2022-11-22, 22:58
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
På nästan alla områden inom IT så fanns det tjänster och produkter i början som helt försvunnit. Vilka minns inte Yahoo index, Altavista, eller OS/2, Amiga, analoga kameror, etc, osv.

Min tillslut kommer det alltid något nytt som revolutionerar och vänder på hela konceptet: Typ Google, smartphones, youtube.

Men Flashback forum har nu funnits med IT-mått mätt väldigt länge. Hur kommer det sig att inget annat forum lyckats bli populärare och tagit över Flashbacks roll? Eller någon annan tjänst som gjort Flashback obsolete.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-11-22 kl. 23:01.
Citera
2022-11-22, 23:01
Medlem
RIKSKRIMs avatar
För att ett sådant här forum i princip bara innebär 90% problem, 9% tjafs och 1% intäkter att driva. Flashback har en eldsjäl för yttrandefrihet som grundare.

Flashback kommer vara herre på täppan i Sverige tills att decentraliserade krypterade diskussionsnätverk har tagit över.
Citera
2022-11-22, 23:42
Som Rikskrim säger så handlar det nog om att det finns väldigt lite pengar och väldigt mycket problem med något som Flashback. Det krävs en riktig eldsjäl för att ro iland det. Jag menar, sponsorerna står knappast på rad för att förknippas med judehat och sexism. Och när det gäller Flashback så är det inte bara lite konservatism, eller till och med stark och unken konservatism, utan ren och skär nazism i vissa fall. Det kallas ibland också för pedofilforum eftersom även de får yttra sig fritt här.

Axelsson har skyddad identitet vad jag vet, och det vittnar ju lite om hotbilden. Och jag tycker också det verkar som att det finns få som på riktigt kämpar för yttrandefrihet. Många som säger sig vurma för den är bara ok med den så länge det handlar om mellanmjölkåsikter, alternativt när det gynnar den sida de tillhör.
Citera
2022-11-22, 23:59
Medlem
zombie-nations avatar
Folk vill ha forum. När Facebook tog över var folk nöjda ett tag. Men sedan kom Reddit som är extremt populärt. För att forum behövs.

Sedan tror jag folk gillar det enkla här på FB. Forumet har ren stil, lättläst och det finns inga sätt att få folk att läsa ens inlägg mer än att skriva bra. Reddit är ju mer som en tävling. Här blir man inte populär.
Citera
2022-11-23, 00:01
Bannlyst
Gissar nog mer på att herrarna som håller uppe Flashback är minst lika efterblivna som oss användare och sitter på den största grottan med dem flesta autistiska fladdermöss som någonsin existerar. Skulle dem komma något nytt som är 20x bättre så skulle vi ändå hålla oss kvar här på flashback pågrund utav att "Ja, det är fortfarande Flashback"
Citera
2022-11-23, 00:16
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
De flesta hänger på Twitter numera.
Citera
2022-11-23, 00:22
Medlem
För aspisarna utgör 5% av medlemmarna och 80% av inläggen. Dessa gillar inte förändringar.

/

Sperg med 25k+ inlägg.
Citera
2022-11-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
På nästan alla områden inom IT så fanns det tjänster och produkter i början som helt försvunnit. Vilka minns inte Yahoo index, Altavista, eller OS/2, Amiga, analoga kameror, etc, osv.

Min tillslut kommer det alltid något nytt som revolutionerar och vänder på hela konceptet: Typ Google, smartphones, youtube.

Men Flashback forum har nu funnits med IT-mått mätt väldigt länge. Hur kommer det sig att inget annat forum lyckats bli populärare och tagit över Flashbacks roll? Eller någon annan tjänst som gjort Flashback obsolete.
Facebook har ju "typ" forum fast det heter grupper och de används nog mycket mer av svenskar i allmänhet än Flashback. Du har även Twitter. Familjeliv och liknande, som är mer inriktade på specialintressen. Och olika gratis bloggar för de som vill skriva av sig lite mer. Så det finns ju alternativ. Men jag håller med dig om att det är lite märkligt att det inte kommer ny mjukvara s.a.s. för diskussionsforum. Eller, det finns säkert men att det inte riktigt slår igenom ändå.

Sen är det ju lite svårt att driva ett forum om det ska vara någon ordning på det. Krävs ju att många är med och modererar.
Citera
2022-11-23, 01:08
Medlem
happilappis avatar
Finns typ 0 pengar att tjäna på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in