2023-09-04, 11:36
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sitt ner i båten ditt vrak innan vi knuffar dig överbord. Snabb matematik sätter er i kurs att tangera oss i antal SM Guld om ~900 år med nuvarande fart. Jag hade inte varit så jävla stolt om jag var du.

Edit*
För att förtydliga gäller alltså ovanstående naturligtvis endast om vi går på RoddBulls yngre födelseår och utgår från att vi inte vinner Allsvenskan under samma period.
Är det du, Henning Berg?
Presskonferensen var fan det värsta bölandet jag har hört av en tränare.
Citera
2023-09-04, 11:41
Medlem
Rydström tycker 11 minuter var korrekt... intressant beskrivning av MFFs första halvlek dock, det får jag ge honom, MFF spelade som att dom hade ett spett i röven...
Citera
2023-09-04, 11:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Kalmar spelade som Kalmar gör igår. Massvis med boll men utan att hota nånting. Mjällby fick ett tidigt mål, sen gjorde dom det som Mjällby gör bäst, stabilt uppoffrande försvarsspel över hela banan.
Kul att se vilken respekt, nej stryk det, rädsla ska det vara, som en del försvarare har för Herman Johansson. Syntes tydligt igår vid 0-2-målet, Kalmarförsvararen backade och backade utan att gå så pass nära att han på något sätt hotade. Herman tackade och tog emot ytan han fick genom att skicka ett perfekt inlägg till Fenger som också fixade timingen perfekt. Dom var typ 2 mot 5 eller nått sånt där i den kontringen.
Känns också som att han blivit bättre på att hålla ordning på armarna och använder sin fysik effektivare nu.
Kul detalj också att Mjällby är 3:e bäst i allsvenskan på offensiva fasta utan att ha gjort ett enda hörnmål. Den känns mer än bara något udda.

Dock lite oroande med Noel Törnqvist som fick utgå i första. Hoppas det bara var en smäll och inget allvarligare.
Citera
2023-09-04, 11:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Är det du, Henning Berg?
Presskonferensen var fan det värsta bölandet jag har hört av en tränare.
Hade du förväntat dig att vi skulle ta något så förnedrande som en förlust mot er med lugn och ro? Vi kan ju inte ens skylla på tydligt handsmål denna gången.
Citera
2023-09-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Rent önsketänkande, men tack för skrattet.

Hur är det önsketänkande? Aik's grej var ju att man är derbykungar. Ni har torskat alla derbyn iår, erat lag är uselt, ni riskerar att åka ur serien, och ni har sämst ekonomi. Det här har dessutom varit så sedan förra säsongen, och det har bara blivit värre. Åker ni ur nu så finns risken att ni aldrig kommer ikapp igen.
Citera
2023-09-04, 12:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sitt ner i båten ditt vrak innan vi knuffar dig överbord. Snabb matematik sätter er i kurs att tangera oss i antal SM Guld om ~900 år med nuvarande fart. Jag hade inte varit så jävla stolt om jag var du.

Edit*
För att förtydliga gäller alltså ovanstående naturligtvis endast om vi går på RoddBulls yngre födelseår och utgår från att vi inte vinner Allsvenskan under samma period.

Ja, och isf är Öster där också enligt ditt sätt att resonera. Jag håller dock inte med om det sättet att resonera då historiska framgångar (som lottningar på 30 talet...) har lite bäring på dagens läge.
Örgryte går nog också och tror att dom är störst bäst och vackarst, också i botten av tabellen där nere. Och det kanske är subjektivt sant för dem liksom det verkar vara för dig och ditt lag

Klart är att vi slutat före er 4 av de 5 senaste åren. Några år innan dess kanske såg det annorlunda ut men i nuläget är det ni som blev överkörda med 4-2 och håller på åka ur allsvenskan. Om ett år kanske det finns anledning att omvärdera det, även om jag inte ser mycket som tyder på det men det återstår att se...
Senast redigerad av QuantumQuill 2023-09-04 kl. 12:42.
Citera
2023-09-04, 13:27
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Hur är det önsketänkande? Aik's grej var ju att man är derbykungar. Ni har torskat alla derbyn iår, erat lag är uselt, ni riskerar att åka ur serien, och ni har sämst ekonomi. Det här har dessutom varit så sedan förra säsongen, och det har bara blivit värre. Åker ni ur nu så finns risken att ni aldrig kommer ikapp igen.
För att du hittar på. Nej, AIK har inte torskat alla derbyn i år. Ekonomin har aldrig någonsin varit så bra som den är. AIK överlever inte på "skumma affärer" eller lån. Även om man skulle åka ut så är man tillbaka året efter.
Citera
2023-09-04, 14:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
För att du hittar på. Nej, AIK har inte torskat alla derbyn i år. Ekonomin har aldrig någonsin varit så bra som den är. AIK överlever inte på "skumma affärer" eller lån. Även om man skulle åka ut så är man tillbaka året efter.
Inte insatt i er ekonomi men om den är bättre än någonsin varför lånar man då pengar? Kan inte du förklara hur läget ligger till? Det är väldigt tvära kast mellan ”bättre än någonsin” och ”ruinens brant”. Ena stämmer ju uppenbarligen inte.
Citera
2023-09-04, 14:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Fast det där stämmer ju inte överhuvudtaget. Vi vann mot Hammarby årets första derby. Vi kommer vinna mot diffen inför ett kokande Friends
Citera
2023-09-04, 14:17
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fast det där stämmer ju inte överhuvudtaget. Vi vann mot Hammarby årets första derby. Vi kommer vinna mot diffen inför ett kokande Friends
Redan glömt cupen?
Citera
2023-09-04, 14:37
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Inte insatt i er ekonomi men om den är bättre än någonsin varför lånar man då pengar? Kan inte du förklara hur läget ligger till? Det är väldigt tvära kast mellan ”bättre än någonsin” och ”ruinens brant”. Ena stämmer ju uppenbarligen inte.
Man lånar (mycket förmånligt lån från Den Svarta Massan) pga likviditeten, t.ex är det vanligt att man får pengar för spelarförsäljningar över tid och inte som en klumpsumma. Inga konstigheter.
Citera
2023-09-04, 15:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Redan glömt cupen?

Japp tydligen

Men detta ser jag som ett jävla skit år. Hålla sig kvar nu sen är vi tillbaka som derby kungar nästa år

Kul att ni får vinna nångång också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in