Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
haha nej för fan, det är kul med en recap.
på tal om kameror, varför i helvete har de kameran rakt framifrån vid starten? man ser ju inte ett skit, knappt vem som kommer iväg först av de två längst fram, och inte ett skit av resten.
Samma med alla dessa närbilder på bilarna under racet, man vet ju inte vart fan de är på banan eller i relation till någon annan. Helt meningslösa. Man får ingen känsla av fart eller nånting när det är en vinkel rakt framifrån och tight.
Helt idiotiskt.
Det är för att sponsorerna ska synas och ta mer plats i TV-rutan.
Jag hoppas att statiska kameror kan börja användas, där man ser en någorlunda stor del av banan. För jag håller med, man ser inte alls vart bilarna ligger till i förhålla de till varandra när de filmas framifrån. Man ser inte ens hur snabbt de rör på sig genom kurvorna när trackingen är så exakt.
De kunde blanda in ett par statiska vinklar som används åtminstone 5-10% av tiden, men helst mycket mer. Då får fortfarande sponsorerna synas.
Jag tror dessutom att de gör någonting med fokus/zoom vilket gör så att bilarna nästan ser ut att stå stilla i förhållande till bakgrunden. De kunde gärna få zooma ut lite hur som helst. Slutmålet även för de mer svepande vinklarna verkar vara att bilen i fokus ska täcka bilden från kant till kant.