Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-25, 00:09
  #1
Medlem
Enydrions avatar
Jag kör en del över en trådlös Loco M2 och använder AnyDesk för att komma åt andra datorn, men om jag använder dra och släpp så misslyckas och avbryts kopieringen vid stora filer.

Funderar på att testa EaseUS Todo PCTrans som kanske kan göra det bättre, några andra tips?

Kan Total Commander göra det tex?

Laddar ner filer på andra datorn men vill slippa gå över med en hårddisk...
Citera
2022-11-25, 01:00
  #2
Medlem
Niggerss avatar
Kan du inte bara del ut hårddisken på nätet och sedan kör vanliga nätverksdelning? Om dom sitter på samma nätverk kan det inte vara så knepigt. Annars sätt upp en FTP server på ena datorn och kör vanlig FTP.
Citera
2022-11-25, 02:33
  #3
Avstängd
CitrusInYourEyes avatar
Filezilla enkelt och stabilt.
Citera
2022-11-25, 12:57
  #4
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag kör en del över en trådlös Loco M2 och använder AnyDesk för att komma åt andra datorn, men om jag använder dra och släpp så misslyckas och avbryts kopieringen vid stora filer.

Funderar på att testa EaseUS Todo PCTrans som kanske kan göra det bättre, några andra tips?

Kan Total Commander göra det tex?

Laddar ner filer på andra datorn men vill slippa gå över med en hårddisk...

Finns dom i samma nätverk?

Om så läs tipset: "SÅ ENKELT DELAR NI FILER I ERT HEMNÄTVERK!" på: https://winguider.se/tips-n-trix.html
Så slipper du använda 3:e partsprogram... (Du använder då endast Utforskaren)
Citera
2022-11-25, 13:22
  #5
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Finns dom i samma nätverk?

Om så läs tipset: "SÅ ENKELT DELAR NI FILER I ERT HEMNÄTVERK!" på: https://winguider.se/tips-n-trix.html
Så slipper du använda 3:e partsprogram... (Du använder då endast Utforskaren)

Ja, samma nätverk, så använder dra och släpp via Anydesk, men är det en fil på typ 3gig så händer nåt efter kanske halva filen kopierats och man får börja om, men kanske kan vara värt att testa att dela ut en folder, det kanske fungerar bättre än Anydesk, men jag betvivlar det, var länge sedan jag gjorde det senast..
Citera
2022-11-26, 17:47
  #6
Moderator
Rassas avatar
Programvara: Windows —> Övriga dator- och IT-diskussioner /Moderator
Citera
2022-11-27, 16:49
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Nja, tror Nätverk passar bättre.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk och datorkommunikation
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback