2022-12-02, 17:07
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det råder ju förstås delade meningar om huruvida nig hade allsvenskans spelskickligaste mittfält. Du är berättigad till din åsikt dock.
Det beror på hur du menar? Visst råder det lite delade meningar kring huruvida Gustafsonx2+Rygaard var bättre än Källström+Rehn+Andreas Johansson. Men på dig låter det nästan som att det skulle råda delade meningar om vilket lag som hade finast mittfält 2022? Det gör det såklart inte. Alla vet.
Citera
2022-12-02, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det beror på hur du menar? Visst råder det lite delade meningar kring huruvida Gustafsonx2+Rygaard var bättre än Källström+Rehn+Andreas Johansson. Men på dig låter det nästan som att det skulle råda delade meningar om vilket lag som hade finast mittfält 2022? Det gör det såklart inte. Alla vet.
Häcken var välförtjänta vinnare 2022, det säger jag inget om.

Andreas Johansson har aldrig varit en särkilt bra mittfältare (eller spelare). Han var bra 2002(?) precis som Markdstedt och Hermansson var bra 2001. Kan nämna flera bättre mittfält genom åren.

Häcken hade ett fint mittfält i år. Frågan är om dom kommer få det i närheten av lika lätt att glänsa nästa år, när alla vill slå Häcken. Jag tror inte det, du får gärna tro det så kan vi återkomma vem som hade rätt.
Senast redigerad av se_där... 2022-12-02 kl. 17:35.
Citera
2022-12-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Helt meningslöst att ens skapa en tråd om Allsvenskan 2023.
Vilken tid stänger dom ner internet på dit dagcenter? Hoppas ni åker ur superettan med . Ni Är bajs
Citera
2022-12-02, 19:23
Medlem
Så andra omgången är hybris trazke nere igen.? Fan ska man behöva vänta så länge?
Citera
2022-12-02, 19:35
Medlem
Londons avatar
Citat:
Häcken var välförtjänta vinnare 2022, det säger jag inget om.

Andreas Johansson har aldrig varit en särkilt bra mittfältare (eller spelare). Han var bra 2002(?) precis som Markdstedt och Hermansson var bra 2001. Kan nämna flera bättre mittfält genom åren.

Häcken hade ett fint mittfält i år. Frågan är om dom kommer få det i närheten av lika lätt att glänsa nästa år, när alla vill slå Häcken. Jag tror inte det, du får gärna tro det så kan vi återkomma vem som hade rätt.

Hög svansföring före säsongen!

Är du med i diskussionen nästa år, till skillnad mot 2022, när Bajen ligger utanför topp-tre?
Citera
2022-12-02, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
Så andra omgången är hybris trazke nere igen.? Fan ska man behöva vänta så länge?
Ja. Med tanke på hur matchen såg ut hemma mot Bajen i år så är man ju livrädd för det mötet. Speciellt nu när Lill-tjocko rymt till Sydkorea också.
Citera
2022-12-02, 23:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ja precis. Glömde att nämna att en överpresterande Jeremejeff spelade in också. Jag tror ingen spelar på att han återupprepar årets bravad, om han ens är kvar i Häcken nästa år.

En förhållandevis svag budget gör att Häcken får hoppas på diverse rejects från de större klubbarna, och att det slår bättre ut än det gjort för Peking de senaste åren.

Alla kommer vilja slå mästarna. Det krävs något extra att stå emot det, och det har inte Häcken skulle jag säga.
Häcken räddades av mångårigt kioskmygel och Qatar-VM.
Citera
2022-12-03, 05:16
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Häcken räddades av mångårigt kioskmygel och Qatar-VM.
Kom igen nu Kukräven. Häcken vann komfortabelt trots mycket marginaler emot under säsongen. Det är ganska ovanligt.
Citera
2022-12-03, 11:40
Så vi startar säsongen mot Kalmar i år igen... Fan vad SvFF är kåta på att bygga upp ett narrativ och skapa nerv. Nåväl, blir spännande att se hur Rydström agerar mot sitt tidigare lag.

Annars helt okej inledning, lite synd att matchen mellan de två giganterna i svensk fotboll redan sker i omgång 3. Även lite störigt att vi redan på våren får konkurrenterna på besök i form av Hammarby, AIK samt Häcken efter varandra. På tal om återkommande ting, det blir Stockholmsvecka även denna säsong, 0 poäng att räkna in där redan nu...

Avslutningen kunde ha varit lite enklare tycker man så här spontant, tufft att åka till Norrköping och Göteborg men skönt att man avslutar säsongen hemma mot ett förhoppningsvis Elfsborg som är mitt i ingenmansland och inte har något att spela för.

Nu blev man fan sugen på april.
Citera
2022-12-03, 16:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Kom igen nu Kukräven. Häcken vann komfortabelt trots mycket marginaler emot under säsongen. Det är ganska ovanligt.
Män med hår på bröstet vågar beskriva verkligheten som den är medans barn ägnar sig åt förnekelse. Ni hade självklart det tyngsta mittfältet 2022 och att hävda motsatsen innebär i mina ögon automatisk idiotförklaring. Huruvida ni går in i nästa säsong med samma kvalitet är dock upp till bevis och vi har en ganska lång historik av onehit wonders i allsvenskan och väldigt få klubbar som klarat av bedriften att dominera två år i rad.
Citera
2022-12-03, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Män med hår på bröstet vågar beskriva verkligheten som den är medans barn ägnar sig åt förnekelse. Ni hade självklart det tyngsta mittfältet 2022 och att hävda motsatsen innebär i mina ögon automatisk idiotförklaring. Huruvida ni går in i nästa säsong med samma kvalitet är dock upp till bevis och vi har en ganska lång historik av onehit wonders i allsvenskan och väldigt få klubbar som klarat av bedriften att dominera två år i rad.
Så är det ju. Men vi kommer få behålla Rygaard och Simon. Samuel kanske lämnar om det kommer ett idiotanbud och han blir såklart svår att ersätta fullt ut men Romeo Amane hade förmodligen startat i så gott som alla andra allsvenska lag 2022. En vansinnig talang som såklart hade en tuff konkurrens från våran mittfältstrio i år.
Citera
2022-12-03, 19:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Välförtjänta vinnare! Finns inga ursäkter eller andra anledningar än det bästa laget som vann. Oavsett vad Smålandsdjurgårdare och andra försöker hävda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in