Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-27, 22:35
  #1
Avstängd
Kan någon tipsa om en bra övervakningskamera, med riktigt bra upplösning, som både har stöd för WiFi och kan lagra på minneskort? Gärna med detektor, inbyggd eller separat, så att kameran kickar igång vid värme eller rörelse. Kan tyvärr inte ansluta 220V så behöver också ha bra batteritid.

Vill inte ha varken internettips eller länkar, jag vill ha tips från nån som faktiskt kan gå i god för produkten och som monterat/testat själv.
Citera
2022-11-27, 22:49
  #2
Medlem
Onanikrems avatar
Köp en åtelkamera, då får du sms/mms med bild i realtid och kan springa dit med ett bollträ om du är i närheten. De har mörkerseende med infraröd blixt osv, en del går på wifi och nästan alla med ett vanligt sim kontantkort.

https://friluftsproffset.se/atelkamera/
Citera
2022-11-27, 22:51
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Arlo på Kjell o co, billigt just nu.
Citera
2022-11-27, 22:58
  #4
Medlem
Quandmemes avatar
vad ska kameran göra för skillnad?
Citera
2022-11-28, 00:53
  #5
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
vad ska kameran göra för skillnad?
Plingar det till i telefonen när inbrottet sker kan man ju hinna dit och stoppa tjuven.

Annars var det ju någon stockholmare som hade övervakning av sin sommarstuga i Norrland och såg då grannen backa upp mot stugan och stjäla ett lass ved. Klart man har övervakning på sina fastigheter, är ju mest tjuvar och löss överallt nuförtiden.
https://www.expressen.se/nyheter/har...an-sin-granne/
Lite citat om du inte vill klicka in på slaskpressen. – "Redan i söndags såg jag att det var lite aktivitet där vid 16-tiden. Jag tänkte väl att det var någon turist som kört fel och det var inte mer med det. Men sen hände det vid samma tid i måndags, då tänkte jag "vad är det här?", säger Christian.
----

– Då ser jag honom. Han kör upp med bilen, vänder, öppnar bagageutrymmet och sen står han där i fem minuter och fyller hela bagaget med ved.

Fraktbilen, en Volvo, står registrerad på Saab AB och efter att ha sökt kontaktuppgifter till vedtjuven utan framgång bestämde Christian sig för att ta bilen upp till fjällen och konfrontera honom själv.
---Då visade det sig även att den misstänkte är en högt uppsatt chef inom Saab, där han sen flera år tillbaka jobbat med försvar och rymdfart, både i Sverige och utomlands.

Förra året låg hans taxerade inkomst på strax under 1,2 miljoner kronor.

– Jag konfronterade honom. Jag sa det att "du känner inte mig, men jag känner dig som vedtjuven". Då svarade han att "ja, jag har insett att jag snott ved från fel hus", säger Christian."
Citera
2022-11-28, 08:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Plingar det till i telefonen när inbrottet sker kan man ju hinna dit och stoppa tjuven.

Annars var det ju någon stockholmare som hade övervakning av sin sommarstuga i Norrland och såg då grannen backa upp mot stugan och stjäla ett lass ved. Klart man har övervakning på sina fastigheter, är ju mest tjuvar och löss överallt nuförtiden.
https://www.expressen.se/nyheter/har...an-sin-granne/
Lite citat om du inte vill klicka in på slaskpressen. – "Redan i söndags såg jag att det var lite aktivitet där vid 16-tiden. Jag tänkte väl att det var någon turist som kört fel och det var inte mer med det. Men sen hände det vid samma tid i måndags, då tänkte jag "vad är det här?", säger Christian.
----

– Då ser jag honom. Han kör upp med bilen, vänder, öppnar bagageutrymmet och sen står han där i fem minuter och fyller hela bagaget med ved.

Fraktbilen, en Volvo, står registrerad på Saab AB och efter att ha sökt kontaktuppgifter till vedtjuven utan framgång bestämde Christian sig för att ta bilen upp till fjällen och konfrontera honom själv.
---Då visade det sig även att den misstänkte är en högt uppsatt chef inom Saab, där han sen flera år tillbaka jobbat med försvar och rymdfart, både i Sverige och utomlands.

Förra året låg hans taxerade inkomst på strax under 1,2 miljoner kronor.

