• 1
  • 2
2022-11-24, 11:18
Medlem
Flickpojkens avatar
Alla undersökningar visar att män i allmänhet mår mycket bättre än kvinnor. Kvinnor äter mer antidepressiva, försöker ta livet av sej ofta än män, är mer neurotiska och deprimerande än män. Kvinnor rapporterar också ett större missnöje med tillvaron på alla plan!

Ändå ska alltså män som har problem med sitt välbefinnande bete sej som kvinnor? Tänker på serien "pappor" där män åker i skogen, pratar om känslor, dricker choklad och bete sej som kvinnor i största allmänhet. Med de enda resultatet att dom verkar må ännu sämre än tidigare. Till och med jag mådde dåligt av att se ett avsnitt och kan inte tänka mej hur de då skulle va att befinna sej på plats!

Tänker särskilt på den fysiska intimitet mellan dom här männen. Och de allmän tonfallet som är snudd på passivt aggressiv, indirekt och ger ett allmänt töntigt intryckt. För att inte tala som aktiviteterna! Man får en känsla av att männen försöker frambringa någon form av emotionell inre rörelse med blandande resultat. Eftersom dom tror att de de är de dom behöver. Vilket i grunden handlar om att dom är så förvirrade i sin mansroll och präglade av vårat feminiserade samhälle.

För mej är de där dom håller på med (i de avsnitt jag såg) totalt meningslöst och jag skulle uppfatta de hela som en bortkastad helg. En helg som kunde ha ägnas åt något roligt som skulle uppfylla mej med med en känsla av mening och gemenskap med andra män (Och ibland andra mänskor). Jag tycker att både männen i serien så väl som kvinnor borde ägan mer tid åt stimulerade aktiviteter i stället för att sitta och gagga om känslor.

En annan sak jag funderat på är hur dom här männen egentligen uppfattas av kvinnor. Tänker mej dom dom som nån slags motsvarighet till kvinnor som inte tar hand om sitt utseende och som är indoktrinerade av feminism vilket avspeglas i varje ord dom yttra och gest dom gör. Sådana kvinnor väcker noll intresse hos mej. Jag skulle inte ta i dom med tång. De skulle inte förvåna mej och dom här männen raserar sin möjligheter till positiva relationer med kvinnor på ett motsvarande sätt. Vilket kommer skapa ännu mer olycka.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-11-24 kl. 11:47.
Citera
2022-11-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Alla undersökningar visar att män i allmänhet mår mycket bättre än kvinnor. Kvinnor äter mer antidepressiv, försöker ta livet av sej ofta än män, är mer neurotiska och deprimerande än män. Kvinnor rapporterar också ett större missnöje med tillvaron på alla plan!

Vilka undersökningar?
Citera
2022-11-24, 11:31
Medlem
Kvinnor mår så dåligt just för att de försöker rollspela män. Så det är ju precis tvärtom ifrån vad de borde göra.

Beter sig kvinnor som kvinnor, istället för att låtsas vara män så blir allt bättre.
Citera
2022-11-24, 11:33
Medlem
Citat:
Alla undersökningar visar att män i allmänhet mår mycket bättre än kvinnor. Kvinnor äter mer antidepressiv, försöker ta livet av sej ofta än män, är mer neurotiska och deprimerande än män. Kvinnor rapporterar också ett större missnöje med tillvaron på alla plan!

Män tar livet av sig mycket oftare än kvinnor, är det 4 ggr så mycket? Är det ett tecken på att män mår bättre tycker du? Hur tänker du då?

Citat:
Ändå ska alltså män som har problem med sitt välbefinnande bete sej som kvinnor? Tänker på serien "pappor" där män åker i skogen, pratar om känslor, dricker choklad och bete sej som kvinnor i största allmänhet. Med de enda resultatet att dom verkar må ännu sämre efteråt.

Är att dricka choklad att bete sig som kvinnor? Dricker kvinnor choklad, var har du fått det ifrån? Hur beter sig kvinnor "i största allmänhet", några exempel utöver att dricka choklad?

Citat:
Tänker särskilt på den fysiska intimitet mellan dom här männen. Och de allmän tonfallet som är snudd på passivt aggressiv, indirekt och ger ett allmänt töntigt intryckt. För att inte tala som aktiviteterna man får en känsla av att männen försöker frambringa någon form av emotionell inre rörelse med bandade resultat. Eftersom dom tror att de de är de dom behöver. Vilket i grunden handlar om att dom är så förvirrade i sin mansroll och så präglade av vårat feminiserade samhälle.

Vilken fysisk intimitet menar du, för oss som inte sett tvserien, knullade de? Hur var de passiv aggressiva menar du, exempel på det?

Måste män alltså följa mansrollen, varför då? För att du tycker det? Varför ska någon göra som du tycker?

Citat:
För mej är de där dom håller på med (i de avsnitt jag såg) totalt meningslöst och jag skulle uppfatta de hela som en bortkastad helg. En helg som kunde ha ägnas åt något roligt som skulle uppfylla mej med en känns av mening och en känsla gemenskap med andra män (Och ibland andra mänskor). Jag tycker att både männen i serien så väl som kvinnor borde ägan mer tid åt stimulerade aktiviteter i stället för att sitta och gagga om känslor.

Varför har du så mycket åsikter om vad andra, både män och kvinnor, ska göra? Kan du inte sköta dig själv och förslagsvis lyfta röven ur tvsoffan, som den manliga man du tycker du är?

Citat:
En annan sak jag funderat på är hur dom här männen egentligen uppfattas av kvinnor. Tänker mej dom dom som nån slags motsvarighet till kvinnor som inte tar hand om sitt utseende och som är indoktrinerade av feminism vilket avspeglas i varje ord dom yttra och gest dom gör.

Vad spelar det för roll hur de uppfattas av kvinnor? Vad har det för betydelse? Vem bryr sig vad kvinnor tycker? Är du så mesig att du ängslig tittar dig över axeln efter vad kvinnor tycker om dig? Är du en man, eller en mes då?

Du skriver luddigt och oklart som en kvinna. Män är tydliga och logiska, inte ängsliga, där misslyckades du.
Citera
2022-11-24, 11:38
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Män tar livet av sig mycket oftare än kvinnor, är det 4 ggr så mycket? Är det ett tecken på att män mår bättre tycker du? Hur tänker du då?

De stämmer inte kvinnor gör mycket fler självmordsförsök per capita. Och tillbringar mycket mer tid på psykakuter. Där emot lyckas män oftare ta livet av sej. Detta beror på att dom använder andra metoder än kvinnor en annan orsak skulle kunna vara att kvinnor egentligen inte vill dö och därför exempelvis tar mindre tabletter än vad skulle behövas.
Citera
2022-11-24, 11:39
Medlem
Jag tror att vi alla borde ta ett steg tillbaka och utvärdera utvecklingen som skett de senaste 30 åren. En del grejer har gått framåt. Men när det kommer till en hel del så känner jag att man kanske borde överväga att gå tillbaka till mer traditionella värderingar.

Det är uppenbart att kvinnor som grupp mår sämre idag än vad de gjorde förr. Jag tror att samma gäller för män. Alltså har utvevklingen på det stora hela resulterat i att alla mår sämre rent generellt. Detta kan inte vara en önskvärd utveckling. Män måste få vara män och kvinnor måste få vara kvinnor. Frågan är hur man ska lösa detta. Män måste umgås mer i grupp med andra män och ägna sig åt traditionellt manliga aktiviteter. Vad fruntimmrerna behöver göra har jag ingen aning om, men eventuellt sluta rollspela någon fiktionell man från nån 80-tals rulle i USA och landa mer i sin kvinnliga roll så som den förhåller sig till verkligheten.

Man borde nog fokusera mer på gemenskap, kärnfamilj och liknande traditionella ting istället för all denna splittring, polarisering, osämja etc som dominerar de västerländska samhällen idag.
Citera
2022-11-24, 11:40
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
vad spelar det för roll hur de uppfattas av kvinnor? Vad har det för betydelse? Vem bryr sig vad kvinnor tycker? Är du så mesig att du ängslig tittar dig över axeln efter vad kvinnor tycker om dig? Är du en man, eller en mes då?

De där va ett sidospår egentligen. Men jag är genuint intresserad av hur kvinnor egentligen ser på män som håller på så här .

Är dom lika osmakliga som vissa kvinnor är för mej osv. De är en intressant fråga som nog inte är så lätt att få svar på eftersom detta beteende premieras.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-11-24 kl. 11:43.
Citera
2022-11-24, 12:04
Medlem
6stringlevins avatar
Kvinnor kan inte ta efter män.

Kvinnokroppen är så många ggr mer komplicerad än manskroppen pga reproduktionen.

Kvinnor genomgår ständiga hormoniella förändringar (det pågår alltså ständigt och inte endast under klimateriet vilket folk tror). Kvinnor kommer aldrig att må bra förrän de accepterar dessa förändringar som är så vanligt förekommande att de borde ses som "normalt".

16% av alla kvinnor i Stockholms län hade kontakt med psykiatrin sista tillgängliga året (och då skall man veta att primärvården skall sköta enklare psykiatriska ärenden). Hur många hade kontakt med psykiatrin året innan eller året efter och alltså inte ingår i underlaget? Hur många hade endast konstakt med primärvården och ingår inte heller i underlaget?

Siffrorna är så huvudlösa att jag har ofta kallats för lögnare av andra på flashback när jag skriver om detta. Siffrorna är så vansinniga att de går inte ens att ta in.

Klart att kvinnor söker hjälp för dessa besvär när de blivit itutade att de är precis som män.
Senast redigerad av 6stringlevin 2022-11-24 kl. 12:09.
Citera
2022-11-24, 12:06
Medlem
Bassplays avatar
Det är mer självmord bland män, världen över.
Citera
2022-11-24, 12:20
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bäst skulle alla må av traditionella könsroller. Såna som börjar gapa på om jämställdhet och liknande trams får på käften. Män och kvinnor är olika.
Citera
2022-11-24, 12:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Anledning är att kvinnor styrs av känslor. Det går inte för en kvinna att stå emot känslan "jag får inte tacka nej till ytterligare en arbetsuppgift", och sedan är de fast och mår sämre och sämre. För de har inte riktigt samma kapacitet som män.

Det är faktiskt synd om kvinnor, vårt samhälle är inte längre gjort för känslor utan för effektivitet och logik. Och feminister är de som mest hatar känslor och älskar logik.
Citera
2022-11-24, 12:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bäst skulle alla må av traditionella könsroller. Såna som börjar gapa på om jämställdhet och liknande trams får på käften. Män och kvinnor är olika.
Jag växte upp på 1960-talet. Jag skulle säga att det är det mest lyckliga årtionde jag sett, med lyckliga män i James Bond-kavaj och lyckliga kvinnor i kortkort och roliga frisyrer.

2020-talet är det sämsta årtionde jag levt i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback