2023-02-23, 16:51
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dnoil
Enkelt, hoppa DTS...

haha nej för fan, det är kul med en recap.

på tal om kameror, varför i helvete har de kameran rakt framifrån vid starten? man ser ju inte ett skit, knappt vem som kommer iväg först av de två längst fram, och inte ett skit av resten.

Samma med alla dessa närbilder på bilarna under racet, man vet ju inte vart fan de är på banan eller i relation till någon annan. Helt meningslösa. Man får ingen känsla av fart eller nånting när det är en vinkel rakt framifrån och tight.

Helt idiotiskt.
Citera
2023-02-25, 15:32
Medlem
Elekensas avatar
Janne är bra på att snacka, men fan vad käften glappar på Robin. Avbryter Rydell konstant också.
Citera
2023-02-25, 16:23
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
haha nej för fan, det är kul med en recap.

på tal om kameror, varför i helvete har de kameran rakt framifrån vid starten? man ser ju inte ett skit, knappt vem som kommer iväg först av de två längst fram, och inte ett skit av resten.

Samma med alla dessa närbilder på bilarna under racet, man vet ju inte vart fan de är på banan eller i relation till någon annan. Helt meningslösa. Man får ingen känsla av fart eller nånting när det är en vinkel rakt framifrån och tight.

Helt idiotiskt.

Det är för att sponsorerna ska synas och ta mer plats i TV-rutan.

Jag hoppas att statiska kameror kan börja användas, där man ser en någorlunda stor del av banan. För jag håller med, man ser inte alls vart bilarna ligger till i förhålla de till varandra när de filmas framifrån. Man ser inte ens hur snabbt de rör på sig genom kurvorna när trackingen är så exakt.

De kunde blanda in ett par statiska vinklar som används åtminstone 5-10% av tiden, men helst mycket mer. Då får fortfarande sponsorerna synas.

Jag tror dessutom att de gör någonting med fokus/zoom vilket gör så att bilarna nästan ser ut att stå stilla i förhållande till bakgrunden. De kunde gärna få zooma ut lite hur som helst. Slutmålet även för de mer svepande vinklarna verkar vara att bilen i fokus ska täcka bilden från kant till kant.
Citera
2023-02-25, 20:36
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Janne är bra på att snacka, men fan vad käften glappar på Robin. Avbryter Rydell konstant också.

Avbryter Rydell under dennes egna historier dessutom.

En riktig snackare. Gillade honom till en början, men nu vetefan...
Citera
2023-02-25, 21:10
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Det är för att sponsorerna ska synas och ta mer plats i TV-rutan.

Jag hoppas att statiska kameror kan börja användas, där man ser en någorlunda stor del av banan. För jag håller med, man ser inte alls vart bilarna ligger till i förhålla de till varandra när de filmas framifrån. Man ser inte ens hur snabbt de rör på sig genom kurvorna när trackingen är så exakt.

De kunde blanda in ett par statiska vinklar som används åtminstone 5-10% av tiden, men helst mycket mer. Då får fortfarande sponsorerna synas.

Jag tror dessutom att de gör någonting med fokus/zoom vilket gör så att bilarna nästan ser ut att stå stilla i förhållande till bakgrunden. De kunde gärna få zooma ut lite hur som helst. Slutmålet även för de mer svepande vinklarna verkar vara att bilen i fokus ska täcka bilden från kant till kant.

Jag gillar den översiktsvinkeln de visar efter starten, samt de långa vajer vinklarna, har för mig att suzuka har riktigt bra såna.
Citera
2023-02-26, 14:55
Medlem
Kul som fan att säsongen börjar. Men 549 för att se bara F1 är inte försvarbart med min och säkert andras hushållsbudget. Är helt ointresserad av övriga utbudet. Man borde kunna köpa bara F1.
Citera
2023-02-26, 14:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Kul som fan att säsongen börjar. Men 549 för att se bara F1 är inte försvarbart med min och säkert andras hushållsbudget. Är helt ointresserad av övriga utbudet. Man borde kunna köpa bara F1.

Det går väl att teckna abonnemang på F1TV-appen? Endast engelska kommentatorer då (tror jag ska sägas - har själv aldrig testat).
Citera
2023-02-26, 15:52
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:

Känner samma, därför jag bara använder f1tv. Just nu har dom rabatt 20% för ett helt år. Dock gäller det inte Sverige, men om man skriver till deras chatt och gullar lite får man rabatten ändå
Citera
2023-02-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det går väl att teckna abonnemang på F1TV-appen? Endast engelska kommentatorer då (tror jag ska sägas - har själv aldrig testat).

Jo precis, man vill ju helst ha svensk kommentering. Det hör till.
Citera
2023-02-26, 22:11
Medlem
Mich13s avatar
Rapporterna från testerna säger att Red Bull verkar vara ganska överlägsna...

Man hade ju hoppats att Ferrari och Mercedes skulle äta in lite på försprånget, men det verkar snarare som att det har ökat.
Citera
2023-02-27, 01:54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Du kan inte hitta 40 spänn i månaden för att lägga på hur många timmar som helst underhållning? Där man själv kan växla mellan kameror på bilen, kartor i realtid osv?
Senast redigerad av carminaburana 2023-02-27 kl. 01:57.
Citera
2023-02-27, 12:33
Medlem
MustMasters avatar
Citat:

Jag kör F1TV-appen. Är mycket nöjd och de engelska kommentatorerna är oerhört mycket bättre än de svenska dito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in