– Jag konfronterade honom. Jag sa det att "du känner inte mig, men jag känner dig som vedtjuven". Då svarade han att "ja, jag har insett att jag snott ved från fel hus", säger Christian."
Helt jävla otroligt. Sen klagar de när lågavlönade/fattiga stjäl medan de själva rockar loss över miljonen varje år. Nästan alla är tjuvar - bara man ger dem chansen.

*Vem var tjuven i artikeln?
__________________
Senast redigerad av ViskSten 2022-11-28 kl. 08:36.
Citera
2022-11-28, 09:14
  #7
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Helt jävla otroligt. Sen klagar de när lågavlönade/fattiga stjäl medan de själva rockar loss över miljonen varje år. Nästan alla är tjuvar - bara man ger dem chansen.

*Vem var tjuven i artikeln?
Vet inte, kanske finns någon tråd här på Flashback om det.
Visst är det förjävligt, man blir ju fan mörkrädd!
Citera
2022-12-01, 15:21
  #8
Medlem
Taigamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Kan någon tipsa om en bra övervakningskamera, med riktigt bra upplösning, som både har stöd för WiFi och kan lagra på minneskort? Gärna med detektor, inbyggd eller separat, så att kameran kickar igång vid värme eller rörelse. Kan tyvärr inte ansluta 220V så behöver också ha bra batteritid.

Vill inte ha varken internettips eller länkar, jag vill ha tips från nån som faktiskt kan gå i god för produkten och som monterat/testat själv.

Även jag är tacksam för tips ang. detta, letar efter en kamera med ungefär samma specifikationer + mikrofon med tvåvägskommunikation.

Vill inte vara tvungen att prenumerera på någon molntjänst för att kunna använda kameran på ett vettigt sätt.
Citera
2022-12-01, 15:26
  #9
Medlem
Taigamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Arlo på Kjell o co, billigt just nu.

Verkar lovande, har du den själv?

Behöver man betala månadsvis för något för att kunna använda den fullt ut?
Citera
2022-12-01, 15:29
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taigamannen
Även jag är tacksam för tips ang. detta, letar efter en kamera med ungefär samma specifikationer + mikrofon med tvåvägskommunikation.

Vill inte vara tvungen att prenumerera på någon molntjänst för att kunna använda kameran på ett vettigt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Köp en åtelkamera, då får du sms/mms med bild i realtid och kan springa dit med ett bollträ om du är i närheten. De har mörkerseende med infraröd blixt osv, en del går på wifi och nästan alla med ett vanligt sim kontantkort.

https://friluftsproffset.se/atelkamera/

Tackar, den där första kameran skulle man nästan vilja testa. Verkar som att den både fotar och filmar, att den skickar bilder och filmer för lagring i 10 dagar utan kostnad, det räcker mer än väl, för får man en notering via SMS samtidigt så ska det väl inte behöva ta mer än en dag att tömma på bilder/video tänker jag.

Har du testat den eller nån annan själv?

https://www.pnjakt.se/art/atelkamera...8A6337BD8B0835
Citera
2022-12-01, 18:37
  #11
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taigamannen
Verkar lovande, har du den själv?

Behöver man betala månadsvis för något för att kunna använda den fullt ut?
Ja, en kamera kostar 29kr i månaden.
Citera
2022-12-02, 07:31
  #12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Tackar, den där första kameran skulle man nästan vilja testa. Verkar som att den både fotar och filmar, att den skickar bilder och filmer för lagring i 10 dagar utan kostnad, det räcker mer än väl, för får man en notering via SMS samtidigt så ska det väl inte behöva ta mer än en dag att tömma på bilder/video tänker jag.

Har du testat den eller nån annan själv?

https://www.pnjakt.se/art/atelkamera...8A6337BD8B0835
Har två åtelkameror, några år gamla så modellerna finns inte nu. Båda skickar sms/mms bild till min telefon om det rör sig i närheten av kameran, båda fotar i mörker den dyrare ca3k går både på batteri och el adapter, den billiga bara på batteri. Batteripacken 8 aa räcker ca fyra månader.

Har man de utomhus eller riktade utåt så går de igång när minsta fågel för sig i närheten men sätter du de inomhus så skall ju inget röra sig annat än möss då. Edit. Båda går på simkort, har kontantkort i dem. Det finns billigare som bara går på wifi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback