Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Hoppas på att de serverar svensk störrom till förrätten och i övrigt att temat är svensk matinnovation.
Magnus Ek och Agneta Green säljer ju sitt Oaxen så de borde vara bra att ta in nu. Magnus fixar krubbet, Agneta fixar vinerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil85
Undrar vad min vänn Anastasia hade sagt om man kom hem med "farmad" vilket man inte tror det är och köpte beluga kaviar för 28 000 kr/kg.
Rom / kaviar kan absolut vara antingen huvudkomponent i en förrätt eller ett tillbehör för Varmrätt (vilken fisk isåfall?)
Vi har ju även produktion av löjrom från Kalix, men detta serverade dem som förrätt 2019 så de kommer förmodligen inte vara igen.
Sen finns det ju även laxrom ifrån Älvdalen, detta kan vara aktivt då prinsessan Madeleine ävdå kommer därifrån.
Å som du sa tidigare finns det även sikromen, vilket jag har provat en sort av å kan tänka mig det finns intresse av.
Enligt mig är all rom/kaviar som produceras i Sverige farmad, men numera finns det bra tekniker som gör att fisken inte längre bara får ett liv för att producera en batch. Detta är både bra ekonomiskt & miljövänligt.