2023-03-10, 22:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Så vilket lag hejar du på?

Jag hejar på klubbar som man kan respektera och som spelar bra fotboll. Sådana klubbar finns det gott om. Vad gäller genuint supporterskap så är den klubb som ligger närmast att ha mig som supporter IFK Eskilstuna.
Citera
2023-03-10, 23:22
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag hejar på klubbar som man kan respektera och som spelar bra fotboll. Sådana klubbar finns det gott om. Vad gäller genuint supporterskap så är den klubb som ligger närmast att ha mig som supporter IFK Eskilstuna.

Då har man lärt sig en hel del nytt. Synd att ni torskade finalen -23 mot Gnaget trots Dahlströms balja. Hade ni vunnit den hade ni haft dubbelt så många allsvenska guld som Bajen.

Gissar att Sebastian Larsson ses som en judas i stan?
Citera
2023-03-10, 23:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Då har man lärt sig en hel del nytt. Synd att ni torskade finalen -23 mot Gnaget trots Dahlströms balja. Hade ni vunnit den hade ni haft dubbelt så många allsvenska guld som Bajen.

Judas? Skulle han spelat för AFC menar du? Som var den enda toppklubben i Eskilstuna när han kom hem.

För övrigt tog se-där och typ 4 till hammarbyare här ut guldet efter omgång 6 typ. Känner privat hammarbyare som också gjorde det. Kommer låta likadant iår om dom vinner första 6.
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-03-10 kl. 23:48.
Citera
2023-03-10, 23:56
Medlem
Ziccco3s avatar
Sebbe har varit en hjälte från Etuna i hela sitt liv.

Arsenal osv till AIK alltid hjärta och själ, jag bor inte i Etuna men har kusiner som bor där och Sebbe är stor i smedstan. Han är även stor för oss Gnagare!!

Respekt för en som spelade med sitt hjärta för Sverige och sitt klubblag.
Citera
2023-03-11, 00:18
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Judas? Skulle han spelat för AFC menar du? Som var den enda toppklubben i Eskilstuna när han kom hem.

För övrigt tog se-där och typ 4 till hammarbyare här ut guldet efter omgång 6 typ. Känner privat hammarbyare som också gjorde det. Kommer låta likadant iår om dom vinner första 6.

Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Sebbe har varit en hjälte från Etuna i hela sitt liv.

Arsenal osv till AIK alltid hjärta och själ, jag bor inte i Etuna men har kusiner som bor där och Sebbe är stor i smedstan. Han är även stor för oss Gnagare!!

Respekt för en som spelade med sitt hjärta för Sverige och sitt klubblag.

Det var ett litet skoj med passning till finalen som spelades för exakt hundra år sedan. Tänkte att det kanske var ont blod mellan klubbarna sedan dess.

De har även fostrat Kapten Danielson.
Citera
2023-03-11, 00:22
Medlem
Ziccco3s avatar
Citat:
Det var ett litet skoj med passning till finalen som spelades för exakt hundra år sedan. Tänkte att det kanske var ont blod mellan klubbarna sedan dess.

Vem bryr sig om feta djurgården som inte spelat för Sverige.
Citera
2023-03-11, 00:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Då förstår jag. AIK och IFK Eskilstuna har en bra relation annars. Många trådar man kan finna allt från Jyrki Nieminen till Pagge och Andreas Alm.
Citera
2023-03-11, 00:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jag bor inte i den staden så jag har ingen aning. Började hålla på klubben tack vare en släkting för många år sedan. Men det är inte en klubb jag följer slaviskt direkt.
Citera
2023-03-11, 18:57
Jag brukar vara ganska tidig med att spota lovande talanger.

Har dock inte velat hoppa på den här hypen kring Sonko då jag tyckt att det snackats om honom för länge utan att det hänt något. Men fan vet om han inte är på riktigt ändå? Fint inhopp idag.
Citera
2023-03-12, 06:12
Vilken jäkla bredd vi har på yttrarna nu.

Sadiq, Lars Olden Larsen, Uddenäs, Momodou Sonko. Vi har Benie som egentligen varit mest ytter hos oss. Vi har Sana och Ali Youseff på väg tillbaka från skador.

Vi snackar om spelare som skulle varit startspelare i merparten av andra allsvenska lag som inte ens kommer ta plats på våran bänk.

Lyxigt såklart, men kan även bli ett problem med unga lovande spelare som t ex Uddenäs.
Citera
2023-03-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Nej, det var det ingen som gjorde. Det blir inte mer sant hur mycket ni än upprepar det för att passa er agenda.
Citera
2023-03-12, 12:05
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag brukar vara ganska tidig med att spota lovande talanger.

Har dock inte velat hoppa på den här hypen kring Sonko då jag tyckt att det snackats om honom för länge utan att det hänt något. Men fan vet om han inte är på riktigt ändå? Fint inhopp idag.

Sonko måste vara ett av de fulaste namnen som finns. Det låter inte ens riktigt, mer som nåt gammalt Stockholmsord för mongo typ. Ditt jeevla sonko!

Sonko Sundberg är top 5 fulaste namnen i Allsvenskan ever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in