• 1
  • 2
2022-11-26, 23:23
Medlem
Hej! har bestämt mig för att säga upp mig på måndag, arbetar som Cnc-operatör, och har
mått dåligt länge nu, sömnproblem och annat. Jobbet har mera och mera börjat kännas som
ett fängelse, känner att jag behöver miljö-ombyte, har arbetat 12 år på samma.
Har levt sparsamt och är själv, kan klara mig längre tid utan lön. Är inte rik men
har några månadslöner sparat. Skulle helst vilja ta det lugnt och fokusera på att må bra
en tid innan jag söker jobb
Är det någon annan här på FB som är i liknande sits eller varit med om det?
Citera
2022-11-26, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hej! har bestämt mig för att säga upp mig på måndag, arbetar som Cnc-operatör, och har
mått dåligt länge nu, sömnproblem och annat. Jobbet har mera och mera börjat kännas som
Har levt sparsamt och är själv, kan klara mig längre tid utan lön. Är inte rik men
har några månadslöner sparat. Skulle helst vilja ta det lugnt och fokusera på att må bra

Jag gjorde det i affekt en gång, jobbade som konsult. När jag kom hem började jag fundera på vad jag gjort och hur smart det egentligen var. Funderade på vad jag ville syssla med, slutade med att jag letade upp en utbildning samma kväll, gick den senare och gjorde karriär, ff inom konsultbranschen men med annan inriktning. Att må dåligt av sitt jobb är ju inget alternativ.
Citera
2022-11-26, 23:43
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Du menar, att ha varit arbetslös? Ja, det har hänt att man har varit.

Säger du upp dig själv så får du inte A kassa för en viss period. Min A kassa har 45 dagar som ex. Men du behöver inte pengarna skriver du.

Hade jag varit du så hade jag satsat på riktigt ang ledigheten du vill ta ut. Gör något helt nytt istället för att fortsätta lunka omkring i tråkigt väder!

Åk iväg o testa ayachausa eller hur det stavas. Ta licens för segelbåt osv. Ha roliga mål med din ledighet helt enkelt.