Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-25, 07:35
  #1
Medlem
Är det bara jag eller är det fler som numera får typ ökad puls när ni går in på Aftonbladet? Så fort man öppnar skiten. "Krisvinter" "alla kommer ha det tufft" "så bör du tänka när räntan höjs", " nu krisrustar MSB" osv.

Känns som att media och journalister har gått ifrån att ge oss nyheter och istället ligger mest fokus skrämselteknik.
Citera
2022-11-25, 07:46
  #2
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Underlivspressen tjänar pengar på dina klick, på din fåfänga, på din rädsla, på din nyfikenhet och framförallt på din monumentala okunskap.
Citera
2022-11-25, 07:51
  #3
Medlem
Timmervargens avatar
Gå in på Aftonbladet för att läsa nyheter är ju som att gå in på Lidl för att köpa ny bil. Du är på fel plats helt enkelt.
Citera
2022-11-25, 07:59
  #4
Medlem
Pressens främsta syfte är att jaga klick. Mer klick innebär större intäkter från annonsörer. Och det som genererar klick från läsarna är inte solskenshistorier utan istället ond bråd död och kris. Det är en extremt enkel och effektiv metod. Människor kan inte hjälpa det, de måste bara läsa om hur krisen kommer göra dem bostadslösa.
Citera
2022-11-25, 08:01
  #5
Moderator
yz44s avatar
Nej aftonblaskan höjer inte min puls det minsta då jag sällan besöker sidan.
Klickbait-rubriker ökar reklamvisningarna och därmed inkomsten för blaskan.

Men det kanske är dags att avveckla presstödet då tidningar i pappersform måste anses tillhöra forntiden.
Citera
2022-11-25, 08:19
  #6
Medlem
Lust att helt bojkotta skiten. Typ nu när man går in. "Ekonomikrisen", "BRF kommer höja sina avgifter med 20%".

Finns det någon bättre tidning man kan gå in på som inte livnär sig på andra människors rädsla?
Citera
2022-11-25, 08:30
  #7
Medlem
Beridarebansgatans avatar
Jag kanske inte gillar Aftonbladet. Men det är upp till den enskilde personen vilka sajter man går in på. Om du inte gillar AB så kan du gå in på Exp eller Fria tider eller annan valfri sida. Varför alltid detta ständiga gnäll till ingen nytta?
Citera
2022-11-25, 08:42
  #8
Medlem
Beridarebansgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Nej aftonblaskan höjer inte min puls det minsta då jag sällan besöker sidan.
Klickbait-rubriker ökar reklamvisningarna och därmed inkomsten för blaskan.

Men det kanske är dags att avveckla presstödet då tidningar i pappersform måste anses tillhöra forntiden.

Samma sak gäller mig, har inte varit inne på Aftonbladet på minst 10 år så min puls går inte upp av den blaskan. Men frågan är hur det är med presstödet som du nämner. Vad jag känner till i alla fall från för några år sedan så är den tidning som haft högst presstöd Svenska Dagbladet. Skvallerblaskor som Expresen och Aftonbladet tror jag inte haft något presstöd alls så jag har svårt att förstå varför det klagas så stort på just Aftonbladet och Expressen i stödsammanhang, då borde man väl klaga på SVD och andra tidningar istället?
Citera
2022-11-25, 08:44
  #9
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noproblem88
Är det bara jag eller är det fler som numera får typ ökad puls när ni går in på Aftonbladet? Så fort man öppnar skiten. "Krisvinter" "alla kommer ha det tufft" "så bör du tänka när räntan höjs", " nu krisrustar MSB" osv.

Känns som att media och journalister har gått ifrån att ge oss nyheter och istället ligger mest fokus skrämselteknik.
Det är väl klart fan man får ökad puls om man är dum nog att läsa såssenyheter
Citera
2022-11-25, 08:48
  #10
Medlem
Beridarebansgatans avatar
Jag har svårt att förstå hur TS kan vara så dum att han går in på Aftonbladet om han ogillar tidningen, det är ju samma sak som att han köper den i kiosken. När jag då uppmanar TS att istället läsa andra tidningar på nätet, bland annat Fria tider, så svarar TS att han tror att jag jobbar på Aftonbladet. Ingen logik överhuvudtaget.
Citera
2022-11-25, 08:48
  #11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noproblem88
Är det bara jag eller är det fler som numera får typ ökad puls när ni går in på Aftonbladet? Så fort man öppnar skiten. "Krisvinter" "alla kommer ha det tufft" "så bör du tänka när räntan höjs", " nu krisrustar MSB" osv.

Känns som att media och journalister har gått ifrån att ge oss nyheter och istället ligger mest fokus skrämselteknik.

Det fick jag också när jag läste svenskfientlig media. Slutade med det för över 10 år sedan. Idag är det bättre.
Citera
2022-11-25, 09:04
  #12
Medlem
Istället för att dumföklara mig så räcker det ifall ni anger vilken tidning som är bäst. Det är nämligen det jag behöver hjälp med och inte bli dumförklarad. Jag vet vad min IQ ligger på. Så gör er inte besväret ifall ni inte har någonting vettigt att ge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback