2022-11-25, 16:41
Medlem
”Tre beväpnade gärningsmän gick in i en salong i Olskroken under fredagseftermiddagen. Personalen tvingades fly från rånarna. En av gärningspersonerna kunde gripas på plats och misstänkts nu för väpnat rån.”

Oklart vad för typ av salong det gäller men gissar på att det är en frisörsalong.

http://www.gp.se/1.86498821
Citera
2022-11-25, 16:47
Medlem
Olskroken. Ett anrikt och klassisk göteborgsområde som ligger ganska centrat, men som sedan flera år tillbaks är förstört. Tråkigt. Bättre blir det inte med tiden heller.
Många områden kommer gå samma väg tillmötes.

RIP Göteborg
Citera
2022-11-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Olskroken. Ett anrikt och klassisk göteborgsområde som ligger ganska centrat, men som sedan flera år tillbaks är förstört. Tråkigt. Bättre blir det inte med tiden heller.

RIP Göteborg
Olskroken har ju dock varit fyllt med fyllon, pundare och annat pack i decennier. Vet inte om jag tycker det är så mkt sämre nu än sedan jag flyttade hit för rätt många år sedan.
Citera
2022-11-25, 17:29
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Olskroken har ju dock varit fyllt med fyllon, pundare och annat pack i decennier. Vet inte om jag tycker det är så mkt sämre nu än sedan jag flyttade hit för rätt många år sedan.
Pundare har det inte varit, däremot alkisar i drivor. Varit Göteborgs mest olycksdrabbade område när det gäller spårvagnsolyckor pga alla fyllon (inget skämt) plus att spårvagnen går ovanligt oskyddat. Det finns visserligen få rena alkisar nu för tiden (de är oftast blandmissbrukare) men tyngdpunkten för hela området har varit alkohol.
Citera
2022-11-25, 18:02
Medlem
Av bilden i GP att döma kombinerat med en rundtur på Google Map ser det ut att vara Salong Hevin som drabbats.

Är det någon som känner till ägarna eller viket klientel som brukar uppehålla sig där? När tre beväpnade män försöker råna en frisörsalong mitt på ljusa dagen framstår motivet vara antingen desperation eller att något ytterligare mer personligt är bakomliggande.
Citera
2022-11-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Av bilden i GP att döma kombinerat med en rundtur på Google Map ser det ut att vara Salong Hevin som drabbats.

Är det någon som känner till ägarna eller viket klientel som brukar uppehålla sig där? När tre beväpnade män försöker råna en frisörsalong mitt på ljusa dagen framstår motivet vara antingen desperation eller att något ytterligare mer personligt är bakomliggande.
Från GP.
Citat:
Polisen kände igen honom på signalementet och han kunde gripas
D.v.s. en lokal förmåga antagligen.
Citera
2022-11-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla

RIP Göteborg
Olskroken, Lunden och hela området kring Redbergsplatsen egentligen är långt från förstört. tvärtom, då det rustas upp och stadskärnan ständigt växer närmare. lätt ett utav Göteborgs trevligaste och mest attraktiva områden. jag läste nyligen en artikel som jämförde Lunden med Majorna under tiden då Majorna växte så det knackade. hippt och tryggt!

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

det stämmer. jag har aldrig sett något skumt försiggå då jag spatserat förbi.

Citat:
Från GP.

D.v.s. en lokal förmåga antagligen.
att polisen känner igen en gärningsman antyder inte att personen är boende i närområdet. varför skulle det göra det?!
Citera
2022-12-14, 06:52
Medlem
Citat:
Det var en annan sak förr, förr var det lite alkisar på torget. Senaste tiden har det börjat ske en hel del rån i området. Först var det Ejdergatan men senaste 5 åren har det eskalerat. De flesta bostäder vid hökegatan är Poseidon som är hyresvärd (vilken pajas som helst kan flytta dit). Bodde i Olskroken 2009-2017, bara i vår trappuppgång flyttade det in två kaosfamiljer under tiden vi bodde där.
Citera
2022-12-14, 07:12
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Längre tråd finns här: (FB) Olskroken i Göteborg: två kvinnor rånade på arbetplatsen (2022-12-13)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in