Citat:
Ursprungligen postat av
cocavanilla
Olskroken. Ett anrikt och klassisk göteborgsområde som ligger ganska centrat, men som sedan flera år tillbaks är förstört. Tråkigt. Bättre blir det inte med tiden heller.
Många områden kommer gå samma väg tillmötes.
RIP Göteborg
Olskroken, Lunden och hela området kring Redbergsplatsen egentligen är långt från förstört. tvärtom, då det rustas upp och stadskärnan ständigt växer närmare. lätt ett utav Göteborgs trevligaste och mest attraktiva områden. jag läste nyligen en artikel som jämförde Lunden med Majorna under tiden då Majorna växte så det knackade. hippt och tryggt!
Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan S
Av bilden i GP att döma kombinerat med en rundtur på Google Map ser det ut att vara Salong Hevin som drabbats.
Är det någon som känner till ägarna eller viket klientel som brukar uppehålla sig där? När tre beväpnade män försöker råna en frisörsalong mitt på ljusa dagen framstår motivet vara antingen desperation eller att något ytterligare mer personligt är bakomliggande.
det stämmer. jag har aldrig sett något skumt försiggå då jag spatserat förbi.
Citat:
Ursprungligen postat av
blandband1
Från GP.
D.v.s. en lokal förmåga antagligen.
att polisen känner igen en gärningsman antyder inte att personen är boende i närområdet. varför skulle det göra det?!