Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-11-25, 18:55
  #49
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ja nu vet jag inte om jag kan komma fram till lycka när jag är så här mkt sårad

Hmm nu tappa du mig, blev du sårad av missbruket?
Citera
2022-11-25, 19:42
  #50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hmm nu tappa du mig, blev du sårad av missbruket?
Nej jag blir inte sårad, uppskattar att du ger mig uppmärksamhet
Citera
2022-11-28, 12:10
  #51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej jag blir inte sårad, uppskattar att du ger mig uppmärksamhet
Sluta sträva fram till lycka.
Åstadkom något genom att sätta upp mål och kämpa för att nå dem.
"Lycka" är en biprodukt av att ha gjort något.
Det är en lycka som håller mer än några minuter.
Citera
2022-11-28, 15:20
  #52
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Sluta sträva fram till lycka.
Åstadkom något genom att sätta upp mål och kämpa för att nå dem.
"Lycka" är en biprodukt av att ha gjort något.
Det är en lycka som håller mer än några minuter.
Jätte bra tips Jag ska prova de, lite svårt för mej . Vet du nått mer om deta?
Citera
2022-11-29, 21:17
  #53
Medlem
Flickpojkens avatar
En annan tolkning av detta är att detta är en grupp män som är fullständigt narcissistiska och lika uppslukade av sej själva som så många andra män är och har varit. Och att de i de här faller kanaliseras i "emotionell sensibilitet." Jag tror faktiskt att de är de de handlar om.

Att ständigt "känna" kommunicera sin känslor till andra är egentligen otroligt själv centrerat. Så egentligen sitter härrarna bara och framhäver sej själva och får bekräftelse. Jag är inte ens säker på att de är särskilt nytt med känsliga män som har "behov" osv.

Även olika ”klubbar” och sammanslutningar där man utmärker sej (eller tror sej göra de) ifrån andra är typiskt manligt. Att sedan få uppmärksamhet för de man gör i gruppen i svt är naturligvis en enorm bekräftelse.

Tänk om dom hade åkt ut i skogen och bara hängt och suttit och pratat om vad duktiga dom är då hade alla tyckt att dom va självupptagna och borde ta hand om sin familj i stället. Och att de minstan va orättvist att dom fick synas och höras "bara för att dom är män".

Nu däremot blir hela projektet snarast en feministisk gärning. Dessa självupptagna män som bara tänker på sej själva, precis som så män före dom, blir nu föredömen som är bättre än andra. Vilket naturligtvis när deras narcissism ytterligare.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2022-11-29 kl. 21:43.
Citera
2022-11-29, 22:04
  #54
Medlem
Flickpojkens avatar
Även om jag tror att de dom pysslar med under ytan är en rätt stereotyp manlig grej så är de uppenbart i dess kanalisering att dom präglas av ett extremt feminiserat samhälle. Och de är ju där i den verkliga tragedin ligger.

Men dom är lite smarta ändå! Kvinnor känner en djup avund inför män och vara reaktioner och sammanslutningar. Som inte på något sätt liknar deras egna toxiska gemenskaper.

Och vill därför i alla lägen sabotera manliga grupper och beteenden. Detta där emot kan dom ju hålla på med med många kvinnors goda överseende. Eftersom dom inte förstår vad dom har framför näsan
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2022-11-29 kl. 22:09.
Citera
2022-11-29, 22:16
  #55
Medlem
Flickpojkens avatar
Har svårt att tro att den feminina inramningen ger någon som helst verklig tillfredsställelse dock. Jag skulle kunna samlas ihop välvalda gamla flickvännen och kvinnliga bekantskaper och ha roligare aktiviteter med dom än dom har töntarna.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2022-11-29 kl. 22:21.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback