Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-23, 18:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbizaPizza
Har du ljudbok via lurar då eller att ljudet strömmar direkt ur telefonen? Vilka insomningstabletter brukar du köra på?

Mirtazapine har funkat för mig. Nackdelen är att man blir mycket hungrigare. Så om du inte tränar så är kan det bli att du sover men blir lite tjock men har man diciplin med ätandet så är det nog inget problem.
Citera
2023-01-12, 11:48
  #14
Medlem
Unlimited-Powers avatar
TS jag känner igen mig i precis allt du skriver. Speciellt när man flyttar och tänker allt blir bra men är bränd för livet. Jag satt i sovrummet naken (är en fullvuxen karl) på natten i ett hörn och bara höll för öronen när det var som värst. Det var inte ens några feststörningar eller liknande utan kunde vara barn eller vuxna som bara går ovanför. Det var okej på dagtid även om man får det där välkända hugget i bröstet. Att man inte kan fly i och med man är i sitt boende.

Det finns bara en sak att göra: flytta till ett hus. Det psykologiska med att du inte har någon vägg i vägg, ovan eller under gör underverk.

Ni som skriver "träna, ut och gå, tänk inte på det" osv ni förstår inte hur djupt sånt här sitter hos oss som inte kan sova. Minsta lilla duns eller skrap från boende i närheten känns som ett knytnävsslag. Man ligger och håller andan, inväntar nästa "avbrott" i ens insomningsförsök.

TS Ta hand om dig, du måste bryta mönstret innan karriär, relationer och mental hälsa är helt förstörd. Jag talar av egen erfarenhet.
Citera
2023-01-14, 20:29
  #15
Medlem
orrecrists avatar
Har du testat silicon öronproppar, som simmarna har? Funkar väldigt bra mot oljud. Hade jag varit du hade jag dock bankat på och bett dom hålla käften alternativ hota. Annars ring hyresvärden & gör en orosanmälan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback