2022-11-25, 00:35
Medlem
Tja, jag fick en Rolex klocka av min numera döda granne och funderar på att sälja denna. Det är en damklocka på 26mm. De är märkt Cellini men jag lyckas inte hitta något serienummer etc. Någon som vet hur man värderar och säljer en sådan? Den ser ut att vara ca 15-20 år gammal.
Mvh 3nix
Citera
2022-11-25, 00:57
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3nix
Tja, jag fick en Rolex klocka av min numera döda granne och funderar på att sälja denna. Det är en damklocka på 26mm. De är märkt Cellini men jag lyckas inte hitta något serienummer etc. Någon som vet hur man värderar och säljer en sådan? Den ser ut att vara ca 15-20 år gammal.
Mvh 3nix

Här kan du läsa om hur du hittar tillverkningsnummer på Rolex.

https://precisionwatches.com/rolex-y...umbers-lookup/
Citera
2022-11-25, 01:24
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Någon som vet hur man värderar och säljer en sådan?
Man kontaktar en seriös handlare.
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
"numera död granne"
Spooky värre.
Citera
2022-11-25, 15:24
Medlem
Citat:
Mvh 3nix

Beroende pa vilket material den ar gjord I, skick och om komplett med box&cert sa ar den nog vard atminstonde 15K och uppat.
Forutsatt att den ar akta givetvis.

Serienummer samt refnr sitter ingraverat men kraver att lanken tas av for att se.

Salja....Ingen popular modell. Orkar du med privatsalj sa lista den pa diverse klockforum eller C24.
Annars lamna till seriost auktionshus som har specifika klockauktioner typ Kaplans.

Har har du de Cellini 26 som ar tillsalu pa C24 som refmatetial

https://www.chrono24.com/rolex/ref-6621.htm#gref
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in