Citat:
Ursprungligen postat av
fredrik29
Finns en hel del som talar emot Häcken. 1. Det är extremt svårt att försvara ett guld, det är dessutom en klubb som aldrig varit i den positionen att göra det. 2. Det kommer att komma skador, svackor, spelarförsäljningar. 3. Dom ska klara av dubbleringen med europakval samt allsvenskan, även det en position dom aldrig varit i, ja dom har kvalat i europa men nu lär det nog bli lite fler matcher än första omgången i ett skitkval då det räcker att klara sig förbi första cl-omgången för att få fler chanser i kval till andra europeiska cuper, inget heller den klubben har erfarenhet av. Dessutom har dom väl inte så värst bred trupp.
Ja dom ser extremt starka ut nu i början men jag tror inte alls dom klarar försvara guldet, erfarenheten i klubben att klara allt det här finns helt enkelt inte.
De har väl gjort sitt bästa för att öka förutsättningarna i alla fall. Men serien är jämn. Men man missar en sak - ren statistik. Jag menar jag vill inte se personer som du säga i slutet av 23 om vi säger titta Häcken blev fyra jag hade rätt experterna hade fel. Det är inget fel att resonera som du gör men om vill ser på förutsättningarna har ändock Häcken hyfsade men om man är säg realistisk talar statistiken emot.
Om vi ser med positiva Häckenglasögon, och säger att de har bäst odds (inför säsongen då det ju är då man tippar) 25%, MFF 20 %, Djurg 20% Hby 15 % AIK 12 % Övriga 8%, skit i procenten det är inte poängen. Då ger det Häcken 25% Annat lag 75% så oddsen blir ju helt annorlunda om man resonerar , ta ut den klubb du tror vinner av alla lag eller ta ut svaret Häcken vs vilket annat lag som helst.
I ditt inlägg tänker du det senare alternativet vilket jag håller med om, men att säga att klubben pga bristande erfarenhet dvs inte kunna bygga en trupp eller att de inte begriper att flera nyckelspelare sannolikt försvinner det tror jag inte på. De är nog högst medvetna om det , men det är ingen klubb i Sverige som inte påverkas av tex de skador som Häcken har haft - de är mer otur än bristande erfarenhet. De kommer minska Häckens chanser då ju en av förutsättningarna för att de mot statistiken 1 på 4 enligt ovan sannolikt behöver rycka åt sig ett försprång att leva på samtidigt som de andra lagen likt ifjol lägger krokben för sig själva och varandra.
Men toppen i AS har jämnats ut känns det som de sista åren. Det gör det också svårare att försvara guldet.