rätta med det. Något säger mig dock att han behöver mer stöttning än krav.

Jag har hånat honom för att jag är en antagonist men lösningen på detta lär inte vara ökad press på honom. Varför vet jag inte men han verkar behöver vägledning för att komma tillbaka. Det är dock inte detsamma som att säga att man accepterar hur han ser ut idag och vara kravlös på förändring.
Senast redigerad av London 2023-05-02 kl. 20:50.
Citera
2023-05-02, 20:52
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Lovar att sluta leka Dr Phil efter detta inlägg men JG är ju i mångt och mycket centrum i denna trupp. Typ som Zlatan var i landslaget senare år på gott och ont. Funkar inte mittpunkten blir det snabbt ringar på vattnet.

Har ingen aning om vad som fick honom att dyka upp i den form han befann sig i eller varför han fortsatt inte kommit till rätta med det. Något säger mig dock att han behöver mer stöttning än krav.

Jag har hånat honom för att jag är en antagonist men lösningen på detta lär inte vara ökad press på honom. Varför vet jag inte men han verkar behöver vägledning för att komma tillbaka. Det är dock inte detsamma som att säga att man accepterar hur han ser ut idag och vara kravlös på förändring.

får jag också vara dr trots bajare ? isåfall tror jag en sån som el gordo behöver sättas på plats för att prestera eller finna motivation/glöd så när han som svagbegåvad inbillar sig att han är samma kung som i feyenoord och aik fansen bekräftar det så får man inte en el gordo från 2013 utan en som la skorna på hyllan 2019 det bästa hade varit att fansen inte varit sålda på värvningen utan hånat honom mer än tex du och jag för då hade han gjort 20 mål och kunnat ställa krav

jag säger inte att jag har rätt men allt tyder på att jag har rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in